افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
در جلسه ستاد کرونا شهرستان بم مطرح شد:

تیمهای نظارتی با هیچکس نباید تعارف داشته باشند / در ۱۲ روز گذشته ۶۶ بیمار بستری مشکوک داشته ایم/ آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس

  • کد خبر : 6985
  • 13 مهر 1399 - 12:18
تیمهای نظارتی با هیچکس نباید تعارف داشته باشند / در ۱۲ روز گذشته ۶۶ بیمار بستری مشکوک داشته ایم/ آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس

فرماندار بم گفت: در کشور با موج سوم کرونا رو به رو هستیم و حساسیت در مردم وجود دارد اما ما نباید بگذاریم این حساسیت کم شود

تیمهای نظارتی با هیچکس نباید تعارف داشته باشند

به گزارش طلوع ارگ، جلسه ستاد کرونا در شهرستان بم امروز یکشنبه ۱۳ مهر ماه در سالن فرمانداری بم برگزار شد، هادی شهسوارپور فرماندار بم در این جلسه گفت: در کشور با موج سوم کرونا رو به رو هستیم و حساسیت در مردم وجود دارد اما ما نباید بگذاریم این حساسیت کم شود، شاید نتوانیم پروتکلهای بهداشتی را ۱۰۰ درصد رعایت کنیم اما باید رعایت حداقلی را حتما داشته باشیم. وی ضمن تاکید به نظارت بیشتر همه ارگانهای گفت: تیم های نظارتی با ظرفیت کامل راه اندازی شوند و اصناف نیز باید با شدت ورود کند با هیچکس نباید تعارف داشته باشد.

شهسوارپور در خصوص مراسمات ویژه اربعین نیز خاطرنشان کرد: هیچ گونه برنامه پیاده روی و حرکت کاروان به سمت مزار حاج قاسم سلیمانی نداریم و این کار ممنوع است.

وی در خصوص آخرین وضعیت حضور دانش آموزان در مدرسه نیز گفت: باید‌ پروتکل‌ها هر چه بیشتر رعایت شود و‌کمبودها نیز حتما رفع شوند. وی خاطرنشان کرد: تیمهای ‌نظارتی آموزش و پرورش و فرمانداری باید مرتبا از مدارس بازدید کنند و اگر مشاهده شود مدرسه ای رعایت نمی‌کند، با مدیران آن مدارس حتما برخورد شود.در بیشتر استانهای کشور درخواست تعطیلی ۲ هفته ای در خصوص حضور دانش‌آموزان در مدارس داده شده و از از طرف استان کرمان هم مطرح شده است که منتظر جواب این درخواست از سوی کشور هستیم.

وی گفت: بخشنامه مجازات افراد و ادارات خاطی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده است و اگر فردی یا اداره‌ای پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند چه کارمندان آن اداره یا بانک و… چه کسانی که به این ارگانها مراجعه میکنند، طبق بخشنامه جدید مجازات میشوند.

وی در پایان خواستار رعایت کردن هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات ترحیم، تاکسی های شهری و بین شهری و همچنین مراسمات عزاداری اربعین شد و همچنین در خصوص توزیع ماسک خاطر نشان کرد: کمیته ای تشکیل شود و در خصوص توزیع ماسک، بین خانواده های بی‌بضاعت نیز برنامه ریزی کنند.

در ۱۲ روز گذشته ۶۶ بیمار بستری مشکوک داشته ایم

دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در این جلسه نیز گفت: در ۱۲ روز گذشته ۶۶ بیماربستری مشکوک به کرونا داشتیم که از این تعداد ۱۳ نفر مبتلا به کرونا بوده اند که ۳۵ بیمار سرپایی و ۲ فوتی داشتیم که این امار نسبت به ماه پیش کاهش یافته و این کاهش به دلیل کم شدن شدت کرونا نیست و فقط به دلیل رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی هست.

دکتر اویسی در ادامه گفت: در خصوص برگزاری مراسمات اربعین و عزاداری‌ها و مراسمات عروسی در آینده نگرانی داریم که امیدواریم تصمیم درستی گرفته شود.

وی در پایان گفت: در مدارس ۱۵ آیتم بهداشتی وجود دارد که متاسفانه کامل رعایت نمیشود و در خصوص حضور دانش‌آموزان در مدارس تقاضای بازنگری داریم.

آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس

دکتر رجایی رئیس مرکز بهداشت بم نیز به ارائه آماری از آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نیز پرداخت و گفت: گند زدایی در مدارس  ۸۸ درصد است که این درصد پایین است اما رعایت پروتکل های بهداشتی توسط معلمان ۱۰۰ درصد است و دانش‌آموزان نیز ۸۵ درصد، که جا دارد از اداره آموزش و پرورش نیز تشکر کنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6985

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.