افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024

توضیحات فرماندار جیرفت درباره اخراج کارگران شهرداری این شهر

  • کد خبر : 12373
  • 02 خرداد 1402 - 17:00
توضیحات فرماندار جیرفت درباره اخراج کارگران شهرداری این شهر

فرماندار جیرفت درباره اخراج ۱۸۰ نیروی شهرداری جیرفت توضیحاتی ارائه و بر لزوم معرفی گزینه جدید برای انتخاب شهردار تاکید کرد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، احمد بلندنظر با اشاره به آخرین وضعیت اخراج ۱۸۰ نیروی کارگری در شهرداری جیرفت که با واکنش‌های زیادی روبروست، گفت: اینکه گفته می‌شود اخراج نیروهای شهرداری پیرو نامه استانداری صورت گرفته، اینگونه نیست. بلکه دفتر امور شهری استانداری کرمان نامه‌ای مبنی بر اینکه چرا تعداد ۱۸۰ نیرو به صورت غیرقانونی جذب شده‌اند؟ به شهرداری ارسال کرده که سرپرست شهرداری هم بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن جوانب کار نسبت به اخراج ۱۸۰ نیروی کاری اقدام کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اخراج اولین و آخرین سازوکار است یا اینکه باید به نحوی تصمیم گیری شود که کمترین نگرانی و ضرر متوجه افراد شود؟ افزود: باید روند کار را با خرد جمعی و مشورت اصلاح شود، نه اینکه ساده‌ترین مسیر یعنی اخراج را انتخاب کنند، وقتی ۱۸۰ نفر به مدت دو سال و با حقوق ماهیانه سه میلیون تومان به عنوان نیروی تنظیف شهری در سخت‌ترین شرایط جذب شده‌ و به امید اینکه در آینده وضعیت کاری‌شان بهبود پیدا کند، مشکلات را تحمل کردند، نباید یک دفعه اخراج شوند.

فرماندار جیرفت در ادامه توضیحاتش روشنگری مسئولان وقت شهرداری را در کاهش دغدغه‌های نوع جذب نیروها موثر عنوان کرد که باید به آنها گفته می‌شد که شما به صورت موقت مشغول به‌کار شدید و هر لحظه امکان عدم ن نیاز شما وجود دارد.

وی به استناد نگرانی‌های کارگران اخراج شده شهرداری جیرفت نسبت به این تصمیم ابراز تاسف کرد و گفت: در دوران سرپرست فعلی شهرداری ۲۶ نیرو جذب شده که بلافاصله شرکتی شدند و کارگران اخراج شده می‌گویند چرا از بین همین افراد که سابقه کار بیشتری دارند این تعداد را تبدیل وضعیت نکردند و چرا اول این افراد را اخراج نکردند؟ که بنده به عنوان فرماندار با دغدغه‌های آنها همراه و موافق هستم.

بلندنظر بر اصلاح این تصمیم جهت جلوگیری از تضییع حق ۱۸۰ نیروی کار توسط سرپرست شهرداری جیرفت تاکید و تصریح کرد: نباید جذب نیرو با این شیوه و بدون ضابطه و بر اساس رابطه صورت می‌گرفت اکنون چنین اتفاقی افتاده باید ساز و کاری اتخاذ شود که حقی از کسی ضایع نشود.

فرماندار جیرفت درمورد تعیین تکلیف شهردار جیرفت به عنوان مدیریت واحد شهری که هم اکنون شاهد حاشیه‌های زیادی هستیم و نتیجه آنها نارضایتی عمومی و وضع نابسامان شهر است، گفت: وقتی گزینه معرفی شده شورا به استانداری، به دلیل عدم برخورداری از سابقه کار رد می شود، جای تعجب است که شورا همچنان بر همین گزینه اصرار دارند در حالی که انتظار می‌رود باید به نفع مردم عمل کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا استانداری حق قانونی دارد تا نسبت به تایید و یا رد صلاحیت گزینه شهرداران ورود کند، افزود: بر اساس قانون انتخاب شهرداران کلانشهرها توسط وزیر کشور انجام می‌شود و سایر شهرداران  را تفویض اختیار می‌کند پس استانداری  صلاحیت دارد.

بلند نظر از هشدار نسبت به انحلال شورای شهر جیرفت در صورت عدم معرفی گزینه جدید در مهلت تعیین شده ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را باید از مقامات مافوق جویا شوید.

وی سرانجام شهرداری جیرفت را مستلزم معرفی گزینه جدید توسط شورای اسلامی دانست و بر این امر تاکید کرد که باید به شکلی عمل کنیم تا منفعت عمومی بیش از این دستخوش بروکراسی اداری نشود.

فرماندار جیرفت همچنین از شکایت شورای اسلامی شهر جیرفت به دیوان عدالت اداری برای تایید و انتخاب گزینه رد شده توسط استانداری کرمان سخن به میان آورد و گفت: شورا از طریق دیوان عدالت اداری در حال پیگیری است که استانداری حق انتخاب و تایید شهردار را ندارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.