افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

تاکید بر برگزاری مراسمات ماه محرم/ تعطیلی یک هفته ای نماز جماعت در مساجد استان کرمان

  • کد خبر : 6340
  • 31 تیر 1399 - 10:53
تاکید بر برگزاری مراسمات ماه محرم/ تعطیلی یک هفته ای نماز جماعت در مساجد استان کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هم تاکید بر برگزاری مراسم ماه محرم و هم تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی داریم و این دو ناقض هم نیستند.

به گزارش طلوع ارگ، حجت الاسلام غلامحسین حقانی درباره فعالیت مساجد در ایام کرونایی اظهار کرد: طبق پیشنهاد ما و برای آماده سازی بیشتر مساجد و با تصویب ستاد استانی کرونا، نماز جماعت مساجد استان به مدت یک هفته تعطیل است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی مسئول مساجد است، افزود: در مساجد نسبت به سایر مکان های عمومی دیگر تجمع کمتر و محدودتر است ضمن آنکه زمان خاصی برای حضور افراد دارد. خیلی از مسائل در مساجد رعایت می شود و قشر متشرعی هستند که به ویژه بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ماسک، اکثرا رعایت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: برخی مساجد آمادگی کامل برای بازگشایی نداشتند لذا بعد از یک هفته تعطیلی، از هفته آینده با قدرت بیشتری فعالیتشان را از سر می گیرند.

وی افزود: تیم نظارتی قوی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد استان فعال است و هر هفته ۳۰۰ مسجد بازدید می شود که این کار مردم نهاد است و چک لیست نظارتی که دانشگاه علوم پزشکی تهیه کرده، رعایت می شود و در صورت لزوم، تذکر داده خواهد شد.

حقانی با اشاره به سخنان استاندار مبنی بر همکاری خوب اداره کل تبلیغات اسلامی و مساجد با ستاد مدیریت کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، تصریح کرد: یک هفته تعطیلی نماز جماعت در واقع تذکر به مسجدی ها و مردم است که رعایت ضوابط بهداشتی را جدی تر بگیرند و بتوانیم مراسم روز عرفه و عید غدیر را با قدرت بیشتری برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان درباره برگزاری مراسم ماه محرم گفت: وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات کشور در حال تدوین پروتکل های برگزاری مراسم هستند و سازمان تبلیغات ضمانت اجرای آن را پذیرفته است.

وی افزود: هم تاکید بر برگزاری مراسم ماه محرم و هم تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی داریم و این دو ناقض هم نیستند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6340

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.