افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بم عنوان کرد:

دولت رویکرد مردمی دارد و تلاش می‌کند مسائل را در صحنه حل کند/بم و شرق استان یک حوزه حاصل خیز فرهنگی_ هنری است + گزارش تصویری

  • کد خبر : 11675
  • 08 دی 1401 - 15:03
دولت رویکرد مردمی دارد و تلاش می‌کند مسائل را در صحنه حل کند/بم و شرق استان یک حوزه حاصل خیز فرهنگی_ هنری است + گزارش تصویری

نشست هم اندیشی اهالی فرهنگ و هنر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، محمد فداکار استاندار کرمان، حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، حجت الاسلام دانشی امام جمعه، مدیرکل ارشاد استان و دیگر مسئولین شهرستان امروز پنجشنبه هشتم دی ماه در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار شد.

طلوع ارگ |سعید افروغ: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد وزیر اسلامی ضمن گرامیداشت زلزله بم گفت: امیدواریم بتوانیم در این سفر بخشی از مشکلات حیطه فرهنگ و هنر و رسانه را برطرف کنیم؛ دولت رویکرد مردمی دارد و تلاش می‌کند مسائل را در صحنه حل کند.
وی افزود: در تلاش هستیم که به مجتمع های باقیماندهٔ چند ساله ای که در شرق استان هست، اعتبارات تخصیص پیدا کند و همه را در شهرستان های فهرج، ریگان و بم مورد بهره برداری قرار خواهیم داد و بنا بر این است که مشکلات را در اسرع وقت حل کنیم. در سفر استانی رئیس جمهور به همه مراکز و مؤسساتی که بخشی از ساخت پروژه آنها انجام شده بود اعتبار تعلق گرفت.
وی در خصوص مسائل مطرح شد ادامه داد: بم و شرق استان یک حوزهٔ حاصل خیز فرهنگی_ هنری است و بزرگانی دارد که هرکدام از آنها تاریخ مهمی از افتخارات این خطه را در حوزه‌های مختلفِ سینما، شعر، تئاتر روایت کردند و این باعث می‌شود که هر چقدر در این منطقه سرمایه گذاری کنیم منجر به نتایج بالا خواهد شد.
وی تاکید کرد: بحث آموزش‌های رایگان هنری که برای ۱۰۰ هزار نفر شروع شده را حتما دنبال کنید چون این آموزش ها تا مهارت آموزی کامل ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص اعتباراتی که برای بم و شرق استان در نظر گرفته خواهد شد گفت: برای این منطقه اعتبارات ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت تا بتوان در بخشهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در حوزه سینما هم تفاهم نامه خوبی در استان منعقد و پیش بینی های خوبی شده است.
وی بیان کرد: در حوزه مربوط به تکمیل حوزه تئاتر و استودیو در این مکان برآورد آن در همین سفر انجام و به آن اعتبار اختصاص می‌دهیم تا چند مطالبه عالی و فوری اهالی فرهنگ و هنر شهرستان را در همین سفر برآورد و تخصیص بودجه آن را انجام دهیم.
وی در خصوص حوزه فعالین قرآنی اظهار کرد: ما در زمینه فعالیت های قرآنی طرح آموزش قرآن را در استان‌های متعدد کشور شروع کردیم و کاملا موفق بوده است. امیدواریم این طرح در این منطقه هم تا پایان سال اجرا شود و شاهد رونق این فعالیتها باشیم. کسانی که مؤسسات و کانون های قرآنی دارند برای آنها هم در همین سفر اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.
وی در حوزه صنعت چاپ اظهار کرد: امیدواریم جشنواره ویژه ای را برای صنعت چاپ برای این منطقه در سالهای آتی در نظر بگیریم
همچنین در حوزه هنرستان هنرهای زیبا اگر مرحله ساخت آن انجام شده و نیاز به امکانات دارد حتما این کار را انجام دهید. سیاست دولت این است که در هر استانی حداقل یک هنرستان دخترانه و یک پسرانه راه اندازی شود بنابراین اگر نیاز به اعتبار دارد اقدامات لازم را انجام دهید.
وی در زمینه مشکلات مربوط به تماشا خانه تشریح کرد: بهتر است این مهم را نیز برآورد کنند تا در همین سفر اعتبار به آن تعلق گیرد.
در خصوص صندوق هنر و بیمه رسانه‌ای آنها هم اقدام خواهد شد و افرادی که استحقاق آن را دارند عضو صندوق هنر خواهند شد. در حوزه موسیقی نواحی و تئاتر فیلم شعر و ادبیات در همه این بخش ها آمادگی داریم و حتی می‌توان جشنواره ای را ویژه این منطقه پیش بینی و برپا کرد.
وی در خصوص کتابفروشی ها گفت : در کتابفروشی ها سیاست جدی دولت حمایت از ایجاد و توسعه کتاب است و کتابفروشی ها نمادهای فرهنگی شهرهای ما هستند در نتیجه باید تقویت شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: اینجا منطقه‌ای با نشاط ، بااقتدار با هویت است که مجدداً رویش پیدا کرده و امروز بم مثل نگینی درخشان در حوزه فرهنگی کشور می‌درخشد.

لازم به ذکر است، در این نشست شماری از اهالی فرهنگ و هنر به نمایندگی از سایر همکارانشان به تشریح مشکلات و درددل های خود در حضور وزیر پرداختند و مهمترین محورهایی که این افراد مطرح کردند احداث سینما در شرق استان، برگزاری جشنواره‌های فیلم، عکس و فرهنگی- هنری، اردوهای فیلم‌سازی کشوری، آموزش برای اهالی انجمن سینمای جوانان، تامین تجهیزات سینمایی، تخصیص بودجه برای تولید فیلم و بیمه هنرمندان بود که وزیر نیز در انتها به مسائل مطرح شده پاسخ داد و تاکید کرد که در حضور میدانی زمینه رفع مشکلات بهتر و بیشتر فراهم می شود. وی اظهارداشت: که وزارتخانه در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در شرق استان بویژه بم و نیز تکمیل طرح های نیمه تمام این بخش حمایت خواهد کرد.

گفتنی است پس است این نشست وزیر ارشاد بم را به مقصد جیرفت برای بازدید از پروژه ساختمان در حال احداث اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب، حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت و حضور در همایش یادمان ولایت ترک کرد.

عکس: طلوع بم – علی معتمدی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11675

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.