افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

بیمارستان افضلی‌پور تخلیه شد / پیش‌بینی ۲۵۰ تخت برای بیماران کرونایی

  • کد خبر : 5740
  • 21 اسفند 1398 - 10:35
بیمارستان افضلی‌پور تخلیه شد / پیش‌بینی ۲۵۰ تخت برای بیماران کرونایی

در استان کرمان، حالا که ویروس کرونا در حال گردش است پیش‌بینی بر این است که طی روزهای پیش‌رو، آمارهای مربوط به مبتلایان جهش زیادی خواهد یافت. اگرچه با رعایت توصیه‌های بهداشتی، می‌توان جلوی چنین رخدادی را گرفت اما به هر حال، آمادگی برای روزهای دشوارِ پیش‌بینی شده هم ضروری است. بر همین اساس، بیمارستان افضلی‌پور به گفته‌ی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان کاملا تخلیه و بیماران آن به دیگر بیمارستان‌ها منتقل شده تا ۲۵۰ تخت آن آماده‌ی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شفیعی، امروز سه‌شنبه در نشست خبری مجازی خود در این‌باره گفت: «بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان بیماران بخش‌های دیگر خود را به بیمارستان‌های شهر منتقل کرده و همه‌ی تخت‌های خود را خالی کرده است. اکنون حدود ۲۵۰ تخت در بیمارستان افضلی‌پور فعال شده و آماده پذیرش از بیماران احتمالی کرونا است».

وی افزود: «تاکنون خوشبختانه همه تخت‌های آن استفاده نشده و خالی هستند، ضمن آنکه بیمارستان‌هایی نیز به عنوان مراجع پشتیبان بیمارستان افضلی‌پور در نظر گرفته‌ایم اما چون نقاهت‌گاه تعریف کرده‌ایم کمبودی در این خصوص نداریم».

وی ادامه داد: «ولی سعی داریم ظرفیت آی‌سی‌یوهای همه‌ی بیمارستان‌ها کرمان را برای بیماران تنفسی حاد در صورت زیاد شدن این بیماران خالی نگهداریم».

وی همچنین، درباره‌ی هزینه‌ی انجام تست‌های تشخیصی کرونا اظهار کرد: «آزمایش تشخیص کرونا که پس از سی‌تی‌اسکن و … انجام می‌شود، و به‌عنوان آزمایش نهایی مطرح است تنها در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمان آن هم به صورت رایگان انجام می‌گیرد و در هیچ‌یک از آزمایشگاه‌های طبی شهر این آزمایش صورت نمی‌پذیرد».

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بار دیگر تاکید کرد: «دکتر علوی، متخصص کودکان، کرونا ندارد و در سلامت کامل هستند». شفیعی با بیان این‌که از مردم خواهش می‌کنیم از حضور در ازدحام‌ها و مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند، اضافه کرد: «سازمان انتقال خون همه‌ی تمهیدات بهداشتی انجام می‌دهد و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند خون اهدا کنند و از مردم می‌خواهیم که به این سنت حسنه توجه داشته باشند تا با کمبود خون در استان مواجه نشویم».

تا عصر سه‌شنبه بیستم اسفندماه ۴۰ نفر در استان کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون نیز، یک نفر از بیماران جان خود را از دست داده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.