افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
سرهنگ نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بم عنوان کرد:

بم به مرکز هشدار الکترونیک (سامانه مها) متصل شد

  • کد خبر : 7146
  • 28 مهر 1399 - 17:32
بم به مرکز هشدار الکترونیک (سامانه مها) متصل شد

سرهنگ نجفی فرمانده انتظامی بم گفت: این شهرستان پس از دو شهر کرمان و انار به مرکز هشدارالکترونیک (سامانه مها) متصل شده و از همه صنوف و شهروندان می خواهیم که جهت پیشگیری از جرائم برای اتصال این سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) اقدام کنند تا احساس امنیت در جامعه افزایش یابد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، سرهنگ اکبر نجفی  روز دوشنبه به مناسبت هفته ناجا در مراسم افتتاح سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک پلیس) در شهرستان بم افزود: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا قلب‌ کشور در حال خدمت‌رسانی بوده و همواره به دنبال تامین امنیت و آرامش برای اقشار مختلف جامعه است.

سرهنگ نجفی بیان کرد: بدون‌شک هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی تنوع و تعدد خدمت ندارد چراکه بیش از ۷۰۰ ماموریت برای این نیرو تعریف شده که ناجا در حال اجرای این ماموریت‌ها است.

وی اظهارداشت: مها، سامانه اطلاع‌رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به‌ صورت ۲۴ ساعته و با بهره گیری از حسگرهای حرکتی، لرزشی ، هر نوع تهدید از جمله سرقت، زورگیری و غیره را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۹ درصد خودروهایی که سرقت شده اند نکات ایمنی را رعایت نکرده و حتی قفل فرمان نداشته اند ،اگر بعد از اقدامات مربوط به حوزه سیستم مها بتوانیم نصب جی پی اس بر روی خودروها را دنبال کنیم از بسیاری سرقت ها جلوگیری بعمل خواهیم آورد .

فرمانده انتظامی شهرستان بم خاطرنشان شد: مها به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کسری از ثانیه به مالک و مبادی امدادی از جمله پلیس اطلاع رسانی خواهد کرد.

سرهنگ نجفی ادامه داد: در حال حاضر تمام صنف طلافروش های ما به سامانه مها متصل شده اند که به دنبال اتصال بانک ها به این سیستم هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم تا مراکز تجاری و مسکونی نیز به این سیستم مجهز شوند .

وی تاکید کرد: بیش از ۹۹ درصد خودروهایی که سرقت شده اند نکات ایمنی را رعایت نکرده و حتی قفل فرمان نداشته اند ،اگر بعد از اقدامات مربوط به حوزه سیستم مها بتوانیم نصب جی پی اس بر روی خودروها را دنبال کنیم از بسیاری سرقت ها جلوگیری خواهد شد.

در ادامه مراسم محمد حسین چناریان اجراکننده سامانه مها در استان کرمان گفت: مرکز هشدار الکترونیک یکی از پروژه های مرکز پژوهش و توسعه ناجی هست تا از وقوع جرایم پیشگیری شده و  با فناوری روز دنیا همگام شد چرا که یکی از روش های فنی و مرسوم در کشور های توسعه یافته بهره گیری از سیستم های اعلام هشدار و  فناوری اطلاعات است.

چناریان توضیح داد: با توجه به هوشمند بودن این سیستم سنسورهایی که به این سامانه متصلند زمانی مالک حضور ندارد و به محض اینکه سارق وارد شد آلارم داده و نزدیکترین گشت به محل مورد نظر اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد:راه اندازی سامانه “مها” در جهت حفظ امنیت اماکن تجاری، ساختمان های اداری، مناطق مسکونی در ایام مختلف سال به ویژه روزهای تعطیل و یا در مواقعی که ساکنان در محل حضور ندارند، محقق شده و انتظار می رود ادارات شهرستان نیز به این سامانه متصل شوند.

مجری طرح سامانه در استان کرمان تاکید کرد:تاکنون سرقت موفقی از مکان هایی که به این سامانه متصل بوده اند صورت نگرفته است همچنین مشترکان مرکز هشدار الکترونیک مها در صورت جابجایی محل زندگی یا کسب و کار خود می توانند سیستم های نصب شده را به نقطه جدید منتقل کنند، و بعد از جابجایی مشخصات محل جدید برای این مشترکین ثبت می شود.
چناریان تاکید کرد: مشترکین با پرداخت مبلغ ۳۶۰ هزار تومان از خدمات مرکز مها استفاده می کنند و در صورتی که افراد در هفته ناجا به این سیستم متصل شوند شامل تخفیف شده و حق اشتراک (آبونمان) از این افراد گرفته نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7146

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.