افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

توزیع ماسک در ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است

  • کد خبر : 6654
  • 29 مرداد 1399 - 17:47
توزیع ماسک در ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با یادآوری پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایام کرونا، تاکید کرد که ایستگاه‌های صلواتی تنها مجاز به پخش صوت و تصاویر عزاداری هستند و توزیع ماسک و ماده‌ی ضدعفونیکننده و پذیرایی نباید داشته باشند چون باعث ایجاد تجمع خواهند شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، حمیدرضا گلزاری روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه با بیان اینکه وضعیت استان کرمان همچنین قرمز است، تاکید کرد: «بیماری نباید برای ما عادی شود. در شرایط کنونی انتقال ویروس بیش‌تر به صورت خانوادگی است پس باید واقعا این شرایط را تحمل کرده و سعی کنیم از برگزاری مهمانی‌ها، مراسمات و رفت‌وآمدهای غیرضروری به بیرون از منزل جدا خودداری کرده و حتی در منزل نیز مسائل بهداشتی از جمله رعایت فاصله فیزیکی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را رعایت کنیم».

وی درباره‌ی برگزاری آزمون کنکور نیز گفت: «خوشبختانه استان کرمان تجربه‌ی موفق برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری را داشته و برای برگزاری آزمون سراسری نیز حدود سه روز است که کارشناسان و ناظرین دانشگاه، مکان‌های برگزاری کنکور را مورد بازدید قرار داده و حتی مواردی داشتیم که مکان برگزاری آزمون را تایید نکرده و آن را جابه‌جا کرده‌ایم».

وی با تاکید بر اینکه در حفظ سلامت مردم با کسی تعارف نداریم، اظهار کرد: «بعد از برگزاری هر کنکور نیز تمامی صندلی‌ها و مکان‌هایی که در تماس دست بوده و احتمال انتقال ویروس وجود دارد را ضدعفونی و گندزدایی خواهیم کرد».

گلزاری با اشاره به حضور ناظر مقیم دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در هر حوزه‌ی امتحانی گفت: «امیدواریم در یک محیط امن و بدون استرس کنکور سراسری سال ۹۹ را برگزاری کنیم».

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در بخش دیگری از سخنان خود، درباره‌ی پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزادارای در ماه محرم توضیح داد: «طبق مصوبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا، مسئول برگزاری مراسم عزاداری، سازمان تبلیغات اسلامی بوده و تمامی هیات‌ها و محل‌های برگزاری مراسم عزاداری باید در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده و مجوز برگزاری مراسم را اخذ کنند. مراسم عزاداری باید صرفا در محیط باز و حداکثر در بازه‌ی زمانی دو ساعته و با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد. طبق پروتکل‌های اعلامی، به‌هیچ‌ عنوان در حین و پس از برگزاری مراسم توزیع غذا نباید صورت گیرد و توزیع غذاها با رعایت مسائل بهداشتی صرفا درِ منازل بوده و توزیع در محل نداریم».

گلزاری با اشاره به اینکه هیچگونه پذیرایی در مراسم عزاداری نباید صورت بگیرد، افزود:  «دسته‌جات فقط در هیات‌ها و به صورت ایستاده و یا نشسته باید سینه‌زنی کرده و رفتن دسته‌جات به امامزاده‌ها و مکان‌های معروف ممنوع است و دسته‌جات نمی‌توانند حرکت کنند».

وی درباره‌ی ایجاد ایستگاه‌های صلواتی نیز گفت: «امسال ایستگاه‌های صلواتی به صورت توزیع ماسک و ماده‌ی ضدعفونی کننده و پذیرایی نخواهیم داشت زیرا باعث ایجاد تجمع خواهند شد و تنها ایستگاه‌ها و موکب‌ها به پخش صوت و تصاویر عزاداری خواهند پرداخت»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6654

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.