افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
در جلسه بررسی طرح انتقال آب سد نسا به بم عنوان شد:

در صورت تامین اعتبار پروژه، آب تا خرداد ۹۹به بم می‌رسد

  • کد خبر : 4662
  • 01 آبان 1398 - 12:28
در صورت تامین اعتبار پروژه، آب تا خرداد ۹۹به بم می‌رسد

طلوع ارگ: جلسه هماهنگی تسریع در روند اجرای خط انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و بروات روز پنجشنبه دوم آبان با حضور حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم شرق استان کرمان، هادی شهسوارپور فرماندار بم، علی رشیدی مدیرکل آب منطقه‌ای استان کرمان، مسعود فاضل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و جمعی دیگر از مسئولین محلی و استانی در محل دفتر فرماندار بم برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، مدیرکل آب منطقه‌ای استان کرمان در این جلسه با توجه به کمبود اعتبارات دولتی برای طرح‌هایی از جمله طرح انتقال آب سد نسا به بم گفت: در صورت ورود بخش خصوصی و تامین بخشی از هزینه‌های این طرح، حدودا تا پایان خرداد سال آینده آب به طور کامل به بم و بروات و ارگ جدید می‌رسد.
وی ادامه داد: ۳۷ کیلومتر لوله‌گذاری در سالهای قبل انجام شده و ۱۶ کیلیومتر از خط انتقال آب باقی مانده و این مقدار هزینه‌ای که در حال حاضر برای آن برآورد شده ۲۸۰ میلیارد تومان است که در صورت ورود منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به این پروژه و تزریق حداقل ۱۴۰ میلیارد تومان به آن، پروژه به اتمام می‌رسد.
آقای رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه طلوع بم نیز اظهار کرد: با توجه به توسعه ارگ جدید در آینده و نیاز مبرم آن به آب، قطعا مدیران آن به فکر تامین آب مورد نیاز برای سالهای آتی هستند و اگر هم اکنون اقدام کنند و هزینه آبرسانی به این منطقه را بپردازند، دولت نیز سهمیه آب آنها را در اختیارشان قرار خواهد داد. حق‌آبه ارگ جدید (صنعت) از محل آب سد نسا سالانه ۵ میلیون مترمکعب در محل حوضچه‌های اصلی سد واقع در ۴۰ کیلومتری ارگ جدید است که در صورت عدم همکاری در پروژه فعلی، مسئولان ارگ جدید در سالهای آتی با هزینه‌های بیشتری باید آب را به ارگ جدید برسانند.
مسعود فاضل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید نیز در این جلسه ضمن اعلام موافقت کلی با این طرح، خواستار بررسی بیشتر ابعاد حقوقی این نوع همکاری شد و گفت: ما آمادگی خود برای همکاری در این طرح و تخصیص سهم آب ارگ جدید از طرح انتقال فعلی را اعلام می‌کنیم اما باید با مدیران منطقه ویژه و مدیران دستگاههای اجرایی و متولی این طرح، بررسی بیشتری روی ابعاد حقوقی این موضوع داشته باشیم.
در پایان این جلسه با توافق اولیه طرفین در مورد کلیات این همکاری، مقرر گردید پس از بررسی و پیگیری روال قانونی و گرفتن مجوزهای قانونی، قرارداد همکاری به منظور تسریع در اجرای عملیات خط انتقال آب آشامیدنی به شهر بم، بروات و ارگ جدید منعقد گردد.
مدیرکل آب منطقه‌ ای استان کرمان در این جلسه گفت: آب سد نسا بم جز بی‌نظیرترین و با کیفیت ترین آب های ایران است، همچنین از نظر کیفیت با کیفیترین اب های کشور است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.