افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
هادی شهسوارپور فرماندار بم خبر اعلام کرد:

تمدید مجوز پیش فروش خودرو، به رفع مشکلات کرمان موتور کمک می‌کند

  • کد خبر : 5007
  • 19 آذر 1398 - 20:05
تمدید مجوز پیش فروش خودرو، به رفع مشکلات کرمان موتور کمک می‌کند

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، فرماندار بم گفت: اجازه پیش فروش یک هزار و ۵۰۰ خودرو طی یک ماه در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بم برای کارخانه کرمان موتور صادر شد و در صورتی که این روال هرماه ادامه یابد، خودروساز می‌تواند مشکلات خود را رفع کند. […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، فرماندار بم گفت: اجازه پیش فروش یک هزار و ۵۰۰ خودرو طی یک ماه در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بم برای کارخانه کرمان موتور صادر شد و در صورتی که این روال هرماه ادامه یابد، خودروساز می‌تواند مشکلات خود را رفع کند.

هادی شهسوارپور افزود: علاوه بر مجوز پیش فروش خودرو قبلی برای کرمان موتور، یک مجوز هم به تازگی صادر شده که با توجه به مشکلات تحریم موجود در کشور امکان اینکه قطعات خودرو سریع به کارخانجات کرمان موتور برسد وجود ندارد لذا همگی تلاش می کنیم این اتفاق رخ دهد.
وی اظهار داشت: نمی توان گفت وزارت صمت به تعهداتش به صورت ۱۰۰درصد عمل نکرده بلکه کند عمل کرده است و این کندی باعث شده فاصله بین سفارش قطعه رخ دهد و مشکلاتی برای خودروساز ایجاد شود.
فرماندار بم گفت: این حرکت کند باید به حرکت مداوم و به موقع تبدیل شود تا از بیکار شدن کارگران به علت کاهش تولید جلوگیری به عمل آید و سعی شده طی هماهنگی با وزارتخانه مشکلات پیش رو برداشته شود .
وی تاکیدکرد: اگر به موارد صورتجلسه به موقع رسیدگی می شد این مشکلات بوجود نمی آمد و ما نیز تا جایی توان داریم اجازه تعطیلی کارخانه ای را نمی‌دهیم، ضمن اینکه خودروساز زمانی قطعه نداشته باشد به صورت موقت کارخانه را تعطیل می‌کند و پس از دریافت قطعات لازم مجدد به تولید برمی‌گردد.

شهسوارپور با اشاره به مشکلات خودروسازان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و سفر اخیر وزیر صمت گفت: در سفر اخیر وزیر صمت به شهرستان بم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برگزار و بخشی از مشکلات موجود خودروسازان مطرح شد.

وی افزود: پس از طرح مشکلات توسط خودروسازان، راهکارهای پرداخت تسهیلات ، قرارداد با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و راهکار تامین مالی کارخانجات فعال در ارگ جدید، ارائه شد.
فرماندار بم ادامه داد:جهت حل یکسری از این موارد، پیگیری هایی صورت گرفت و طی برگزاری جلسات بین قطعه سازی های ارگ بم و کارخانجات ایران خودرو و سایپا قرردادهایی آماده شد.
وی ادامه داد: کارخانجات ایران خودرو و سایپا یکسری شرایط را در مفاد این قراردادها مشخص کردند که در ۲ بند این قرارداد اختلاف نظرهایی بود لذا مقرر شد که هرچه سریعتر بررسی و مشکل قطعه‌سازان حل و فصل شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5007

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.