افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
دکتر عباس‌زاده رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بم در مراسم تودیع خود عنوان کرد:

دانشگاه جای علم و کار و بهداشت است نه جای سیاسی‌بازی/ خواهش می‌کنم دیوار بلندی بین سیاسی کاری و دانشگاه بکشید / سند دانشگاه به نام کسی نخورده است / ۳۵ پروژه آماده افتتاح هستند

  • کد خبر : 6765
  • 17 شهریور 1399 - 19:34
دانشگاه جای علم و کار و بهداشت است نه جای سیاسی‌بازی/ خواهش می‌کنم دیوار بلندی بین سیاسی کاری و دانشگاه بکشید / سند دانشگاه به نام کسی نخورده است / ۳۵ پروژه آماده افتتاح هستند

مراسم تکریم از خدمات دکتر عباس عباس‌زاده رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بم و معارفه دکتر مازیار اویسی سرپرست جدید این دانشگاه در سالن بیمارستان پاستور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، صبح امروز دوشنبه هفدهم شهریور با حضور دکتر حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتر رشیدی و دکتر مکارم روسای دانشگاههای کرمان و جیرفت، ائمه جمعه و فرمانداران شرق استان و دیگر مسئولین شهرستان بم در سالن اجتماعات پاستور مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.

در این مراسم دکتر عباس‌زاده رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن تقدیر از فداکاریهای مدافعان سلامت در دوران کرونا از اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: اگر طرح تحول سلامت در کشور انجام نمی‌شد و زیرساختهای حوزه سلامت ارتقا پیدا نمی‌کرد؛ در این شرایط کرونایی حتما درگیر مشکلات بسیاری هم در حوزه شرق استان و هم در سطح کلان کشور می‌شدیم.

وی در ادامه از نقش مهم و تاثیرگذار دانشگاه در جامعه یاد کرد و افزود: دانشگاههای علوم پزشکی به غیر از فعالیت در حوزه‌های بهداشتی و درمانی باید در حوزه‌های پژوهش و آموزش نیز فعال باشند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه در زمان مدیریت خود پرداخت و گفت: یکی از سیاست‌های ما در دانشگاه این بود که رشد در همه حوزه‌ها یکسان باشد که خدا را شکر همین‌طور هم بوده است. ما پارسال توانسیم چارت تشکیلاتی دانشگاه را احیا کنیم. همچنین ما توانستم از سال ۹۷ تا ۹۸ پستهای اجرایی را از ۶۲۰ به ۱۳۵۰ پست برسانیم. ما توانستیم ۶ پایگاه اورژانس مصوب را در سال ۹۸ به ۲۱ پایگاه اورژانس برسانیم و تعداد هیات علمی دانشگاه را از ۵۲ نفر به ۱۰۹ نفر افزایش دهیم. وی در ادامه افزود: در این دوره توانستیم مجوز مرکز رشد و فناوری و همچنین مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر را کسب کنیم. همچنین توانستیم کنگره کشوری اخلاق پرستاری را در بم برگزار کنیم. وی در خصوص اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بم نیز افزود: اعتبارات تملک ملی ما ۱۳۶ درصد افزایش داشته و اعتبارات ملی ۲۵ درصد نسبت به سال قبل و همچنین در تملک استانی نیز ما ۴۹ درصد رشد داشته‌ایم و گردش مالی دانشگاه به روزی حدودا یک میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: بنده موافق شفافیت هستم و همچنین با فساد هم برخورد کردم و خواهم کرد؛ ۳ یا ۴ شرکت متخلف را با ماده ۴۶ روبه رو کردیم که تا همین الان در حال پرداخت خسارت به دولت هستند.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بم تاکید کرد: در حال حاضر ۳۵ پروژه بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی آماده افتتاح هستند اما نمی‌دانم چه عواملی دست به دست هم دادند تا این پروژه‌ها افتتاح نشوند. بیایید به حرفهایی که می‌زنیم عمل کنیم والا شعار دادن آسانترین کار است. عباس‌زاده گفت: دانشگاه جای علم، جای کار و جای بهداشت است نه جای سیاسی بازی. خواهش می‌کنم دیوار بلندی بین سیاسی کاری و دانشگاه بکشید و بدانید سند دانشگاه به نام کسی نخورده است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بیان این سخن که “برای اولین بار می‌خواهم بعد از ۲۹ سال خدمت خودم را هم کمی معرفی کنم” گفت : بنده در سال ۹۲ به درجه استادی رسیدم و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استاد هستم. بنده بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی پرستاری را پرورش داده‌ام. حدود ۱۵۰ مقاله کارشناسی ارشد و ۸۰  پایان نامه تخصصی دکتری راهنمایی کرده‌ام. ۱۵۰ مقاله انگلیسی در سایتهای معتبر جهانی دارم و الان در H-index درجه بنده ۱۶ است. وی در ادامه افزود: بنده متولد بم هستم در سال ۸۰  فلوشیپ اخلاق زیستی در دانشگاه شهید بهشتی گرفتم و سپس PHD  خود را در تبریز اخذ کردم، در کنکور PHD  رتبه یک شدم با ۲۰ نمره بالاتر از نفر دوم. در سال ۶۰ ابتدا وارد تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید شدم و سپس در گروه های اضطراری در جبهه حضور داشتم و در بیمارستان شهید بقایی اهواز در زمان جنگ خدمت کردم. وی تاکید کرد: بنده هیچ سهمیه یا پارتی نداشتم و به شدت با مدیریت پارتی‌بازی مخالفم. چون خودم اینگونه به مدیریت نرسیده‌ام. در زمان زلزله در بم بودم و همراه شما آوارگی کشیدم و فرزند خودم را  در همین شهر به آغوش خاک سپردم. در شادیها  و غم‌ها در کنارتان بودم. بنده حداقل ۱۱ سال از دوران خدمتم را در بم بوده‌ام.

وی در پایان از مسئولین و مردم که در این مدت همکاری کرده بودند تشکر کرد و در پایان به دکتر اویسی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بم توصیه‌هایی کرد و گفت: این بزرگوار همچون فرزندم هستند و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار دهند. در انتخاب افراد رزومه آنها را مورد بررسی قرار دهند. اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند و تکریم مردم را نیز فراموش نکنند و در جمع مردم حضور پیدا کنید تا آنها با نگاههایشان از شما تقدیر یا گلایه کنند.

در ادامه دکتر مازیار اویسی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بم که پیش از این حدود دو ماه رییس بیمارستان پاستور بوده و عضو هیات علمی دانشگاه و فوق‌تخصص ارتوپدی است؛ ضمن تشکر از وزیر بهداشت، حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، دکتر رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تایید سخنان دکتر عباس‌زاده گفت: امیدوارم جانشین خوبی برای شما باشم و نصایح شما را آویزه گوشم خواهم کرد. وی همچنین در ادامه از هادی شهسوارپور فرماندار بم و حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم و همچنین دکتر مکارم که همیشه برادران و حامیان بنده بوده اند تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد پیشرفت بیشتر دانشگاه باشیم.وی افزود: تقاضای همکاری مسئولین منطقه و همکارانم را در دانشگاه دارم

در این جلسه دکتر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز گفت: باید قدر دانشگاه این نگین شرق استان کرمان را بیشتر دانست. زیرا شهرهایی همانند ایرانشهر و آبادان سالهای زیادی در پی بدست آوردن این نگین در مناطق خود هستند. وی تاکید کرد تنها توصیه‌ای که می‌توانم به شما بکنم، کار، کار و کار است. چشمهای خود را به روی حاشیه‌ها ببندید و حاشیه‌ها را کم کنید تا موفق‌تر باشید. فاقد از زد و بندهای سیاسی به کار خود برسید و نه افراط کنید و نه تفریط زیرا دانشگاه جای مقدسی است.

هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش بیش از دو ساله دکتر عباس‌زاده نیز گفت: ایشان یکی از سرمایه‌های شرق استان هستند. وی تاکید کرد همکاری تنگاتنگ دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار بود تا آنجایی که می‌بینم در زمان کرونا نسبت به همه مناطق استان وضعیت به مراتب بهتری را داریم. وی خاطر نشان کرد که مجموعه مدیریت شهرستان تلاش خواهد کرد تا دانشگاه همچنان مانند گذشته در انجام برنامه‌های خود موفق باشد و همچنین در ادامه گفت: افراد لایق و شایسته باید بتوانند در دانشگاه مستقر شوند.

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم نیز ضمن تشکر از زحمات دکتر عباس‌زاده گفت: مسئولیت خدمتی برای مردم و نعمتی الهی است و هر آمدنی رفتنی دارد. دکتر عباس‌زاده، دکتر مکارم و دکتر اویسی از سرمایه‌های انسانی این دیار هستند و در هر جا باشند چه در وزارتخانه و چه در سمتهای دیگر باید به فکر مردم بم باشند و ما باید بدانیم جایگاه مختص به افراد نیست. وی تاکید کرد که خطوط قرمز ما نظام، ولایت، رهبری، خون شهدا، و حاج قاسم سلیمانی است و برای دفاع از آنها هیچ لکنت زبانی نداریم./ منبع: پایگاه خبری طلوع ارگ

عکس:طلوع ارگ- علی معتمدی

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.