افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
با حضور سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بم در نشست خبری انجام شد:

تشریح برنامه های هفته بسیج و ارائه گزارشی از خدمات بسیج

  • کد خبر : 11459
  • 03 آذر 1401 - 17:44
تشریح برنامه های هفته بسیج و ارائه گزارشی از خدمات بسیج

ناهید ذاکری| طلوع بم: سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم در خصوص برنامه‌های هفته بسیج گفت:امسال محوری ترین شعار، شعارِ بسیج خدمتگزار ملت ایران است و برنامه های بسیج در حوزه خدمات برنامه ریزی شده اند. وی با اشاره به اینکه هفته بسیج از روز ۲۹ آبان شروع می‌شود افزود: اولین روز […]

ناهید ذاکری| طلوع بم: سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم در خصوص برنامه‌های هفته بسیج گفت:امسال محوری ترین شعار، شعارِ بسیج خدمتگزار ملت ایران است و برنامه های بسیج در حوزه خدمات برنامه ریزی شده اند.
وی با اشاره به اینکه هفته بسیج از روز ۲۹ آبان شروع می‌شود افزود: اولین روز از هفته بسیج ۲۹ آبان است که با عنوان بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت است و در این روز گروههای جهادی جهتِ خدمت رسانی به مناطق هدف و کمتر توسعه یافته در سطح شهر و روستاها که از قبل تعیین شده است اعزام می‌شوند و در حوزه عمرانی، تعمیر و مرمت منازل محرومین،خدمات آبرسانی، خدمات درمانی و ویزیت رایگان، مشاوره و مباحث مربوط به خانواده خدمات ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در حوزه جهادی بسیج متخصصین وجود دارد و دنبال می‌شود مبارزه با آفت جدید سوسک سرخرطومی حنایی است که آفت بسیار خطرناکی در حوزه کشاورزی است که به همین منظور گروه‌های جهادی جهت توجیه کشاورزان اعزام خواهند شد.
بدر آبادی تشریح کرد: عنوان برنامه روز ۳۰ آبان، بسیج مظهرِ مسجد محوری‌ و جامعه اسلامی است و با توجه به اعتقاد ما و فرموده حضرت امام که مساجد سنگرهای انقلاب اسلامی هستند سعی کردیم برنامه های بصیرتی، خانوادگی، مشاوره‌ای و مشاوره‌ای حقوقی را در مساجد برگزار کنیم و حضور دانش آموزان را در مساجد در حوزه جهاد تبیین داریم.
وی اظهار کرد: برنامه روز اول آذر با عنوانِ بسیج مظهر نوآوری و جهاد علمی است و دنبال این هستیم که بسیجیان را با جایگاه های علمی آشنا و از پژوهش سراها و مکانهایی که کار صنعتی انجام می‌شود و از مجموعه صنعتی شهرستان بازدید داشته باشند تا ببینند نیازمندیِ مجموعه صنعتی در آینده چه خواهد بود و برنامه ریزی کنند که در آینده به چه شکل کار انجام دهند‌ و روز دوم آذر با عنوانِ بسیج مظهرِ مردم سالاری و ایران قوی است که در این روز سخنرانی حضرت آقا و دیدار با رهبر عزیز انقلاب را داریم و برانیم در مساجد و تکیه های مختلف بخش عظیمی از مردم و بسیجیان بصورت مستقیم سخنرانی رهبر انقلاب را ببینند‌ که در دستور کار قرار دارد و برنامه های دیگری از جمله یادواره در بخش روداب و برگزاری مسابقات ورزشی در حوزه حضرت رقیه(س) را داریم که در این روز برگزار می‌شوند.
وی عنوان کرد: در روز پنج شنبه یکی از کلیدی ترین برنامه هایمان با عنوانِ بسیج مظهرِ جهاد و شهادت است که اولین گردهمایی اُنس و مودت پیشکسوتانِ جهاد و شهادت است که با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می شود و در ادامه دیدار با خانواده شهدا و همچنین غبارروبی مزار شهدا و برگزاری یادواره خانگی شهدا و برگزاری مسابقات مجازی با عنوان شهدا را در این روز در برنامه خواهیم داشت.
وی بیان کرد: روز جمعه ۴ آذر نیز با عنوان بسیج مظهرِ ایمان و تربیت اسلامی نام دارد که با دعای ندبه آغاز و در ادامه برگزاری میقات صالحین در میعادگاه های نمازجمعه در بم و بروات با حضور گروه‌های نقش آفرین بسیج در سطح شهرستان را در برنامه داریم و در مجموعه بسیج اقدامات مختلفی انجام خواهد شد.
بدر آبادی خاطر نشان کرد: روز شنبه ۵ آذر که عنوانش بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی نام دارد شاهد اجتماع بزرگ بسیجیان و اجتماعی بزرگ با حضور سخنران خواهیم بود.
وی در خصوص اقدامات و فعالیت های که از سال گذشته تا کنون انجام شده است گفت: مجموعه بسیج اقدامات زیادی را در حوزه های مختلف انجام داده است. طی دو سه سالی که در حوزه آب برای رفع تنش های آبی فعالیت داریم تا امروز حدود ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام شده است و آب شُرب در اختیار روستاهای مختلف گذاشته شده است.
از سال گذشته میزهای خدمت بسیج ادارات در همه محلات شهر مشکلات محله و روستاها را شناسایی و بسته به مشکل محله مسئولین محلی جهت رفع آن مشکل دعوت می‌شوند و مردم و مسئولین در دیداری به رفع مشکلات می‌پردازند که این اقدام در هفته بسیج نیز انجام خواهد شد.
در حوزه های مختلف کارهای زیادی دنبال شده است از جمله واکسیناسیون دام ها در راستای بیماری هایی که وجود دارد. حتی در خصوص بازگشایی، بازسازی و مرمت مدارس در مجموعه روداب با همکاری آموزش و پرورش اقداماتی صورت گرفته است. ارسال‌ تیم های پزشکی به محلات مختلف شهر از جمله تهرود، کوهستان ریگان، منطقه روداب و حتی اعزام یک تیم به شهرستان همجوار نیز در فعالیت ها می‌باشد.
وی یادآور شد: در یک سال گذشته چیزی حدود ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان حتی در دورترین نقطه شهرستان توزیع شده است. همچنین راه اندازی کارگاه های اشتغال و همکاری در بحث امنیت هم بخشی از اقداماتی است که بسیج انجام داده است.
وی تاکید کرد: امروز مهمترین موضوعی که ما باید در مورد آن با نسل جوانمان صحبت کنیم تبیین دستاوردها است و این امر را با همکاری آموزش و پرورش شروع کردیم و در هفته بسیج هم بطور جدی دنبال خواهیم کرد‌ و اساتید مجربی را درنظر گرفتیم که چهره به چهره به شُبهات دانش آموزان پاسخ می‌دهند و تا امروز با حدود ۱۱۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم را به صورت چهره به چهره صحبت کرده ایم و دنبال این هستیم که اگر بخواهیم دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم اولین اقدام اغنا اندیشه‌هاست. جوانانی که امروز در اجتماع دارند زندگی می‌کنند باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به آنها گفت و شبهات آنها را بر طرف کرد و راهش هم تبیین است که بصورت یک کار جهادی آن را دنبال می‌کنیم و برانیم به نتیجه برسانیم چون بزرگترین وظیفه بسیج حفظ دستاوردهاست.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.