افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024
معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد خبر داد:

بهبود سیستم حمل و نقل عمومی منطقه ویژه ارگ جدید بم از طریق واردات خودرو

  • کد خبر : 13024
  • 06 مهر 1402 - 17:47
بهبود سیستم حمل و نقل عمومی منطقه ویژه ارگ جدید بم از طریق واردات خودرو

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: با توجه به نیاز به بهبود سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، مقرر شد طبق مصوبه اخیری که دولت درباره واردات کشنده‌ها و خودروهای عمومی داشته و در چارچوب قوانین مناطق آزاد، ارگ جدید، سیستم حمل و نقل خود را بهبود ببخشد.

احمد جمالی شامگاه ششم مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به شهرستان بم و بررسی مشکلات فعالان اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید افزود: از نزدیک مسائل و مشکلات  این منطقه رصد شد که در همین خصوص از سه شرکت خودروسازی بازدید و با مسئولان ذی‌ربط جهت حل مشکلات گفت‌وگو کردیم.وی، عمده مشکلات را در موضوع کمیسیون ارزش افزوده دانست و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد مسائل در کمیسیون جهت پیگیری مطرح شوند.
◽️معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: تامین ارز واردات خودرو در اشکال مختلف عمدتا از طریق انتقال ارز خود یا دیگران یا ارز حاصل از صادرات است که توصیه کردم با توجه به منابعی که دارند، بتوانند خودروهای حمل و نقل عمومی را وارد کنند.
جمالی با اشاره به اینکه هدف کلی ما رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم است، افزود: هر منطقه‌ای متناسب با اِلمان‌های همان منطقه رشد می‌کند و ما باید به دنبال صنایعی باشیم که متناسب با خود منطقه رشد کرده باشد و هم باعث رشد منطقه شود.وی بیان کرد: اکنون در مسیر توسعه قرار داریم و باید همه کمک کنیم این نهال به یک درخت تنومند تبدیل شود.
جمالی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در زمان تحریم‌ها و در بحث تنظیم بازار خودرو، بسیار کمک کرد و توانستیم مشکلاتی که با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم.
◽️معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه استان کرمان بیشترین مناطق ویژه را در خود جای داده، عنوان‌کرد: بیشترین فعالیت‌های کلیدی مجموعه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در استان کرمان است.
وی اضافه کرد: دولت سه مصوبه برای ورود خودرو در نظر دارد؛ به ویژه خودروهای برقی که از لحاظ قانون مناطق ویژه و آزاد این اجازه را دارد که بتوانند در چارچوب قوانین خود نسبت به ورود خودروها اقدام کنند.
جمالی گفت: چنانچه خودرویی وارد شود باید برای تردد در سطح منطقه و سازمان هم  اقدامات لازم صورت گیرد و قابلیت تردد بین شهرهای مختلف را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13024

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.