افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 15 April , 2024

تفکرات حرفه ای جعفری و قهرمانی دیگر برای بمی ها با خط حمله آتشین خود و در رأس آن زهرا قنبری

  • کد خبر : 4131
  • 24 خرداد 1398 - 10:08
تفکرات حرفه ای جعفری و قهرمانی دیگر برای بمی ها با خط حمله آتشین خود و در رأس آن زهرا قنبری

شهرداری بم در لیگ یازدهم هم موفق شد با سرمربیگری مرضیه جعفری برای ششمین بار عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان را از آن خود کند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از دی اسپرت، تیم فوتبال شهرداری بم در هفته بیستم لیگ برتر بانوان کشور در ورزشگاه خانه جوان شهر ارومیه موفق شد با برتری ۷ بر صفر بر میزبان خود همیاری غلبه کند تا قهرمانی خود را دو هفته مانده به پایان لیگ مسجل کند.

نقش مرضیه جعفری مربی با دانش این تیم در این قهرمانی خیلی پررنگ است که با درایت و مدیریت قوی و کاملاً حرفه ای به این مهم با ارزش دست یافت تا یکبار دیگر نام شهر دوست داشتنی و تاریخی بم را طنین انداز کند.

لیگی یازدهم را لیگی سخت می بایست قلمداد کرد که امسال تیمهای مثل سپاهان ، ذوب آهن و شهرداری سیرجان با سرمایه گذاری خوبی که انجام داده بودند از مدعیان قهرمانی به شمار می رفتند یا راهیاب ملل مریوان با حضور بیشمار ملی پوشان خود یکی دیگر از اضلاح قهرمانی محسوب میشد.

بازگشت ملوان بندر انزلی به لیگ برتر نیز مزید بر علت شد تا این تیم پرهوادار شمالی را نیز یکی از مدعیان قهرمان به حساب آورند تا کار بیش از بیش برای تکرار قهرمانی بم سخت و سخت تر شود.

بمی ها در ابتدای فصل با جدایی پروین فرهادی ، سارا قمی و مریم یکتایی شانس کمتری برای قهرمانی گرفت ولی آنها با اضافه کردن الهام انصاری ، زهرا سربالی و خواجوی به خوبی توانستند جای جداشدگان را پر کنند.

مرضیه جعفری بازی به بازی و با برنامه جلو رفت و حریفان را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشت تا در لیگ یازدهم مقتدرانه تر از همیشه عنوان قهرمانی را تکرار کند.

چیزی به گزاف نگفته ایم که مرضیه جعفری حرفه ای ترین مربی فوتبال بانوان است زیر افکار حرفه ای ایشان وی را با سایر مربیان متمایز کرده که عاملی شد تا وی با مدیریتی قوی و در حالی که هیچ کمکی در شهرداری بم ندارد این تیم را به قهرمانی برساند.

جعفری سختی های زیادی را در لیگ متحمل شد که می توان به مسائل حاشیه ای که برای این مربی ایجاد شد در طول فصل اشاره کرد که ایشان با حرفه ای گری تمام دست رد به حواشی زد تا تمام تمرکزش را صرف موفقیت تیم کند که به خوبی از این آزمون سخت سربلند بیرون آمد.

یکی از عمده دلایل حرفه ای بودن مرضیه جعفری در تیم شهرداری این بود که هیچ حریفی را دست کم نمی گرفت و با جدیت تمام به جنگ حریفان می رفت و با نتایج پرگل زمین مسابقه را ترک می کرد.

سرمربی بمی ها به خوبی از بازیکنان خود بازی می گرفت این در حالی بود که این تیم حتی با کمبود بازیکن نیز مواجه بود و در دیدار مقابل راهیاب ملل مریوان به غیر از سنگربان دوم خود فقط دو بازیکن روی نیمکت داشت.

مربی تحصیل کرده بمی ها به لحاظ روحی و روانی ذهن بازیکنانش را به خوبی برای هر دیدار آماده می کرد و بازیکنان نیز فارغ از هر مشکلی در زمین تمام توان خود را برای موفقیت تیم خرج می کردند و بارها شاهد بودیم که بازیکنان کلیدی این تیم علیرغم مصدومیت ولی با جان دل مایه می گذاشتند.

یک مربی حرفه ای همیشه برای آینده خود برنامه دارد که مرضیه جعفری از هم اکنون برای فصل بعد برنامه کاری اش را در اولویت قرار داده و حتی بازیکنان مورد نظر خود را برای حفظ و جذب در دستور کار قرار داده که همین افکار ایشان از عمده دلایل موفقیت وی در سالهای اخیر است.

حال وی در دو هفته مانده به پایان لیگ با یک برد پر گل خارج از خانه قهرمانی تیمش را مسجل می کند و در سالی که تیمهای زیادی برای قهرمانی دندان تیز کرده بودند شهرداری بم با زدن رکوردهای دست نیافتی یکی از شیرین ترین قهرمانی ها خود در لیگ برتر را جشن می گیرد.

بمی ها با خط حمله آتشین خود و در رأس آن زهرا قنبری هجومی ترین خط حمله ، و خانم گل لیگ را به نام خود ثبت می کنند و در خط دفاعی با ایجاد یک دیوار بتنی با کمترین گل خورده و با حضور بازیکنانی همچون کویستان خسروی ، سمیه اسدیان ، شهناز جعفری و … عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشند.

البته ناگفته نماند که کمربند خط میانی این تیم نقش بسزایی در تغذیه مهاجمین تیمش داشت و از اساسی ترین نقطه قوت این تیم در طول فصل محسوب میشد و گلهای حساسی نیز به ثمر رساندند.

عکس: محمد زارعی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4131

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.