افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024

حضور بم در بین پنج گزینه نهایی پایتخت کتاب ایران

  • کد خبر : 9350
  • 06 آبان 1400 - 9:50
حضور بم در بین پنج گزینه نهایی پایتخت کتاب ایران

شهر‌های سنندج، اوز، نجف‌آباد، بم و سمنان به عنوان پنج شهر راه یافته به مرحله نهایی هفتمین پایتخت کتاب ایران انتخاب شدند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از صدا و سیما، در جلسه نهایی انتخاب هفتمین پایتخت کتاب ایران که با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری صبح امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد آقای ابراهیم حیدری با اشاره به راهیابی ۱۹۱ پرونده به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران گفت: پس از چند مرحله داوری تعداد ۳۶ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. در این مرحله نیز بار دیگر داوری انجام شد و پس از بررسی برنامه‌ها جمعا پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: شهر‌های سنندج، اوز، نجف‌آباد، بم و سمنان شهر‌های راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

در ادامه جلسه نمایندگان شهر‌ها در زمان مقرر شده به معرفی برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در شهر‌ها پرداختند و در پایان نیز اعضای شورای سیاست‌گذاری به بحث و بررسی درباره کم و کیف برنامه‌ها پرداختند.

همچنین مقرر شد هفتمین پایتخت کتاب ایران در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی شود.

در مرحله نهایی هفتمین پایتخت کتاب ایران اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی ایران؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور؛ حجت‌الاسلام ارزانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ فریبرز خسروی، رئیس هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس؛ محسن پرویز، رئیس هیئت مدیره انجمن قلم؛ نادر قدیانی، ناشر و سیدعلی کاشفی خوانساری، پژوهشگر و نویسنده کودک و نوجوان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9350

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.