افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

تقدیر رییس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات انجمن حمایت زندانیان بم

  • کد خبر : 8119
  • 01 اسفند 1399 - 10:51
تقدیر رییس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات انجمن حمایت زندانیان بم

رییس کل دادگستری استان کرمان در جریان بازدید از پیش تعیین نشده از انجمن حمایت زندانیان بم، از اقدامات این انجمن و مسئولان مربوطه از جمله دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان ، معاون دادستان بم، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان بم تقدیر کرد.

یدالله موحد در حاشیه این بازدید گفت: ارزش کار در حوزه حمایت از خانواده زندانیان بی بضاعت بسیار والا است زیرا این خانواده ها آسیب پذیرترین و بی پناهترین قشر اجتماعی هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
وی با اشاره به این مطلب که برچسب جرم به نوعی موجب طرد اجتماعی خانواده های زندانیان می شود، اظهارداشت: انجمن حمایت زندانیان در حقیقت حمایت از قشری را بر عهده دارد که بدون انجام هیچ بزه ای، مجازات می شوند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: در حقیقت فردی که مرتکب جرم شده در زندان در حال تحمل مجازت است و مجازات اصلی به خانواده وی وارد می شود زیرا این افراد عموما درآمدی ندارند و در فقدان سرپرست خانواده با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.
موحد با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۲۰ نفر از خانواده زندانیان نیازمند در انجمن حمایت زندانیان بم، خاطرنشان کرد: حجم کمک های معیشتی، تعداد افراد قابل حمایت و مستمری پرداخت شده به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان بم با تلاش، مجاهدت و مقاومت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان ، معاون دادستان بم، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان بم حاصل شده و در استان کرمان و در سطح کشور بی نظیر است.
وی تصریح کرد: حسن انجمن حمایت زندانیان این است که تنها به کمک خیران متکی نیست و می تواند فعالیت های اقتصادی، درامد زایی و اشتغال زایی داشته باشد زیرا اشتغال یک نیاز عمومی است و با اقدام در حوزه توسعه اشتغال و رونق تولید و اقتصاد می توان زمینه ای را فراهم کرد که خانواده زندانیان نیازمند نیز از مزایای آن بهره مند شوند.
رییس کل دادگستری استان کرمان بر جلب مساعدت خیران و افراد نوعدوست به منظور توسعه کمک ها به خانواده زندانیان نیازمند تاکید کرد.
موحد با اشاره به بازدید خود از زندان شهرستان بم، عنوان کرد: استانداردهای زندنبانی و حقوق شهروندی در زندان بم به خوبی رعایت می شود و باید در حوزه حرفه آموزی و اشتغال زایی مددجویان زندان نیز توجه بیشتری صورت گیرد .
انجمن حمایت زندانیان بم از سوم مردادماه ۹۷ تاکنون قریب سه میلیارد تومان درآمد داشته و از انجمن های موفق استان به شمار می رود.
این انجمن تاکنون ارائه کمک های نقدی به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به خانواده های زندانیان محروم را به انجام رسانده و در سال جاری در راستای کمک به معیشت خانواده زندانیان نیز کمک های بسیار خوبی انجام داده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8119

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.