افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کرمان خبر داد

ثبت ۸ اثر ناملموس استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور

  • کد خبر : 7874
  • 01 بهمن 1399 - 12:34
ثبت ۸ اثر ناملموس استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور

 به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت هشت اثر ناملموس این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. “فریدون فعالی” با بیان اینکه هشت اثر ناملموس این استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد، اظهار کرد: مهارت پخت و تهیه آب روغنو استان […]

 به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت هشت اثر ناملموس این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

“فریدون فعالی” با بیان اینکه هشت اثر ناملموس این استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد، اظهار کرد: مهارت پخت و تهیه آب روغنو استان کرمان، لپت(عروسک) رابر، خوس بافی یا تلی بافی شهرستانهای جنوبی، فن تهیه سرمه مغز معزآباد، آیین سنتی بی‌بی دن سیرجان، مهارت تهیه سفیدآب کوهبنان، شیوه سنتی تقسیم محصول گردو و گردو تکونی بافت و رابر و شیوه تقسیم آب قنات شهداد در جلسه شورای ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی افزود: پرونده‌های مذکور در چند ماه اخیر تکمیل و به تهران ارسال شدند که خوشبختانه این پرونده‌ها موفق به ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور شدند.

فعالی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ اثر ناملموس استان کرمان ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدنظر اداره کل میراث فرهنگی، ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست آثار ملی و سپس در فهرست میراث جهانی (یونسکو) است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.