افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
استاندار کرمان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرق استان کرمان عنوان کرد:

بیش از ۷۰ درصد امور جاری استان با تصمیمات میدانی حل میشود

  • کد خبر : 7380
  • 28 آبان 1399 - 22:01
بیش از ۷۰ درصد امور جاری استان با تصمیمات میدانی حل میشود

جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرق استان کرمان عصر امروز ۱۸ آبان با حضور استاندار جدید کرمان و مدیران کل آب منطقه ‌ای، جهاد کشاورزی، گمرک، راه و شهرسازی و حوزه اقتصادی و همچنین امامان جمعه و فرمانداران و مسئولین شهرستان های شرقی در ارگ جدید بم برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، علی زینی وند استاندار کرمان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان های شرق استان گفت: هر شهرستان باید مشکلات را دسته بندی کند تا بتوانیم اولویت ها را بهتر بشناسیم و سریعتر مسائل را حل کنیم. وی تاکید کرد: بنده متعقدم بیش از ۷۰ درصد امور جاری استان با تصمیمات میدانی حل میشود. من قبلا به شهرستان های بم، فهرج و نرماشیر رفته بودم ولی به ریگان نرفته بودم. امروز ما مسائل کلی را بررسی کردیم.

در سفر امروز دو موضوع را مد نظر داشتم یکی امنیت منطقه و دیگری بررسی سیل خیز بودن منطقه و بازدید از لایروبی رودخانه ها بود.

وی در ادامه گفت: امنیت کشور همیشه یکی از مهمترین مسائل است و همجواری استان کرمان با استان مرزی سیستان و بلوچستان این موضوع را مهمتری میکند و به امید خدا تدابیری اندیشده می‌شود که این امنیت به بالاترین حد ممکن برسد و مسائل امنیتی که گاه گاهی پیش می آید به طور کلی تمام شود.

وی در خصوص لای روبی رودخانه ها گفت: ما وارد دوره تر سالی خواهیم شد و بعضی از رودخانه ها به کلی هم سطح زمین شده اند که باید حتما لای روبی شوند تا مردم در زمان سیل با مشکل مواجه نشوند؛ وی گفت: ما همه امکانات را بسیج کرده ایم.

وی در خصوص بازدید امروز خود از کارخانجات خودروسازی ارگ جدید بم گفت: ارگ جدید را من، شهر خودرو می نامم و کیفیت این بخش خصوصی نشان گر همه چیز است شاید اگر دو خودروساز ما دولتی نبودند ما شاهد حضور این ارابه های مرگ در جاده های کشور نبودیم. ما نباید بگذاریم بخش خصوصی در حوزه خودروسازی زمین بخورد.

استاندارکرمان همچنین در خصوص باغشهر بم گفت: شهر بم را امروز از بالای هلیکوپر دیدم بسیار زیبا بود وی ادامه داد: زلزله هم نتوانست هویت این شهر را نابود کند و باید هویت این باغشهر تحت هر شرایطی حفظ شود، آمار شهردار در خصوص میزان تخریب باغشهر خبر بسیار بدی بود.

زینی وند همچنین گفت: ارگ بم جزئی از هویت فرهنگی هر ایرانی است و خواستار تسریع در طرح جامع گردشگری بم شد.

وی در ادامه جلسه در خصوص حاشیه نشینان بم گفت: باید تمامی مدیران شهرستان و مدیران کل، در بازه زمانی کم این مشکل را حل کنند و نگران قوانین و مقررات هم نباشند چون امضای آخر را من میزنم.

وی گفت: باید منازل آن کسانی که خلاف کرده اند تخریب شود و آن کسانی که نیازمند هستند، برایشان برنامه ریزی شود تا هرچه سریعتر سرپناه ساخته شود. وی تاکید کرد که همه مدیران باید پای کار باشند.

استاندار کرمان همچنین در خصوص موضوعات از قبیل طرح تفصیلی، مشکلات آب و طوفان های شرق استان گفت: باید با دقت در خصوص این مشکلات مطالعه شود و برنامه ریزی و در نهایت حل شود.

وی در پایان گفت: شهرداری ها باید به درآمد پایدار برسند و یکی از عوامل افت شهرداری ها حجم نیروی بالاست که حقوق این حجم بالای هم مساله هست.

استاندار ما فارغ از بزنگاه‌های سیاسی مضر است.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان ضمن تشکر از استاندار کرمان به جهت حضور در بم گفت: خوشبختانه استاندار ما استاندار جوانی است و من خوشحالم که یک نیروی جوان مسئولیت پذیرفته است. در سطح شرق استان، طرح های پیشران، طرح های ۷۰ درصدی و طرح های فوری کاملا مشخص شده اند.

مشکلاتی در خصوص انتقال آب سد نسا، راه و جاده، اشتغال وجود دارد که طی صورتجلسه ای تنظیم میشود و کارگروهی که تشکیل میشود به امید خدا این مشکلات را رفع خواهد کرد، خوشبختانه استاندار ما خیلی پر انرژی و فارغ از بزنگاه‌های سیاسی مضر است.

ما خواهان اخذ اداره کل صنعت و معدن در بم هستیم

در ادامه جلسه حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم نیز گفت: امروز بازدیدهایی صورت گرفت و صورت جلسه ای نوشته شد اما ما خواستار حمایت بیشتر هستیم، وی گفت: ۱۱ سال در بم هستم باید به مردم خدمت شود، از شما توقع داریم عدالت اقتصادی و توسعه و … را داشته باشید.

وی تاکید کرد: منطقه محروم فلان منطقه نیست، برای مثال پلی در ورودی دهبکری پیش بینی شده است که ۱۴ سال طول کشیده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تقاضا دارم اعتبارات ۱۰-۱۵ سال قبل را بررسی کنید و اعتبارات مناطق استان را با هم بسنجید

وی در ادامه گفت: خوشبختانه آقای رزم حسینی وزیر صمت که پیشین استاندار کرمان بودند به مسائل اقتصادی شرق استان واقف هستند و از ظرفیت آقای غضنفرآبادی نماینده شرق استان هم نباید غافل شویم. ما خواهان اخذ اداره کل صنعت و معدن در بم هستیم.

وی در پایان گفت: شاید بعضی ها بگویند این خواسته خلاف است اما در چند سال گذشته در حدود ۱۷-۱۸ اداره کل واگذار شده که میگویند خلاف است. پس به من بگویید چرا هنوز به فعالیت ادامه میدهند؟

در ادامه جلسه هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز ضمن تشکر از حضور استاندار در منطقه شرق استان گفت: امروز در خصوص مشکلات با جناب استاندار گفتگویی طولانی داشتم، به امید خدا صورت جلسه نوشته میشود و کارگروه تشکیل و پیگیری هر چه سریعتر دنبال میشود.

وی در ادامه گفت: شرق استان باید در بخش صنعت حمایت شود زیرا این حمایت هم اعتبارات و هم اشتغال برای دولت در بر دارد.

رضا مشکی فرماندار نرماشیر ضمن اعلام اینکه پروژه های این شهرستان طبقه بندی شده اند نیز گفت: در دو حوزه اب و راه بیشترین مشکل را در نرماشیر داریم وی گفت: در ۷۲ روستا، ما توزیع آب پایدار نداریم و بین ۲ تا ۱۰ ساعت آب در روستاهای ما توزیع می‌شود.

در خصوص مشکلات راه شهرستان نرماشیر نیز وی گفت: بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی داریم که روکش انها به ۳۰ سال پیش برمیگردد ما خواستار اعتبار کافی برای این ۳۰ کیلومتر هستیم وی همچنین گفت: با توجه به تردد زیاد بین دوشهرستان ریگان و نرماشیر و افزایش تصادفات، ما نیز خواستار دوبانده شدن محور نرماشیر- ریگان هستیم

وی همچنین خواستار رفع شدن هر چه سریعتر مشکلات اراضی مسکن فرهنگیان در این شهرستان شد.

در ادامه این جلسه امیر باقری زاده فرماندار شهرستان فهرج نیز به گزیده ای از مشکلات این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های ما بیمارستان فهرج هست که بیش از ۹۸ در صد آن تکمیل شده وی در خصوص این پروژه گفت ما خواستار رفع تشریفات اداری جهت برق رسانی به این بیمارستان هستیم. وی همچنین تقاضای حمایت بیشتر از کارخانجات ارگ جدید را خواستار شد چون تاثیر مستقیم بر اشتغال فهرج دارد وی همچنین مشکلاتی از قبیل طوفان‌های شن و آب روستایی را از مشکلات همیشگی این شهرستان نام برد و تقاضای حل آنها را داشت.

بیش از ۳۰ درصد از باغشهر از بین رفته است

در ادامه جلسه محمد بنی اسدی شهردار بم گفت: مشکلات ریز و درشتی در شهرداری های سراسر کشور وجود دارد اما من به مهمترین مشکلات حوزه عمران شهری بم اشاره میکنم. وی گفت: ۱۵ سال از طرح تفصیلی بم میگذرد و این مشکل ما را از اهداف مان دور میکند در اخرین پیگیری های صورت گرفته، اداره راه وشهرسازی فراخوان برای اجرای ۳ ساله داده شده، که زمان زیادی است.

شهردار بم خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد از باغشهر از بین رفته است؛ وی گفت: طبق آمار در سال ۸۳ مساحت باغات ۱۲۰۰ هکتار بوده است که در سال ۹۸ به ۷۸۰ هکتار رسیده که بسیار نگران کننده و تلخ است.

وی گفت: بیش از ۴۰۰۰ ساختمان با سقف سبک شکل گرفته و این به واسطه نبود زمین مسکونی در بم است، امیداریم با ایجاد یک طرح ویژه تفضیلی بروز، زمین های جنوب به بم الحاق شود تا مشکل کمبود زمین را حل کنیم.

وی در ادامه گفت: شهر ما ۱۷ ساله است و مشکلات جدی در حقوق اولیه شهروندی وجود دارد. وی گفت : ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع معابر ما هستند که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر آن کوچه هست و ۹۰ درصد کوچه هایمان خاکی است.

وی خاطر نشان کرد: با کمک یک شرکت خصوصی تولید آسفالت توانستم تا الان ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت بکنیم که با توجه به نواسانات بازار توان ما هم کمتر شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شهرما سینما ندارد و هنوز بعد از ۱۷ سال هنوز به سرانجام نرسیده است و ما در این حوزه نیز تقاضای کمک بیشتر را داریم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7380

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.