افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد

تغییر وضعیت شهر کرمان در دو روز آینده/ بیمارستان ها در آماده باش کامل قرار گرفتند

  • کد خبر : 8464
  • 14 فروردین 1400 - 16:50
تغییر وضعیت شهر کرمان در دو روز آینده/ بیمارستان ها در آماده باش کامل قرار گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش بینی کرد: شهر کرمان در دو روز آینده تغییر وضعیت می دهد به این معنی که از زرد به نارنجی یا قرمز تبدیل می شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” پیش از ظهر امروز ۱۴ فروردین ماه در شصت و نهمین جلسه مقابله با کرونای استان کرمان با مقایسه آمار مبتلایان در هفته اول و دوم فروردین ماه گفت: متاسفانه در هفته دوم فروردین ماه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان هستیم.

وی هشدار جدی داد و اظهار کرد: اواخر هفته اول فروردین آمار بیماران مشکوک و مثبت بستری در استان ۲۸۰ نفر بود و اکنون از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و درصد تست های مثبت نیز افزایش یافته به طوری که تست های تشحیصی مثبت شده از بیماران سرپایی و بستری نسبت به هفته قبل دو برابر شده و متاسفانه ۱۲۰ بیمار به بستری های ما اضافه شده است.

وی از آماده باش کامل بیمارستان ها خبر داد و اظهار کرد: از امروز تا اطلاع ثانوی اعمال جراحی الکتیو(غیر اورژانسی) در نهادها و بیمارستان های دولتی انجام نخواهد شد و از پذیرش این بیماران معذوریم.

رشیدی نژاد بر لزوم قوی تر شدن نظارت ها تاکید کرد و افزود: موضوع واکسن در حال پیگیری است و امیدواریم هم واکسن داخلی و هم خارجی به دست ما برسد تا واکسناسیون مردم صورت بگیرد و تا زمان واکسیناسیون کامل جامعه باید همچنان پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک رعایت شود.

وی پیش بینی کرد: شهر کرمان در دو روز آینده تغییر وضعیت می دهد به این معنی که از زرد به نارنجی یا قرمز تبدیل می شود و نباید افراد درخواست تجمع بدهند و درخواست جلسه در این وضعیت یعنی ما اعتقادی به پروتکل های بهداشتی و وضعیت بحرانی مناطق نداریم.

رشیدی نژاد تاکید کرد: بدانید در بحران قرار داریم زیرا شیب صعود مبتلایان آسانسوری است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8464

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.