افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

در راستای حفظ حقوق شهروندان اماکن نگهداری احشام در بم ساماندهی می شوند

  • کد خبر : 6478
  • 19 مرداد 1399 - 18:18
در راستای حفظ حقوق شهروندان اماکن نگهداری احشام در بم ساماندهی می شوند

رییس دادگستری شهرستان بم بر ساماندهی اماکن نگهداری احشام در این شهرستان تاکید کرد و گفت: نگهداری دام و طیور در برخی مناطق مسکونی بم زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از میزان، مصطفی عارف کیا در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم هشدار داد: براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ شهرداری ها و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی نگهداری دام در منطقه مسکونی شهر ممنوع بوده و کار غیرقانونی محسوب می شود.
این مقام قضایی ضمن ابراز گلایه مندی از عملکرد ضعیف برخی دستگاه هادر این رابطه،تاکید کرد: مسئولان دستگاه های مرتبط ازجمله محیط زیست ، دانشگاه علوم پزشکی ، شهرداری ، شورای شهر و سازمان دامپزشکی بایستی اقدامات لازم را جهت حل این معضل بعمل آورند.
وی با بیان اینکه توجه به حقوق دامداران ضرورت دارد،افزود: با تعیین مکانی مناسب در محدوده خارج از شهر،موضوع نگهداری احشام ساماندهی خواهد شد
عارف کیا گفت:عرضه خرید و فروش حیوانات نیز باید درمیادین و مکان های مشخص مورد تایید دامپزشکی باشد و مردم باید از خرید دام در حاشیه شهر و مراکز فاقد مجوز پرهیز نمایند
رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم بم گفت:طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی انجام هرعملی که موجب تهدید سلامت شهروندان شود، جرم است.
وی ادامه داد:شهروندان می توانند شکایت خود را از طریق شماره تلفن ۱۳۷ به شهرداری و شماره تلفن ۱۹۰ به شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهند، البته امکان طرح دعوا در محکمه کیفری نیز وجود دارد که پیش از آن باید ادله مثبت دعوا فراهم باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6478

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.