افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
زخم های اعتیاد بر تن طفل ۱۵ماهه

تراژدی کودک آزاری با چاقو اینبار در سیرجان

  • کد خبر : 952
  • 28 مرداد 1396 - 18:05
تراژدی کودک آزاری  با چاقو اینبار در سیرجان

امیرحسین ۱۵ ماهه از جمله قربانیان تراژدی کودک آزاری است، اینبار باز هم پای اعتیاد در میان است و طفلی بی پناه که نخستین روزهای زندگی اش را در سیاهی سپری کرده است.

عصر پنجشنبه هفته گذشته بود که امیرحسین ۱۵ ماهه با تنی رنجور و آسیب دیده توسط مادرش به بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان انتقال داده شد. شکستگی ها و پارگی عمیق پوست دست و عضلات این طفل بی پناه حکایت از تکرار داستان تلخ کودک آزاری داشت که این بار در روستای ایزدآباد سیرجان رخ داده است. شدت جراحات این کودک ۱۵ ماهه به اندازه ای بود که امکان ادامه روند درمان در سیرجان وجود نداشت به همین علت کودک را به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل کردند.

پدر کودک به دلیل قاچاق مواد مخدر در زندان به سر می برد و مادرش هم که دچار اعتیاد است در تحقیقات اولیه یکبار اعلام کرده که بچه از دست پسر عمویش به زمین افتاده و بر اثر زمین خوردگی دچار این جراحات شده است و یکبار هم گفته است که عموی امیرحسین برای کاهش ورم دست کودک اقدام به شکافتن دست این کودک بی پناه کرده است.

مادر امیرحسین اما یک کودک شش ساله دیگر هم دارد و این در حالیست که احتمال می رود هر دو کودک دچار اعتیاد شده باشند و نگرانی هایی در خصوص وضعیت کودک شش ساله هم وجود دارد.

احتمال قطع دست امیرحسین وجود دارد

مهدی احمدی نژاد رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان اظهار داشت: یک کودک ۱۵ ماهه به اسم امیر حسین شب گذشته با ۱۰ ضایعه روی بدنش از بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان به بیمارستان شهید باهنر کرمان انتقال یافته است.

به دلیل اینکه دست این کودک از سه ناحیه دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید عروقی است و با توجه به سن پایین کودک اقدامات درمانی روی عروق آن دشوار بوده و هنوز زود است در خصوص قابلیت زنده ماندن دست اظهار نظر کنیموی با اشاره به اینکه ۱۰ ضایعه در بدن این کودک وجود دارد، افزود: شش الی هفت ضایعه روی بدن کودک مربوط به ۱۰ روز قبل، یکسری ضایعه مربوط به ۴۸ ساعت گذشته و مابقی هم مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

احمدی نژاد بیان کرد: علت اصلی اعزام این کودک به کرمان شکستگی در قسمت تحتانی بازویی راست و دو شکستگی در استخوان ساعد همین دست است که باعث آسیب دیدگی شدید عروق و خونریزی شده است.

رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه کودک در حال حاضر در حال درمان است، تصریح کرد: وضعیت جسمانی این کودک تقریبا در حال حاضر خوب است، اما آسیب دیدگی عروق دست این کودک شدید است و باید ببینیم این دست قابلیت احیاء دارد یا خیر.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه دست این کودک از سه ناحیه دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید عروقی است و با توجه به سن پایین کودک اقدامات درمانی روی عروق آن دشوار بوده و هنوز زود است در خصوص قابلیت زنده ماندن دست اظهار نظر کنیم.

اظهارات متناقض مادر کودک ۱۵ ماهه

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: شب گذشته یک کودک ۱۵ ماهه به اسم امیر حسین از بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان به شهید باهنر کرمان اعزام شد.

وی گفت: اصل مسئله آسیب دیدگی این کودک صحت دارد اما خانواده این کودک شرح حال درستی نداده اند و ما هم نمی توانیم علت این قضیه را به درستی تشخیص دهیم و بر عهده ما هم نیست و این مسئله باید از سوی نیروی انتظامی و بهزیستی پیگیری و علت حادثه مشخص شود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه در زمان حادثه مادر و عمومی کودک در کنار امیرحسین حضور داشته اند، بیان کرد: پدر کودک در زندان به سر می برد و مادرش هم در اظهاراتش یکبار بیان کرده که امیرحسین زمانی که در آغوش پسرعمویش بوده از دستش به زمین افتاده است و یکبار هم گفته دست کودک ورم کرده بود که عمویش با چاقو دست او را بریده تا ورم آن خالی شود.

صابری عنوان کرد: همکاران من فقط این کودک را تحویل بیمارستان شهید باهنر برای مداوا داده اند و از مابقی مجرا اطلاعی نداریم./مهر

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=952

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.