افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
عارف کیا رئیس دادگستری شهرستان بم هشدار داد:

برخی قوانین مشوق طلاق در جامعه می شوند

  • کد خبر : 3609
  • 07 بهمن 1397 - 9:33
برخی قوانین مشوق طلاق در جامعه می شوند

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رئیس دادگستری شهرستان بم هشدار داد:قائل شدن یک سری امتیازات از سوی برخی نهادهای حمایتی باعث ترغیب مردم و روی آوردن آنها به سوی طلاق های صوری شده است و اصلاح قوانین از سوی مجلس در این رابطه ضرورت دارد مصطفی عارف کیا در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رئیس دادگستری شهرستان بم هشدار داد:قائل شدن یک سری امتیازات از سوی برخی نهادهای حمایتی باعث ترغیب مردم و روی آوردن آنها به سوی طلاق های صوری شده است و اصلاح قوانین از سوی مجلس در این رابطه ضرورت دارد
مصطفی عارف کیا در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بم که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار گردید،اظهار داشت: در حوزه طلاق توافقی با دو نوع طلاق صوری و واقعی مواجه هستیم .
وی اعلام کرد:بعضا مشاهده می شود برخی نهادهای حمایتی یک سری امتیازات شامل تحت پوشش قرار دادن و مستمری گرفتن و اخذ وام های خوداشتغالی و …… برای مددجویان خود در نظر می گیرند و بعضی از افراد جهت استفاده از این امکانات ترغیب به طلاق توافقی می شوند و همچنین در بعضی ادارات نیز مردم جهت برقراری مستمری اقدام به طلاق توافقی می کنند.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه یکی از الزامات گرفتن این تسهیلات ارائه طلاق نامه می باشد،ادامه داد: نمایندگان ادارات و یا مسئولان مربوطه باید دقت نظر بیشتری در این امر داشته باشند و با حسایست بیشتر این گونه مسائل را پیگیری نمایند، لذا بایستی در آیتم ها و شاخص های حمایتی و تحت پوشش قرار دادن تجدیدنظر شود.
وی تصریح کرد: از جنبه قانونی نیز قانونگذار برای طلاق های صوری جهت کسب امتیاز مجازات هایی در نظر گرفته است که شامل عناوین مجرمانه از قبیل تحصیل مال از طریق نامشروع محسوب می شود .
عارف کیا افزود:متاسفانه برخی افراد با توجه به عدم آگاهی جهت استفاده از مستمری به دادگاه ها مراجعه و طلاق صوری صورت می گیرد و بعد از دریافت هزینه و مستمری مجدد به زندگی مشترک برمی گردند مثلا با عقد موقت ۹۹ ساله و غیره.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بم عنوان کرد:برخورد با طلاق های صوری از طرف دستگاه قضایی صورت گرفته است و می توان گفت که آمار آن نسبت به قبل کمتر شده است اما باز می طلبد که تمامی نهادها و ادارات دقت بیشتری در این امر داشته باشند و مردم را از عواقب و مجازات های قانونی آن مطلع کنند
وی بر ضرورت اطلاع رسانی از طریق استفاده از فضای مجازی ، رسانه ها، نصب بنر، پوستر و بروشور در سطح شهر برای عموم مردم تاکید کرد و گفت: واحد مشاوره دادگستری تمام این نکات حقوقی را برای مراجعین بیان می نمایند
عارف کیا با بیان اینکه آمار طلاق در این شهرستان رو به افزایش است،اعلام کرد: اکثر درخواست های طلاق در سال جاری از از ناحیه زوجه صورت گرفته است .
وی گفت:اگر مردم سبک زندگی اهلبیت علیه السلام را در زندگی خود اجرا کنند شاهد کاهش مشکلات و طلاق خواهیم بود.
رئیس دادگستری شهرستان بم با اشاره به اینکه مردم از مسئولان خود الگو می گیرند،گفت:مدیران و مسئولان باید مبلغ اخلاق اسلامی باشند،زیرا خوش اخلاقی نتایج مثبت زیادی دارد.
وی خاطرنشان ساخت:دستگاه قضائی در راستای امر پیشگیری از طلاق اقدام به ایجاد دفتر مشاوره خانواده و مشاوره قبل از ازدواج در محل دادگستری بم نموده است.
دادگستری شهرستان بم در آخرین اقدام خود برای کاهش آمار طلاق، اقدام به اجرای طرح صالحین نموده است که در این برنامه از ظرفیت افرادی که در این زمینه آگاهی های لازم را دارند و معتمد در بین مردم هستند و از نفوذ کلامی خوبی در بین مردم برخوردار می باشند استفاده می نماید.
وی بیان کرد: اعضای صالحین اعم از بازنشستگان دولت و ….. می توانند عضو این طرح و برنامه شوند و با وساطت و میانجی گری مشکلات مردم را به صورت محله ای رفع کنند .
عارف کیا در پایان هشدار داد:مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر علی الخصوص مواد صنعتی یکی از علت های اصلی طلاق و ریشه بسیاری از جرائم است و مردم می توانند با معرفی فروشندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی و مواد مخدر به پلیس گام مهمی در جهت برخورد با این پدیده شوم بر دارند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3609

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.