افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

تا اردیبهشت‌ ماه گردشگر خارجی نداریم!

  • کد خبر : 5564
  • 15 بهمن 1398 - 16:19
تا اردیبهشت‌ ماه گردشگر خارجی نداریم!

 تورهای خارجی به‌دلیل اتفاقات اخیر در کشور، تا اردیبهشت‌ماه به ایران سفر نمی‌کنند. شیوع بیماری کرونا نیز سبب شده نتوانیم پذیرای چینی‌هایی باشیم که ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. در چنین شرایطی که گردشگری روزهای بحرانی را سپری می‌کند، استان‌های مختلف سعی دارند از ظرفیت گردشگران داخلی خصوصا در ایام نوروز بهره ببرند. در کرمان هم کارهایی انجام شده، و آن‌طور که در ستاد ساماندهی خدمات سفر مطرح شده قرار است در نمایشگاه گردشگری که در تهران برگزار می‌شود جاذبه‌های استان معرفی شود و اتاق بازرگانی هم کلیپ‌هایی با عنوان «به کرمان بیا» آماده کرده تا در فضای مجازی و شبکه‌های پر بیننده منتشر کند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در جلسه‌ی ستاد ساماندهی خدمات سفر استان کرمان بیان کرد: «به‌دلیل اتفاقاتی که در کشور افتاده، تورهای خارجی تا اردیبهشت‌ماه همه کنسل شده و گردشگری با بحران دست به گریبان است».
فریدون فعالی با بیان این‌که باید برای مدیریت این بحران را برنامه‌ریزی کرد و تدبیری اندیشیده شود، افزود: «دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران با کنسلی‌ها متضرر شده‌اند. بازار ما چین بود که مشکلات و بیماری دست به دست هم داده تا با بحران مواجه شویم».
وی اضافه کرد: «مدیر کسی است که بحران را تبدیل به فرصت کند و باید تلاش و برنامه‌ریزی کرد و دید چگونه می‌توان بحران گردشگری را تبدیل به فرصت و جا برای گردشگری داخلی باز کنیم؟».
فعالی بیان کرد: «نمایشگاه گردشگری ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در تهران برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی بسته‌های خود را در این نمایشگاه ارائه و سهم خود را از گردشگری داخلی بگیرند».
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان افزود: «در قالب ستاد تسهیلات سفر باید برای استفاده و سهم‌بری از گردشگری داخلی برنامه‌ریزی کنیم».
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز در این جلسه گفت: «با توجه به کنسلی‌ها، تا اردیبهشت‌ماه نمی‌توان روی گردشگران خارجی حساب باز کرد».
علی قاسمی‌زاده افزود: «باید از فضای خالی ایجاد شده در بحث گردشگران داخلی استفاده و با تخفیف و ایجاد جاذبه، گردشگر جذب کرد».
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: «در کمیسیون گردشگری اتاق ۱۰ کلیپ کوتاه تا ۲۰ روز آینده با عنوان “به کرمان بیا” تولید و در فضای مجازی و شبکه‌های پربیننده پخش خواهیم کرد».
محمدرضا بهرامی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در مدارس بیان کرد: «مدارس و مهمانسراهای ادارات مسئله‌ای است که باید برای آن فکری بشود و در واقع بهتر است سرریز مسافر بعد از تکمیل ظرفیت هتل و مهمانپذیرها به مدارس داده شود».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5564

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.