افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
هواشناسی کرمان هشدار سطح قرمز صادر کرد

خطر وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی/ از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان پرهیز کنید

  • کد خبر : 9816
  • 07 دی 1400 - 10:33
خطر وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی/ از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان پرهیز کنید

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به ورود سامانه‌ی بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه ۸ دی‌ماه تا دوشنبه ۱۳ دی‌ماه با اعلام سطح قرمز نسبت به طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع سیل در نیمه‌ی جنوبی استان و اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی، هشدار داد. بیشترین شدت بارش‌ها از جمعه شب […]

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به ورود سامانه‌ی بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه ۸ دی‌ماه تا دوشنبه ۱۳ دی‌ماه با اعلام سطح قرمز نسبت به طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیلها، احتمال وقوع سیل در نیمه‌ی جنوبی استان و اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی، هشدار داد.

بیشترین شدت بارش‌ها از جمعه شب و طی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق، خصوصاً کل نیمه‌ی جنوبی استان رخ خواهد داد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان ششم دی‌ماه از ورود سامانه‌ی بارشی قوی به استان خبر داد و اعلام کرد که این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه ۸ دی تا دوشنبه ۱۳ دی بهصورت متناوب فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طبق نقشه‌های فعلی هواشناسی بیشترین شدت بارش‌ها از جمعه شب و طی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق، خصوصاً کل نیمه‌ی جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه اکثر مناطق استان  ار دربرمی‌گیرد و میزان بارش تجمعی در برخی نقاط نیمه‌ی جنوبی، بیش از ۱۰۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به بارش باران و برف سنگین در مناطق کوهستانی و ارتفاعات غربی و همچنین وزش بادهای نسبتا شدید، نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب از بالادست، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیلها، احتمال وقوع سیل در نیمه‌ی جنوبی استان، اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی، لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

در اطلاعیه‌ی اداره کل مدیریت بحران استان کرمان نسبت به عدم ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای محدود کردن سیلاب، تهیه‌ی گونی و ماسه برای ایجاد دیواره جهت پیشگیری از خروج سیلاب از بستر رودخانه، آمادگی تجهیزات راهداری جهت افزایش ارتفاع دیواره‌ی رودخانه و مسیلهای مجاور جاده‌ها، اجتناب مردم از اسکان یا تردد در حاشیه‌ی رودخانه‌ها یا مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل، پاک‌سازی راه‌های خروج آب از پشت بام ساختمان‌ها، پاکسازی راه‌آب مزارع و باغات، پاک‌سازی کانال، آبراهه، مسیل و رودخانه‌ها در سطح شهرها و روستاها یا منتهی به شهر و روستا بهویژه در گلوگاه‌هایی مانند دهانه‌ی پل و کالورت‌ها، اطمینان از سلامت تجهیزات خودرو شامل برف پاک‌کن، لاستیک چرخ‌ها، ضدیخ و داشتن زنجیر چرخ، اجتناب از تردد در جاده‌های درگیر تا پایان بارش برف و باران و اطلاع‌رسانی از سوی صدا و سیمای مرکز استان توصیه شده است.

آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، پلیسراه، ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی از دیگر موارد مطرح شده در این اطلاعیه است. /پ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9816

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.