افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مطرح کرد

خسارت شدید طوفان و سرما به کشاورزی جنوب و شرق استان

  • کد خبر : 7899
  • 05 بهمن 1399 - 12:33
خسارت شدید طوفان و سرما به کشاورزی جنوب و شرق استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: «طوفان سه روز گذشته خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی، باغات و اراضی زراعی به بار آورده و آمار خسارت‌ها به ویژه در جازموریان و شهرستان رودبارجنوب بسیار بالا است».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مجید سعیدی چهارم بهمن‌ماه درباره‌ی خسارات وارد شده به استان کرمان بر اثر طوفان شن، اظهار کرد: «طوفان سه روز گذشته خسارت‌های زیادی دبه بخش کشاورزی، باغات و اراضی زراعی به بار آورده و آمار خسارت‌ها به‌ویژه در جازموریان و شهرستان رودبار جنوب بسیار بالا است».
وی افزود: «بر اثر شدت طوفان قطع برق، قطع راه روستایی و قطع ارتباط جاده‌ی اصلی مسیر فهرج – زاهدان، ریگان – ایرانشهر، نرماشیر – بم و زهکلوت به دلگان در سیستان و بلوچستان و زهکلوت به رودبار را داشتیم».
سعیدی با اشاره به شکستگی درختان و خسارت طوفان به شبکه‌ی انتقال برق بیان کرد: «طوفان و سرمازدگی شدید باعث خسارت به بخش کشاورزی در جنوب و شرق استان کرمان شده که برآورد خسارات در حال انجام است».
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: «متاسفانه کشاورزی در حاشیه‌ی تالاب جازموریان با مشکل مواجه است، چراکه این محدوده شن بادی و خاک رس است و به راحتی این ماسه‌ها روان می‌شوند و در زمان طوفان مشکلات زیادی به وجود می‌آورد».
وی افزود: «همچنین بر اثر طوفان شن، قطار زاهدان – کرمان از ریل خارج شد. یک دستگاه اتوبوس نیز از جاده خارج شد که خوشبختانه مسافران آسیب ندیدند».
سعیدی با اشاره به خسارت طوفان به شبکه‌ی برق و درختان در شمال استان کرمان اظهار کرد: «تعدادی سقف‌های شیروانی خانه‌ها در راور نیز خراب شده و غلظت آلاینده‌ها در انار و راور در زمان طوفان افزایش زیادی داشت».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.