افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
مهندس هادی شهسوارپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در دیدار با دانشگاهیان استان عنوان کرد:

در سال ۱۴۰۵ ارگ جدید به قطب خودروی کشور تبدیل خواهد شد

  • کد خبر : 12303
  • 19 اردیبهشت 1402 - 8:38
در سال ۱۴۰۵ ارگ جدید به قطب خودروی کشور تبدیل خواهد شد

به گزارش طلوع ارگ، هادی شهسوارپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در خصوص سیاست های مجموعه ارگ جدید برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۵ گفت: قطعا باید برنامه‌ریزی های لازم را برای محقق شدن این امر انجام شود که یکی از مهمترین موضوعات بحث تأمین نیروی انسانی برای کار […]

به گزارش طلوع ارگ، هادی شهسوارپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در خصوص سیاست های مجموعه ارگ جدید برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۵ گفت: قطعا باید برنامه‌ریزی های لازم را برای محقق شدن این امر انجام شود که یکی از مهمترین موضوعات بحث تأمین نیروی انسانی برای کار در مجموعه های ارگ جدید هست.
وی افزود: تا پایان سال قبل بیش از ۲۵۰۰ نیروی جدید در این مجموعه مشغول به کار شد و امسال هم با توجه به نیاز کارخانه ها بیش از ۳۰۰۰ نفر نیرو استخدام خواهند شد.
وی ادامه داد: قطعاً با محقق شدن این امر به نیروهای فنی و متخصص نیاز خواهد بود و یکی از کارهایی که می‌تواند در این راستا موثر باشد ارتباط صنعت و دانشگاه است و وجود نیروهای متخصص باعث تحول تولید خواهد شد بنابراین طی صحبتی با دانشگاه باهنر استان و دعوت از آنها برای بازدید از مجموعه و مشاهده ظرفیت‌ها در نهایت تفاهم نامه‌ای برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مجموعه های تولیدی تهیه و قرار شد ظرفیت ها و توان دانشگاهها و مجموعه خودروسازی اعلام شود و در تفاهم نامه مشخص شود که هر کسی در چه زمینه ای فعالیت کند.
وی یادآور شد: هدف این است که ما مجموعه را برای غنی سازی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود با اولویت منطقه،استان و در نهایت هم کشور توانمند کنیم. این اتفاق باعث شد که برنامه‌های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت برای این کار تدوین شود. قطعا الان ما در کوتاه مدت باید نیروهای فنی مورد نیاز شرکت ها را تامین کنیم اما در بلند مدت با توجه به سیاست‌های منطقه و چشم انداز ۱۰ ساله بحث تربیت نیروی انسانی از پایه حتی از مهد کودک و دبستان در دستور کارمان است و به صورت ویژه در حال آماده سازی مدارس برای آینده هستیم. تمامی متدهای بروز موجود در کشور را در خصوص مدارس برنامه ریزی کردیم و امیدواریم که بتوانیم امسال مدارس را هم فعال کنیم.
وی تصریح کرد: قدم بعدی ما خارج از مجموعه ارگ جدید است که مناطق و بخش های شرق استان هست و برنامه‌ریزی برای آموزش نیروی مورد نیاز و تخصصی از پایه و در نهایت ایجاد مجتمع‌های آموزشی مرتبط با حوزه خودروسازی را در دستور کار داریم.
وی تاکید کرد: پیگیر هستیم تا مجموعه ارگ جدید به قطب خودروی کشور تبدیل شود. در حال حاضر تولید کننده بخش خصوصی کشور هست و رکورد تولید و خروج خودرو را در سال گذشته با ۱۲۰ هزار خودرو شکستیم و امسال برای بیش از ۲۵۰ خودرو برنامه داریم و قطعا باید برنامه‌ریزی هایمان به همین سمت پیش برود که اگر قرار شد ما در سال ۱۴۰۵ تولید ۵۰۰ هزار خودرو در برنامه داشته باشیم مانعی برای تولید مجموعه وجود نداشته باشد و بتوانیم خودروها را تولید کنیم و تبدیل به قطب اقتصادی کشور شویم.

حلقه اتصال دانشگاه با خودروسازان شرق کرمان عملیاتی شد
حسین اکبری فرد ییس دانشگاه شهید باهنر کرمان پس از بازدید از واحدهای خودروسازی شرق کرمان در جلسه ارتباط بین دانشگاه وصنعت در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: این ارتباط و تفاهم نامه به منظور استفاده از نیروی های متخصص وتحصیل کرده مرتبط با صنایع خودرو سازی عملیاتی شده است.
وی اظهارداشت: ارتباط دانشگاه با جامعه بویژه با صنعت همیشه مطرح بوده اما نه دانشگاه تاکنون توانسته ظرفیت های خود را به صنعت عرضه نماید و نه صنعت توانسته از ظرفیت های دانشگاه استفاده کند.
به گفته وی مقرر شده صنایع خودروسازی نیازهای خود را به دانشگاه اعلام کنند و ظرفیت دانشگاه های استان کرمان نیز به این منظور شناسایی و عملیاتی شوند.
اکبری فرد گفت: دانشگاه باهنر از طریق فرمانداری به عنوان محور ارتباط با نیازهای ایان منطقه وارد عمل می شود.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: خودروسازان رشته ها و تعداد دانشجوی مورد نیاز را اعلام می کنند و طی قراردادی دانشگاه مجوز گسترش را اخذ و کد رشته‌های مورد نظر را وارد کنکور می کند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12303

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.