افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم:

بیش از ۶۸ درصد جمعیت شرق استان کرمان واکسن کرونا تزریق کرده اند

  • کد خبر : 9276
  • 27 مهر 1400 - 18:44
بیش از ۶۸ درصد جمعیت شرق استان کرمان واکسن کرونا تزریق کرده اند

دکتر اویسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم در جلسه ستاد مقابله با کرونا امروز دوشنبه ۲۷ مهر، ضمن تشکر از حمایت‌های حجت‌الاسلام دانشی و فرمانداربم گفت: اگر دانشگاه‌ بم کارنامه موفقی داشته است قطعاً تحت حمایت‌های فرماندار،امام جمعه و ستاد کرونا شهرستان بوده است. وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه سیر نزولی از نیمه […]

دکتر اویسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم در جلسه ستاد مقابله با کرونا امروز دوشنبه ۲۷ مهر، ضمن تشکر از حمایت‌های حجت‌الاسلام دانشی و فرمانداربم گفت: اگر دانشگاه‌ بم کارنامه موفقی داشته است قطعاً تحت حمایت‌های فرماندار،امام جمعه و ستاد کرونا شهرستان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه سیر نزولی از نیمه دوم شهریور در دانشگاه اتفاق افتاده است اما در ۱۵ روز اخیر ثابت مانده یعنی ورودی و خروجی بیمار یکسان است که در تمام کشور یکسان اتفاق افتاده است در حال حاضر ما ۴۱ بیمار بستری داریم که ۲۶ نفر آنها دائم و ۱۵ نفر موقت هستند. از ابتدای مهرماه کل بستری ما ۳۸۸ بیمار بوده است و در مقایسه با شهریور که ۱۰۵۵ و مرداد ۱۷۳۰ نفر بوده است، آمار ما کاهش چشمگیری داشته است. اویسی ادامه داد: متأسفانه دیروز به کاهش استفاده از ماسک در وزارتخانه اشاره شده که به زیر ۵۰ درصد آمار رسیده است. آمار  ۹۴%  استفاده از ماسک در شرق استان هم ریزش قابل توجهی داشته است و به نصف رسیده است که با حمایت مردم این امر باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون مغایر با ماسک نیست یعنی بعد از زدن واکسن حتماً باید از ماسک استفاده کرد در همه دنیا این اتفاق افتاده و امیدواریم این جا هم اجرا شود.

وی در مورد آمار واکسیناسیون گفت: آمار دانشگاه با آمار مرکز کشور کمی اختلاف دارد آنهم به این دلیل که از ۱۰ سال پیش که پروسه تفکیک شهرستان بم به چهار شهرستان اتفاق افتاده است  اختلاف آماری بین وزارت بهداشت و مرکز آمار کشور اتفاق افتاده است و قریب به ۱۴۰ هزار نفر اختلاف آماری داریم و ۱۲۰ هزار نفر آن جزء جامعه هدف محسوب می‌شوند. آنچه که ما داریم  بالای ۱۲ سال ۶۸٫۷ درصد واکسیناسیون دز اول و در دز دوم ۳۵.۳ درصد انجام شده و ملاک ما در دانشگاه سامانه‌سیب «سامانه‌ای که افراد خدمات بهداشتی گرفته‌اند » می باشد که فاکتور قابل توجهی است، بر اساس سامانه‌سیب ۶۸ درصد نوبت اول تزریق واکسن داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم از نظر تنوع و هم از نظر تعداد موجودی قابل توجهی واکسن وجود دارد و نزدیک به ۱۲۰ هزار دوز واکسن در انبار دانشگاه موجود میباشد. واکسن‌های سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازنکا و برکت موجود هستند و واکسن موسسه پاستور هم اضافه شده و تنوع واکسنی قابل قبولی داریم. روزانه حدود ۵۰۰۰ (۲۵۰۰ دز اول و ۲۵۰۰ دوزدوم) دوز واکسن تزریق می‌کنیم. قبلاً در دوز اول بیشتر بود ولی با توجه به انجام واکسیناسیون به مرور آمار دوز دوم پیشی گرفته است و در آمار سنی بالای ۱۲ سال ۸۰% واکسیناسیون انجام و در سامانه ثبت شده است. میزان واکسیناسیون در ریگان ۶۰ درصد، فهرج ۷۰ درصد، نرماشیر ۷۱ درصد و کل دانشگاه ۶۸ درصد ثبت سامانه شده است. در بم ۹۲ درصد دز اول را تزریق کرده‌اند و در روستا ۵۸ درصد، در ریگان و فهرج به واسطه مهاجران بالای ۱۰۰ درصد شهری تزریق شده ولی روستایی ۳۹ درصد و فهرج ۵۶ درصد نرماشیر شهری ۸۸ درصد و روستایی ۳۷ درصد دوز اول تزریق شده است.

وی در مورد تشویق و ترغیب افراد برای  واکسیناسیون گفت: دانشگاه به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا بنر، پیامک تبلیغاتی و کلیپ های تبلیغاتی انجام داده و مراکز ما فعال است مراکز سیار ما هم برای معلولین افرادی که نمی‌توانند برای واکسن مراجعه کند فعال میباشد. دانشگاه تا حد توان برای فرهنگ سازی و تشویق مردم تلاش کرده است تا آمار ما به ۱۰۰ درصد نزدیک شود.

فرماندار بم خطاب به بخشداران : بحث واکسیناسیون بحثی جدی است و بنابراین هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست

هادی شهسوارپور فرمانداربم در این جلسه نیز ضمن تشکر پیرو آماری که دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ارائه داد به وضعیت کند واکسیناسیون در روستاها اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه تاکیدات فراوانی در این زمینه داشتیم که ستاد کرونای روستاها شکل بگیرد این کم‌کاری مربوط به بخشداران است و پذیرفتنی نیست مگر اینکه طی هفته آینده این ماموریت انجام و آمار بالای ۷۰ درصد را ارائه دهند.بحث واکسیناسیون بحثی جدی است و بنابراین هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست باید آمار روستا را به سطح شهرستان برسانیم. همچنین باید آمار کمیته امداد و بهزیستی را داشته باشیم تا وضعیت را به نتیجه مطلوب برسانیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9276

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.