افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024

تاکید وزیر کشور بر اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مرکز پشتیبانی مدیریت بحران در سفر به کرمان

  • کد خبر : 12551
  • 22 تیر 1402 - 10:19
تاکید وزیر کشور بر اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مرکز پشتیبانی مدیریت بحران در سفر به کرمان

وزیر کشور تاکید کرد که سازمان مدیریت بحران برای تاسیس مرکز پشتیبانی و ماشین آلات حوزه مدیریت بحران کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دهد و کرمان پایلوت (نمونه) جنوب شرق برای مدیریت بحران شود.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران کرمان افزود: بحران مثل جنگ است و باید در بحران نیز همانند زمان جنگ مجهز باشیم و این کار مهم و حساس است.

وی با بیان اینکه فرماندهی واحد در بحران بسیار حایز اهمیت است اظهار داشت: حضور به موقع و جهادگرانه در لحظات بحرانی در کنار مردم بسیار حایز اهمیت است.

وحیدی بر ضرورت مجهز بودن به دانش حوزه مدیریت بحران، حضور به هنگام در بحران و مدیریت مناسب بحران تاکید کرد.

وی یادآور شد: مساله نخست در بحران داشتن دانش کافی برای احاطه بر اتفاقات است و برخی موارد همچون سیل و آتش سوزی را می توانیم پیشگیری کنیم اما دانش بشر برای زلزله کم است و اثرات این بحران را هم با ساز و کار لازم می توان پیشگیری کرد.

وحیدی افزود: داشتن سازه های ناپایدار یعنی با کمترین اتفاق و لرزشی مصیبت های فراوان اتفاق می افتاد، پس دستور کار بحران فقط در لحظه اتفاق نیست باید به پیشگیری هم ورود کرد.

وی عنوان کرد: لایروبی کانال ها، طراحی پل ها و ساخت دیوارهای محافظ در بحران موثر هستند و باید مشخص کرد در چه جاهایی ممکن است خطر اتفاق بیفتد و طی برنامه ای آنها را رفع کنیم اما برخی فعالیت ها باید به فوریت انجام شود.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت رصد دائم وضعیت و حل مسائل مخاطره آمیز در پیچیدگی شرایط بحران گفت: باید اطلاعات را کم کم جمع آوری کنیم و در بحران‌ها اثرگذاری داشته باشیم.
وی ادامه داد: مانورها بخشی از برنامه در استان های خطرخیز است و برخی استان ها ممکن است سالی چند بار نیاز به مانور داشته باشند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: مجاورت مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان با پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق هلال‌احمر، فرودگاه و راه‌آهن، عملکرد مجموعه را موثر کرده است.

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز اظهارداشت: راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان قدم اولیه است و در ادامه با امکانات لازم تجهیز و تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان‌هایی است که بیشترین بحران را در کشور در زمینه سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی دارد، بیان داشت: سیلاب یکی از مواردی است که به استان کرمان خسارت زیادی وارد کرده لذا باید تلاش کنیم ساخت و سازهای محکم و استانداردی داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور بیشترین شمار حوادث را دارد و به علت این وسعت باید نگاهی ویژه در مدیریت بحران در دستور کار داشته باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: کرمان همواره پشتیبان جنوب شرق است و باید حمایت های لازم اعمال شود تا بتواند سایر استان ها را پشتیبانی کند.

وی یادآور شد: تمام دستگاه های امدادرسان کرمان در زلزله ترکیه بسیار موثر واقع شد و مسلط و حرفه ای هستند؛ مقداری تجهیزات سخت و نرم افزاری نیاز داریم و اگر در اختیار قرار گیرد هزینه های بحران به حداقل می رسد.

پورابراهیمی گفت: مجلس شورای اسلامی پشتیبان مدیریت بحران است و ظرفیت مجلس در بحران در کنار وزارت کشور است؛ برای برنامه هفتم پیشنهاد می دهیم الگوی جدید مدیریت بحران هوشمندانه و علمی را در این برنامه بگنجانیم.

گفتنی است، مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان صبح پنجشنبه با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.‌

این مرکز که از آن به عنوان آماده ترین ظرفیت مدیریت بحران کرمان یاد می شود با ۲ هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه احداث احداث شده و ۳۰ دستگاه اجرایی شبانه روزی در آن مستقر هستند و خدمات مدیریت بحران را برخط به هموطنان می دهند.

امکان سنجی ایجاد این پروژه از سال ۸۶ و موافقت نامه احداث و عملیات ساختمانی آن از سال ۸۸ شروع که بنا به اعلام مسئولان اداره کل مدیریت بحران کرمان حدود ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۱۴ سال در این پروژه صرف شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12551

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.