افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
نیکزادی پناه تاکید کرد:

خشک شدن باتلاق جازموریان، طوفان شن در کرمان/ تخلیه بسیاری از روستاهای جنوب کرمان بر اثر طوفان شن

  • کد خبر : 2879
  • 13 شهریور 1397 - 18:29
خشک شدن باتلاق جازموریان، طوفان شن در کرمان/ تخلیه بسیاری از روستاهای جنوب کرمان بر اثر طوفان شن

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از روستاهای جنوب کرمان بر اثر طوفان شن تخلیه شده اند،گفت: ورود اورژانسی سازمان محیط زیست برای حفظ سلامت مردم برای کنترل ریزگردها در جنوب کرمان الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از خانه ملت، حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت شیوع  ریزگردها و شن های روان در استان کرمان،گفت: حال و روز و شرایط زیست محیطی جنوب استان کرمان به هیچ وجه مطلوب نیست زیرا نه تنها منابع طبیعی از جمله باغات دچار صدمه شدند بلکه سلامت شهروندان نیز بر اثر گرد و غبار با مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توقف شیوع ریزگردها در شرق و بخشی از جنوب استان کرمان به دست فراموشی سپرده شده است، افزود: هجوم شنهای روان بسیاری از باغات استان کرمان را تحت تاثیر قرار داده و مردم به شدن از این مسئله گله مند هستند.

تخلیه بسیاری از روستاها در جنوب کرمان براثر طوفان شن خبر ناگواری است

وی تصریح کرد: تخلیه بسیاری از روستاها در جنوب کرمان بر اثر طوفان شن خبرناگواری است زیرا با خالی شدن روستاها بر اثر طوفان شن ضریب امنیتی در این مناطق کاهش می‌یابد.

نیکزادی پناه افزود: منشا هجوم شن‌های روان به جنوب  برگرفته از منطقه جازموریان  است و این در حالی است که وزیر کشاورزی نیز با بازدید از این مناطق مشکلات فوق را تایید کردند.

وی ادامه  داد: هجوم شن‌های روان زیر ساخت‌های جاده ای و کشاورزی را در این  حوزه انتخابیه را  نابود کرده است و ما بطور متوسط  دو  روز در هفته شاهد هجوم شن‌های روان هستیم واز همین  رو طوفان  شن در  این مناطق به حدی است که برخی از  جاده های ما  بسته نیز می‌شود.

 سزاوار نیست شن‌های روان مسیرخانه های مردم را در بگیرند

نماینده مردم بم در مجلس افزود: سزاوار نیست شن های روان مسیرخانه های مردم را در بگیرند بنابراین باید دولت هرچه سریعتر در شرایط  فعلی به داد مردم برسد.

وی ادامه داد: پس از ۱۳ سال البته بحث مالچ پاشی نیز در این حوزه انتخابیه به جریان افتاده است اما این اقدامات به تنهایی جوابگویی مشکلات مردم نیست.

بادهای ۱۲۰ روز سیستان و طوفان‌های دائمی شن استان کرمان عرصه را  بر مردم تنگ کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: بادهای ۱۲۰ روز سیستان و طوفانهای دائمی شن استان کرمان عرصه را  بر مردم تنگ کرده است  و ما بیش از یک سوم سال درگیر طوفان‌های شن هستیم اما  متاسفانه بودجه‌ای  برای رفع این  مشکلات در  نظر گرفته نشده است./

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2879

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.