افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
امام جمعه بم:

بصیرت افزایی مهم ترین وظیفه روحانیان در ایام تبلیغ ماه محرم است

  • کد خبر : 1241
  • 03 مهر 1396 - 17:09
بصیرت افزایی مهم ترین وظیفه روحانیان در ایام تبلیغ ماه محرم است

امام جمعه بم با بیان این که مبلغان باید مسائل مورد نیاز جامعه را به مردم بیان کنند، گفت: بصریت دادن و آگاهی به مسائل روز دنیا از خصوصیت یک مبلغ خوب در ایام محرم است؛ زیرا کار اصلی یک روحانی این است که به مردم نسبت به مسائل کشور بصیرت بدهد.

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم گفت: روایات زیادی نسبت به اهمیت دادن به مجالس عزای امام حسین(ع) در کتب شیعه وجود دارد  که انسان را به رفتن به عزای اهل بیت برای کسب معرفت تشویق می کنند.

وی افزود: رفتن به مساجد برای شرکت در مجالس حسینی فایده زیادی برای انسان ها دارد زیرا با رفتن به مسجد با خلق و خوی مسجد آشنا شده و از امام حسین(ع) درس زندگی کسب می کنیم.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که زنده کردن اسلام یکی از آثار قیام امام حسین(ع) است، ابراز داشت: انسان ها عزاداری را با دید زیاد شدن معرفت نگاه کنند زیرا عزاداری تنها برای انسان کفایت نمی کند بلکه انسان باید همراه شور حسینی به دنبال شعور هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجالس حسینی نقش بسزایی در گسترش دین اسلام دارند و وقتی که انسان مشاهده می کند در کشوری که اهل کفر هستند، مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) برگزار می شود نشان از گسترده شدن اسلام دارد.

امام جمعه بم با تأکید بر اینکه مبلغین باید مسائل مورد نیاز جامعه را به مردم بیان کنند، ابراز داشت: بصریت دادن و آگاهی به مسائل روز دنیا از خصوصیت یک مبلغ خوب بوده زیرا کار اصلی یک روحانی این است که به مردم نسبت به مسائل کشور، بصیرت بدهد.

وی اظهار داشت: خانواده، ازدواج و سبک زندگی اسلام از مهم ترین مسائلی هستند که روحانیان سعی کنند در منبر های خود این مسائل را به مردم بیان کنند.

استاد حوزه علمیه بم با بیان این که دشمن از هم پاشیدن خانواده را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: دشمن فهمیده راه از بین بردن کشور ایران فروپاشی خانواده است و تا زمانی خانواده از بین نرود، انقلاب اسلامی ایران پابرجا است.

وی ابراز داشت: متأسفانه خلاقیت در عزاداری ها، بدعت ها و رسم هایی را به هیأت ها وارد کرده که درست کردن آنها سخت است و بهترین عزاداری آن است که مصائب اهل بیت همراه با سینه زنی باشد.

امام جمعه بم با بیان این که اشعار بعضی از مداحان متناسب با شأنیت امام حسین(ع) نیست، خاطرنشان کرد: عزداری باید در شأن اهل بیت باشد تا انسان با حالت عزاداری برای امام حسین اشک بریزد.

وی در پایان گفت: اخلاص اگر در عزاداری ها باشد انسان بهتر می تواند خود را با زندگی امام حسین(ع) مأنوس کند و برای امام حسین(ع) اشک بریزد./رسا

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1241

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.