افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

اولین استارت‌آپ ویکند آنلاینِ صنعت خرما در بم برگزار شد

  • کد خبر : 7815
  • 18 دی 1399 - 18:30
اولین استارت‌آپ ویکند آنلاینِ صنعت خرما در بم برگزار شد

رویداد شتاب آنلاین ایده های فناورانه، نواورانه و خلاقانه (استارتآپ ویکند) در حوزه صنعت خرما برای اولین بار در استان کرمان برگزار توسط مجتمع آموزش عالی بم و مرکز رشد شهرستان شد.

به گزارش طلوع ارگ، با همکاری و همت مجتمع آموزش عالی بم و مرکز رشد شهرستان بم و پارک علم و فناوری استان کرمان رویداد شتاب آنلاین ایده های فناورانه، نواورانه و خلاقانه (استارتآپ ویکند) در حوزه صنعت خرما برای اولین بار در استان کرمان برگزار شد و حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور سبب ارتقا علمی این رویداد و ارائه ایده‌هایی ممتاز جهت ایجاد کسب و کارهای جدید در این حوزه گردید.

دکتر هادی فرزان مدیر مرکز رشد شهرستان بم و عضو هیأت علمی مجتمع با بیان اینکه حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور که سبب ارتقا علمی این رویداد و ارائه ایده‌هایی ممتاز جهت ایجاد کسب و کارهای جدید در این حوزه گردید، اظهار داشت: رویداد شتاب آنلاین ایده های فناورانه، نواورانه و خلاقانه (استارتآپ ویکند) در حوزه صنعت خرما برای اولین بار در استان کرمان به منظور کمک به توسعه  صنعت خرما و تلفیق دانش، عمل و فناوری و با هدف شناسایی صاحبان ایده و حمایت از ایده های نو و فعالین این صنعت برگزار شد.

وی گفت:‌ استارت آپی با حضور ۱۰ مربی کارآزموده در حوزه های تخصصی و عمومی کسب و کار از سراسر کشور، طی ۲ روز در تاریخ ۱۱ و ۱۲ دی ماه با همکاری مجتمع آموزش عالی بم، فرمانداری بم، شهرداری بم، انجمن خرما، اتاق بازرگانی استان کرمان، مرکز نوآوری و شتابدهی تگ، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری های پیشرفته کرمان و حمایت پارک علم وفناوری کرمان و با حضور نزدیک به ۸۰ شرکت کننده به صورت مجازی برگزار گردید.

شرکت کنندگان در این رویداد آموزشی و تجربی با مشارکت در کارگاه های مختلف تخصصی کسب و کار به تیم سازی پرداخته و ایده های خود را جهت تبدیل به محصول و خدمت مورد ارزیابی و آزمون قرار دادند که در آخر این رویداد ۳۲ ایده توسط شرکت کنندگان ارائه  و ۱۳ تیم تشکیل گردید.

دکتر فرزان در تشریح افراد و تیم‌های برگزیده افزود: تیم استفاده از فناوری نانو در بسته بندی و کنترل کیفی مرحله به مرحله محصول، به نمایندگی حمید خواجویی نژاد، تیم دستگاه طناب بافت از طریق الیاف خرما (چیلک) به نمایندگی رضا رضوانیان و همچنین تیم کاشی پشم خرما به نمایندگی یاسمن زهرا رحیمی فرد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این رویداد را از آن خود کردند.

در پایان رویداد “تیم خرما و سلامت جهانی” به نمایندگی صادق صنعتی و “تیم استفاده از حامل های لیپیدی نانو ساختار حاوی سینا مالدهید به منظور افزایش ماندگاری خرما” به نمایندگی فرشته سادات موسوی به عنوان دو تیم شایسته تقدیر این رویداد معرفی شدند.

لازم به ذکر است این رویداد به صورت کاملا آنلاین  برگزار شد و  متوسط میزان مشارکت شرکت کنندگان در ساعات برگزاری رویداد به صورت آنلاین بیش از هفتاد درصد بوده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.