افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
استاندار کرمان:

حضور زنان کرمانی در عرصه‌های مدیریتی کم‌رنگ است

  • کد خبر : 8034
  • 16 بهمن 1399 - 11:01
حضور زنان کرمانی در عرصه‌های مدیریتی کم‌رنگ است

استاندار کرمان با بیان این‌که در استان کرمان حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را کم‌رنگ دیدم، گفت: «برای انتخاب معاون زن در استانداری تلاش زیادی کردیم. در حوزه‌ی فرمانداری‌ها هم پیشنهاد بانوان را دادیم اما هنوز استقبال نکردند».

به گزارش طلوع ارگ، زینی‌وند با بیان این‌که ممانعت و محدودیتی برای مشارکت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زنان وجود ندارد، از بانوان کرمانی خواست تا مطالبه‌گرانه برای تصاحب کرسی‌های مدیریتی تلاش کنند.

وی همچنین با تاکید بر ورود زنان فرهیخته‌ی استان به حوزه‌ی محیط زیست، معماری شهری، گردشگری، طبیعت‌گردی و کویرگردی؛ گفت که استانداری کرمان آماده است در حوزه‌ی کارآفرینی، جامعه‌ی زنان را برای تشکیل شرکت تعاونی و سمن‌های مردم‌نهاد در ظرفیت‌های خالی استان همراهی و کمک کند.

به گزارش فردای کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند ۱۵ بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه شهید باهنر کرمان، بیان کرد: «بهترین الفاظ و مفاهیم در حوزه‌ی زنان را رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که نه زن بودن محدودیت می‌آورد و نه رفتاری با الگوی اسلامی بودن در زنان می‌تواند محدودیت در کارهای دیگر ایجاد کند و نه ایفای نقش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در حوزه‌ی زنان می‌تواند آن‌ها را از وظیفه‌ی مادری و دینی دور کند».

وی ادامه داد: «همه‌ی انسان‌ها برای پیشرفت در زندگی و طی سریع‌تر مراحل به الگو نیاز دارند و حضرت زهرا (س) الگویی برای زنان و مردان مسلمان است که سراسر زندگی کوتاه ایشان درس برای همه‌ی ادوار است».

زینی‌وند افزود: «به تبع این الگوی متعالی در طول تاریخ ما شاهد فعالیت زنانی در جامعه‌ی بشری هستیم که رفتار منطبق بر آن الگوی متعالی توانسته خدمات شایان توجهی را در تربیت نسل شایسته، تربیت قهرمانان بلندآوازه‌ی الگوساز، کارآفرینی، تاریخ‌سازی، ایفای رسالت زنان در مقاطع مختلف و هم روایتگری تاریخ چون حضرت زینب (س) ارائه دهد».

استاندار کرمان ادامه داد: «زنان ما نباید از این الگوها فاصله بگیرند، الگوهایی که سیاست، اقتصاد، شجاعت، تربیت شایسته‌ی فرزند و شوهرداری، رازداری، آیین زندگی در آن وجود دارد و زنان دانشگاهی باید حول این محورها، کلیدواژه‌های جذاب برای نسل جوان استخراج کنند».

زینی‌وند اظهار کرد: «قرائت بزرگان ما چون رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از اسلام و انقلاب آن است که محدودیتی در مشارکت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زنان وجود ندارد و می‌شود نقش فعال‌تری را برای زنان ترسیم کرد».

وی با بیان این‌که تقویت حضور و نقش زنان در حوزه‌های مختلف هم به خود بانوان و هم سیاست‌ها و قوانین وضعی بستگی دارد، گفت: «در ادوار پس از انقلاب اسلامی، ممانعتی برای حضو زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قائل نشده است».

استاندار کرمان بیان کرد: «جامعه‌ی زنان باید خودباوری داشته و پیشنهادات مکرر برای حضور در موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی را بپذیرند، زنان باید مطالبه‌گر و میدان‌دار در این عرصه‌ها باشند».

زینی‌وند خطاب به بانوان گفت: «مطالبه‌گرانه در تصاحب کرسی‌های مدیریتی تلاش کنید زیرا زنان بخش موثر جامعه هستند و نباید برای آن‌ها سهم تعیین کرد».

وی اضافه کرد: «روحیات و سمت و سوی سیاست‌گذاری‌های ما مردانه است، چون مردان تصمیم‌گیر این صحنه هستند و زنان باید سهمی از این‌ها را مطالبه‌گرانه تصاحب کنند تا در حوزه‌ی سیاست‌گذاری‌ها تسهیلگری امور زنان را فراهم کنند».

استاندار کرمان با تاکید بر ارتقای مشارکت‌‌های فعال اجتماعی و سیاسی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: «از بانوان فرهیخته استان در شهر و روستا می‌خواهیم که به صورت گسترده برای انتخابات شورای شهر و روستا کاندیدا شوند».

وی ادامه داد: «در استان کرمان حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی  را کم‌رنگ دیدم، برای انتخاب معاون زن در استانداری تلاش زیادی کردیم. در حوزه‌ی فرمانداری‌ها هم پیشنهاد بانوان را دادیم اما هنوز استقبال نکردند».

زینی‌وند با تاکید بر ورود زنان فرهیخته‌ی استان در حوزه‌ی تشکل‌ها و سمن‌ها در حوزه‌ی محیط زیست، معماری شهری، گردشگری، طبیعت‌گردی و کویرگردی، گفت: «هنر زنان در روستاها، فرآوری محصولات کشاورزی، پررونقی خانه‌های بوم‌گردی از ظرفیت‌های نهفته و استفاده‌نشده‌ی استان هستند».

وی اضافه کرد: «در حوزه‌ی کارآفرینی استانداری کرمان آماده است که جامعه‌ی زنان را برای تشکیل شرکت تعاونی و سمن‌های مردم‌نهاد در ظرفیت‌های خالی استان همراهی و کمک کند».

وی توانمندسازی خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دانشگاهیان لازم دانست و گفت: «افرادی که به جبر طبیعت و اقتصاد در شهرها حاشیه‌نشین شدند و هم تحقیر می‌شوند و هم درآمد ندارند، باید کمک‌هایی در راستای توانمندی این افراد کرد و زنجیره‌ی اشتغال مشاغل کوچک را فراهم نمود».

استاندار کرمان بیان کرد: «نقش دولت تسهیلگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است اما اجرای کار را باید به مردم واگذار کرد و بانوان فرهیخته می‌توانند در مطالبه‌گر بودن جامعه کمک کرده تا دولت‌ها به نقش خودشان بپردازند»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.