افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

دهبکری یکی از روستاهای هدف گردشگری استان کرمان شد

  • کد خبر : 13121
  • 11 آبان 1402 - 13:46
دهبکری یکی از روستاهای هدف گردشگری استان کرمان شد

معاون گردشگری استان کرمان با اشاره به وجود حدود ۵ هزار و ۶۰۰ روستا در استان، گفت: از این تعداد ۱۰ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است.

 محمدحسین تجلی با بیان اینکه گردشگری روستایی تحت تاثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل عرضه است، اظهار داشت: روستاها یکی از مقاصد مهم گردشگری به‌شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به وجود حدود ۵ هزار و ۶۰۰ روستا در استان کرمان، بیان کرد: از این تعداد به طور رسمی ۱۰ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: روستاهای بندر هنزا، میمند، سکنج، دهبکری، خبر، طرز راور، ده لولو، دلفارد، بیدخون و سیرچ ۱۰ روستای هدف گردشگری استان کرمان است که از بین این روستاها دهبکری تبدیل به شهر شده است.

تجلی بیان کرد: مواردی چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد، افزود: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند در مناطق روستایی مکان‌هایی وجود داشته که در آنجا از غذای محلی استفاده کنند.

 تجلی افزود: وجود مکان‌های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان‌هایی برای کمپینگ و آلاچیق‌های مناسب برای استفاده مردم باعث گسترش گردشگری روستایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.