افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

بیانیه شورای جامعه روحانیت وفضلای شهرستانهای(بم ونرماشیر) در محکومیت جشنواره کن و فیلم موهن و سخیف “عنکبوت مقدس”

  • کد خبر : 10558
  • 10 خرداد 1401 - 16:08
بیانیه شورای جامعه روحانیت وفضلای شهرستانهای(بم ونرماشیر) در محکومیت جشنواره کن و فیلم موهن و سخیف “عنکبوت مقدس”

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم السلام علیک یاثامن الحجج یا امام الرئوف السلام علیکم یااهلبیت النبوه سلام برامام مهربانی هاوقلب تپنده ایران اسلامی؛ ضامن آهو حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توهین به ساحت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع)که مضجع نورانی امام رافت ورحمت در ایران و مشهد مقدس حریم امن و تکیه گاه آرامش […]

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم
السلام علیک یاثامن الحجج یا امام الرئوف
السلام علیکم یااهلبیت النبوه
سلام برامام مهربانی هاوقلب تپنده ایران اسلامی؛ ضامن آهو حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

توهین به ساحت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع)که مضجع نورانی امام رافت ورحمت در ایران و مشهد مقدس حریم امن و تکیه گاه آرامش بخش میلیون‌ها نفر در جهان اعم از شیعیان، اهل تسنن و حتی مذاهب غیر اسلامی است، گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.

سازندگان و بازیگران فیلم موهن وسخیف “عنکبوت مقدس” و لابی‌های آشکار و پنهان صهیونی واستکباری که در غرب و به صورت خاص جشنواره کن به بزرگنمایی و تبلیغ آن پرداخته‌اند، لازم است متوجه این حقیقت باشند که حب بی انتهای اهل بیت(ع) در تار و پود جامعه ایرانی و سایر جوامع مسلمان نضج یافته و با فرهنگ و باور‌های عمیق میلیون‌ها انسان عجین شده است و در چنین شرایطی، منظومه ضد فرهنگی غرب علیه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به همراه کلیه اجزا و مصادیق آن محکوم به انهدام و شکست می‌باشد.

ایران کهن واسلامی؛ همیشه به هنرمندانی افتخار می‌کند که زرق و برق جشنواره‌های سیاست‌زده و تبلیغات رسانه‌های مزدور استکباری وصهیونیستی وغربی و اجنبی پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمی‌دهد و ارزشهای ملی ودینی ومذهبی این مرزوبوم تمدنی وانسانی را پاس میدارند.
ملت هنردوست ودلبسته هنرهای الهی وانسانی ‏ایران زمین به هنرمندانی افتخار می‌کند که با عشق آل الله واولیاءالله واهلبیت(ع)؛ قدرشناس ایثار حافظان امنیت ومعنویت وعزت سربلندی سرزمین‌مان هستند.
فیلم موهن وسخیف”عنکبوت مقدس” تصویری ازماحصل ذهن مشوش فردی دانمارکی ایرانی تبار و برآمده از زر و زر و تزویر استکبار وصهیونیزم است!
عرصه های فرهنگی وهنری در جهان باید محل پاسداشت ملت ها و ارج نهان به ارزش های جوامع و کل جامعه بشری باشد، ارزش هایی که ریشه در اعتقادات و باورهای ملتها و کشورها دارند و در این میان جشنواره های بین المللی سینمایی عموما با شعار توجه به هنر هفتم و انعکاس تولیدات فاخر کشورهای جهان رخ می نمایند، لیکن سال هاست که شاهد آن هستیم اصحاب زر و زور و تزویر با رخنه در این رویدادها با پایه گذاری جشنواره هایی که نقش ابزار جنگ فرهنگی و رسانه ای آنها در مواجهه با آحاد آزادیخواهان جامعه جهانی را دارند، در تلاشند که منویات سیاسی خود را بر عرصه هنر تحمیل کنند و آنچه ماحصل آن شده است به اضمحلال رفتن ارزش های هنری و وجه حرفه ای این رویدادها است.
این بار نیز در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه وباهدایتهای مرموز صهیونیستی و استکباری برگزار می شود شاهد آن بودیم که ساخته ای نه تنها صرفا سیاسی، بلکه شب نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی دانمارکی ایرانی تبار و برآمده از زر و زور و تزویر استکبار وصهیونیزم است و به اعتقادات و ارزش های میلیون ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است، این سیاهه ی تصویری با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی ایرانی اسلامی درصدد است مسیری را رود که سلمان رشدی ها در آیات شیطانی و آتش زنندگان قرآن کریم در غرب رفته اند ونیروند؛ غافل از اینکه یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ .
در حالی فیلم موهوم “عنکبوت مقدس” با ارائه چهره ای مخدوش از جامعه ی ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه ای این جشنواره بین المللی به جای گذاشته است.

قطعا در این آوردگاه، دغدغه مندی نسبت به ارزش‌ها و اصول روشن دینی و فرهنگی ما باید با حضور آگاهانه و گسترده در دفاع از این باور‌های مقدس و عمیق تلفیق شده و دشمنان قسم خورده انسانیت، اخلاق و فرهنگ را زمین‌گیر سازد. محبین بی‌شمار اهل بیت علیهم السلام هر یک ظرفیتی مهم در عرصه‌ی این جهاد فرهنگی و گفتمانی محسوب می‌شوند.

شایسته توجه اینکه پس از برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ و انتخاب بازیگر فیلم سینمایی “عنکبوت مقدس” به عنوان بهترین بازیگر زن این فستیوال سینمایی، واکنش‌ها نسبت به این فیلم در فضای مجازی ورسانه ای و فرهنگی آغاز شد و بسیاری از ایرانیان و مسلمانان وشیعیان این فیلم را توهین به مقدسات و امام رضا علیه السلام دانستندوموج محکومیت این فیلم در سراسر جهان وایران ادامه دارد.

شورای جامعه روحانیت شهرستانهای بم ونرماشیر ضمن محکوم نمودن شدید این اثر ضد موهوم و سخیف دینی و ضد فرهنگی اکران شده در جشنواره کن، بر نقش و جایگاه خود

در مواجهه آگاهانه، هوشمندانه و قاطعانه با چنین توطئه‌ها و اقداماتی تأکید کرده و در این مسیر مقدس، انشاالله ذره‌ای از مسئولیت سنگین خود عدول نخواهد کرد و مطمئنا راه نورانی اسلام و جبهه حق در میان این آماج حملات فرهنگی بیش از پیش و متحدتر از قبل در سپهر فرهنگ و هنر خواهد درخشید.

علی آبادی، خواجه بمی، طالب الدینی، رودمشکی، عبدی، اتابکی، بیت اللهی
اعضای شورای جامعه روحانیت شهرستانهای (بم ونرماشیر)

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10558

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.