افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

تایید سلامت خرمای بم از سوی وزارت بهداشت

  • کد خبر : 2510
  • 11 اردیبهشت 1397 - 18:28
تایید سلامت خرمای بم از سوی وزارت بهداشت

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم گفت: خرماهای بم نه تنها بیماری‌زا نیست که یکی از بهترین خرماهای مناطق نخلستانی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایلنا، چندی پیش خبری در کانال‌های تلگرامی دست به دست می شد مبنی بر اینکه خرماهای بم ناقل بیماری خطرناکی هستند که عامل اصلی آن حمله خفاش‌ها به نخلستان‌ها  است ،به طوری‌که ظرف ۴۸ ساعت فرد مبتلا را از پا انداخته  و موجب مرگ بیمار می‌شود.

صادق رهی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن مردود دانستن چنین ادعایی  محصول خرمای شهرستان بم را یکی از بهترین خرماهای مناطق نخلستانی کشور  دانست و افزود :  در نخلستان‌های شهرستان بم اصلا خفاشی وجود ندارد که باعث بیماری در این خرماها شود .چندی پیش نیز اداره جهاد کشاورزی شهرستان بم با نظارت سازمان کشوری طی یک نامه رسمی این خبر را کاملا تکذیب اعلام کرد.

رهی ادامه داد: خرمای بم به لحاظ مرغوبیتی که دارد اسفند ماه گذشته از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت سردخانه‌های این محصول برای بسته بندی و صادرات داخلی و خارجی مورد آزمایش قرار گرفت که خوشبختانه استاندارد سلامت آن نیز تایید شد.

وی در پایان افزود: شهریور ماه سال گذشته نیز شبیه چنین خبر کذبی در باره خرمای شهرستان بم در فضاهای مجازی چرخید که از اساس نادرست بود. بنابراین مردم نگران نباشند و با خیال راحت خرما مصرف کنند .

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2510

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.