افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
حضور علیرضا شهرداربم در صحن شورای شهر بم؛

تشریع آخرین وضعیت پروژه های شهری و آسفالت بم

  • کد خبر : 11625
  • 04 دی 1401 - 17:52
تشریع آخرین وضعیت پروژه های شهری و آسفالت بم

طلوع ارگ | سعید افروغ: جلسه شورای شهر بم با شش عضو روز شنبه سوم دی ماه تشکیل و علیرضا ریاضی شهردار بم و رسول برائی نژاد معاون عمرانی شهردار در این جلسه حضور داشتند و به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های شهری و آسفالت پرداختند. علیرضا ریاضی شهردار بم در خصوص پروژه […]

طلوع ارگ | سعید افروغ: جلسه شورای شهر بم با شش عضو روز شنبه سوم دی ماه تشکیل و علیرضا ریاضی شهردار بم و رسول برائی نژاد معاون عمرانی شهردار در این جلسه حضور داشتند و به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های شهری و آسفالت پرداختند.

علیرضا ریاضی شهردار بم در خصوص پروژه آسفالت محله های هدف بازآفرینی گفت: براساس تفاهم نامه هایی که با راه و شهر سازی امضا کردیم موظف شدیم طی یکسال پروژه  آسفالت را در محله های هدف بازآفرینی و کمتر توسعه یافته شهر انجام دهیم در این زمینه مطالعات انجام و تأییدیه ها گرفته و برآورد ها انجام شده است و ما به سمت انجام مناقصات رفتیم و‌ امروز هفت پیمانکار داریم که پنج پیمانکار در حال کار و دو پیمانکار دیگر هم در حال انجام قرارداد هستند؛ یک پیمانکار هم از سال قبل فعالیت داشت که با نزدیک شدن به ایام عید محله های غیراز هدف باز آفرینی را انجام می‌دهد بنابراین در جمع با ۸ پیمانکار و اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد و هشتصد میلیون تومان با این پیمانکاران قرارداد بستیم. وی افزود:  ۷۹۳ کوچه با ۸ پیمانکار درحال کار هستند و شرکت اولی ما حدود ۶۰ کوچه را انجام داده و بقیه پیمانکاران هم متناسب با حوزه ها و محله هایی که در حال فعالیت هستند و پیمانکاران برای بستن قرارداد در آینده ای نزدیک به مساحتی قریب به ۸۵۲ هزارمتر مربع آماده می‌شوند.

وی افزود: شرکت باز آفرینی یکسری از شاخصه های محله های باز آفرینی را تقلیل داده و دستورالعملی را به ما ابلاغ کرده و پیمانکار مطالعات آن را به سرانجام رسانده ولی باز هم تعدادی از محله‌های شهر که امروز شفاها استعلام آنها گرفته شد هدف باز آفرینی شامل آنها می‌شود مانند محله های ولی عصر، لرستانی ها، بخشی از محله بوعلی، محدوده‌هایی از معلم و عیش آباد. وی خاطرنشان کرد: شاخص ها در حال نهایی شدن هستند تا ما بتوانیم برای این محله ها هم درخواست قیر و هم در خواست مطالبات بعدی کنیم.اگر قرار باشد بر مبنای ردیف بودجه کار کنیم فراتر از آن همین پروسه ما پروژه دیگری را نمی‌توانیم با شاخصه های بودجه دنبال کنیم.

وی در خصوص فعالیتهای انجام شده و در حال انجام یادآور شد: ما از اول سال تعدادی پروژه دیگر از جمله میدان‌های امام حسین، بسیج، دروازه قران، و روشنایی چندتا از معابر مثل مولوی، امیرالمومنین، افلاطونیان، را در سطح شهر با همراهی و همکاری شورا کلید زدیم و ریز کارها حدود ۳۰ مورد است.

از جمله پروژه‌های شاخص ما سینما امید است که با هزینه ۳۴ میلیارد ریال آماده بتن ریزی ستون هاست، پیاده رو سازی جلوی بازارهای سرپوشیده خیابان طباطبایی که محدوده بازارهای سنتی هست، سنگ فرش اطراف قبور شهدای گمنام در پارک شهدای گمنام، بهسازی معابر سطح شهر، ترافیک و روان سازی معابری که نیاز به بهسازی برای معلولین در محدوده اداره بهزیستی، پروژه‌های مصوب هم رو در اختیار پیمانکاران و روی  سامانه ستاد گذاشته‌ایم  که تا دی ماه هم وضعیت پیمان‌کاران آنها مشخص می‌شود. پیاده روسازی بلوار بسطامی، پیاده رو سازی خیابان های بهمنیار، شهدای گمنام، سرگرد سخایی، بسطامی، بهسازی میدان شهدای گمنام، تکمیل پیاده رو سازی بلوار صاحب الزمان، اجرای سایبان ضلع شرقی خیابان ایت ا… کاشانی، پیاده رو سازی و بهسازی جداول خیابان بوعلی از دلگشا تا  انتهای بوعلی و ورودی  دهشتر، خیابان پروین اعتصامی که حدود ۶ میلیارد تومان برآورد اولیه کردیم، سنگ کوبی خیابانهای ایت ا… کاشانی و  پروژه روشنایی معابر هم ۲۲ میلیارد ۸۹۰ میلیون تومان برآورد شده است که از بهمن ماه شروع می‌شوند. ساماندهی کوچه های یکطرفه، اجرای رفیوژ زید، بهسازی میدان محمد رسول ا… و میدان ۵ دی و میدان شهدای گمنام و تندیس میدان بسیج و میدان آزادی در مرحله طراحی و نزدیک به نتیجه است. پیاده روی تامین اجتماعی تکمیل و پیاده‌رو سازی ورودی  صاحب الزمان و سرگرد سخایی، سایبان آیت الله کاشانی، باغدشت، چهارراه دلگشا، روشنایی خیابان مولوی، روشنایی جلو پمپ بنزین، ۵ دی، تسطیح  تپه یادمان، لکه گیری آسفالت سطح شهرمجموعه کارهایی است که انجام شده و اما در مجموع نسبت به سال قبل هر جا که می‌رفتیم دریایی از نیازمندی ها وجود داشت.

وی در خصوص نصب دوربین های ترافیکی توضیح داد:  مصوبه‌ای برای راهنمایی و رانندگی داشتیم که آن را انجام دادیم. تعداد ۲۳ دوربین که ۱۹ مورد از آنها امنیتی هستند و ۴ مورد از آنها ترافیکی است الان در مانیتورینگ مان داریم و برای اینکه آنها را بروز کنیم ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

رسول برائی نژاد معاون عمرانی شهردار بم در خصوص آسفالت محله های هدف باز آفرینی گفت: در محله تختی، حدود ۲۰ هزار متر زیر سازی صورت گرفته و حدود ۵ هزار متر مربع آسفالت شده و در محله سید‌طاهرالدین بم حدود ۴۰ هزار متر مربع زیر سازی و ۱۰ هزار متر مربع آسفالت تا امروز انجام شده و همچنین در شهرک امام حدود ۵۰ هزار متر مربع زیر سازی،۲۵ هزار متر مربع آسفالت انجام شده و در شهرک رزمندگان ۲۵ هزار متر زیر سازی، و آسفالت آن هم در روزهای آینده شروع می‌شود.

وی در مورد دلیل کمرنگ شدن مسئله لکه گیری خیابان های سطح شهر افزود: کل اکیپ آسفالت شهرداری یک اکیپ است یک فنیشر و دو غلتک داریم اگر قرار باشد آسفالت بریزیم لکه گیری تعطیل می‌شود این در حالیست که قیمت یک غلتک ساده پنج میلیارد تومان است و فنیشر هم از ۵ میلیارد تا ۳۰ میلیارد قیمت دارد. وی ادامه داد: قیمت تمام شده آسفالت بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان در قراردادهای بخش خصوصی بسته شده و سعی شده که با آنها توافق شود و براساس همین قیمت کار در حال انجام است و طبق مصوبه متری ۲۵ هزار تومان، اما الان اگر بخواهیم حساب کنیم فقط ۱۰ درصد از مردم آن را می‌پردازند

وی خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در زمینه خودیاری آسفالت کم شده و حدود ۴۰ کوچه در نوبت آسفالت هستند. وی یادآور شد: عمده پیمانکاران بومی که در زمینه آسفالت الان مشغول به فعالیت هستند با شهرداری قرارداد دارند و نیروهای آنها بومی هستند و سرعت پیمانکاران بومی نسبت به غیر بومی متاسفانه پایین تر است و البته پیمانکاری که خارج از منطقه هم بیاید مقرون بصرفه نیست.

وی یادآور شد: ما در منطقه سه کارخانه آسفالت فعال داریم که یکی کار شهرداری و یکی مال بخش خصوصی است و ۷ قرارداد بستیم که پیمانکاران باید از همان دو کارخانه و گاهی هم از شهرداری آسفالت خود را تامین کنند که اینها همه روی سرعت آسفالت تاثیر می‌گذارد.

وی در خصوص میادین پیامبر اعظم، ۵ دی، شهدای گمنام، بسیج و امام حسین طراحی اولیه آن انجام شده است. با توجه به حساسیت ویژه‌ای که وجود دارد و باید دید مردم عامه را هم در نظر بگیریم از مشاوران مختلف استفاده کردیم و طرح ها در حال انجام است و ما ظرف ۲۰ روز آینده از چند مشاور دعوت و نظر شهردار داده می‌شود و در نتیجه طرح ها به صحن شورا می‌رود تا هر کدام که نهایی شد به سمت عقد قرارداد برود.

وی در مورد آبهای سطحی اظهار کرد:  متاسفانه در فصل زمستان مشکلی که وجود دارد و با توجه به روش آبیاری غرق آبی که استفاده می‌شود آب رها می‌شود که دلایلش را خود کشاورزان می‌دانند. ما ماه گذشته جلسه ای با حضور نماینده جهادکشاورزی و نماینده دادگستری و تعدادی از میراب ها داشتیم  و طبق قانون ما نمی‌بایست هزینه کنیم چون هزینه ها مربوط به ذینفع است ولی با توجه به رویکرد شورا و شهرداری بصورت مشارکتی این کار را انجام می‌دهیم. مسئله ای که خیلی مهم است بحث فرهنگ سازی است ما هنوز زباله ها را در جوی آب می‌اندازیم و پل بسته می‌شود و مشکلاتی بوجود میآید.

برائی نژاد با تایید مشکل کمبود نیرو در حوزه عمرانی و اکثر حوزه‌ها بیان کرد: ما در شهرداری با مشکل نیروی متخصص در شهرداری روبرو هستیم و اکثر مشکلات هم به همین موضوع برمی‌گردد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11625

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.