افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
شهسوارپور فرماندار بم عنوان کرد:

برگزاری جشنواره ثبت میراث جهانی ارگ تاریخی و منظر فرهنگی بم

  • کد خبر : 2732
  • 13 تیر 1397 - 11:08
برگزاری جشنواره ثبت میراث جهانی ارگ تاریخی و منظر فرهنگی بم

هادی شهسوارپور سه‌شنبه شب در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ثبت میراث جهانی بم اظهار داشت: با توجه به اینکه روز ۱۷ تیر ماه ارگ تاریخی و باغشهر بم ثبت میراث جهانی سازمان یونسکو شده است در نظر داریم جشنواره بزرگی را در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در مقابل ارگ قدیم برگزار کنیم. فرماندار بم با […]

هادی شهسوارپور سه‌شنبه شب در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ثبت میراث جهانی بم اظهار داشت: با توجه به اینکه روز ۱۷ تیر ماه ارگ تاریخی و باغشهر بم ثبت میراث جهانی سازمان یونسکو شده است در نظر داریم جشنواره بزرگی را در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در مقابل ارگ قدیم برگزار کنیم.

فرماندار بم با بیان اینکه باید در این روز ازظرفیت ثبت میراث جهانی استفاده کنیم و ظرفیت‌های فرهنگی هنری بم را برجسته و به درستی به کشورها و جهانیان نشان دهیم، عنوان کرد: این مراسم از شبکه استانی کرمان و در صورت توافق از شبکه‌های ملی به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود.

شهسوارپور افزود: به همین منظور جلسات متعددی با نخبگان، اندیشمندان و افراد صاحب‌نظر انجام و مصوب شد که روز ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ جشنواره بزرگی در مقابل و داخل ارگ قدیم برگزار شود .

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره از خوانندگان و مجریان برتر کشوری نیز برای اجرای برنامه دعوت شده است، افزود: ما باید از این روز به نحو مطلوبی استفاده کنیم و میراث جهانی بم را به رخ جهانیان بکشانیم.

فرماندار بم خواستار تشکیل دبیرخانه جشنواره ثبت میراث جهانی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و حمایت مردمی شد و گفت: رایزنی برای دعوت از سفرای کشورهایی که در زمان زلزله دلخراش دی ماه ۸۲ به مردم بم کمک کردند انجام شده است.

شهسوار‌پور از راه‌اندازی سایت بین‌المللی با عنوان بم میراثی جهانی خبر داد و افزود: کلیپی با دو زبان زبان خارجی و فارسی باید از جشنواره در شبکه‌های اجتماعی پخش و اهمیت این روز برای همه نمایان شود .

وی از حضور هنرمندان بومی در جشنواره خبر داد و گفت: در این جشنواره از تمبر ثبت میراث جهانی رونمایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2732

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.