افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
به دلیل نا معلوم؛

بخشی از دیوارهای اطراف میدان تاریخی ارگ کرمان فرو ریخت

  • کد خبر : 1836
  • 28 آذر 1396 - 16:16
بخشی از دیوارهای اطراف میدان تاریخی ارگ کرمان فرو ریخت

به دلیل نا مشخص بخش جنوبی میدان تاریخی ارگ کرمان دقایقی قبل فرو ریخت که موجب صدمه زدن به چندین دستگاه خودرو شد.

دقایقی قبل بخش جنوبی میدان ارگ کرمان فرو ریخت، بر اثر این حادثه چندین دستگاه خودرو دچار خسارت شدند، این بخش از میدان در مجاورت پروژه ساروج قرار دارد و این خطر وجود دارد که بخش های بیشتری از ضلع جنوبی میدان ریزش کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهارداشت: ما نیز هم اکنون از این مساله مطلع شدیم و به سرعت کارشناسان میراث فرهنگی به میدان منتقل شدند و دلیل بروز ریزش و میزان خسارت به میدان تاریخی ارگ به زودی اعلام می شود.

محمود وفایی افزود: در پشت ضلع جنوبی میدان یک پروژه عمرانی در حال انجام است و باید ارتباط بین حادثه و این پروژه بررسی شود.

وی در خصوص ارتباط بین ریزش میدان و زمین لرزه های اخیر کرمان نیز گفت: در این خصوص نیز هیچ دلیلی در دست نیست اما امکان دارد که این امر هم تاثیر گذار باشد.

محمد مهدی افضلی، مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان نیز در این خصوص گفت: کارشناسان هم اکنون در محل ریزش حضور دارند و در ابتدا کار آوار برداری شروع و در نهایت به سمت مقاوم سازی و مرمت بنا پیش خواهیم رفت.

وی میدان ارگ را یکی از میدانهای تاریخی شاخص کشور دانست و بیان کرد: بخشهایی از میدان تا ۴۰۰ سال قدمت دارد اما این موضوع شامل همه قسمتهای میدان نمی شود.

افضلی گفت: پیاده راه میدان برای امنیت عابران در ضلع جنوبی بسته می شود.

وی بیان کرد: پیمانکار در حال مرمت این بخش از میدان بوده است، همچنین پروژه ساروج نیز در حال اجرا است و از سوی دیگر زمین لرزه های مداوم در کرمان نیز وجود دارد که هر یک از این عوامل می توانند موجب بروز حادثه باشند.

همچنین علی بهرامی، نایب رییس شورای شهر کرمان  در دیدار از محل ریزش در میدان ارگ  گفت: این پروژه پیش از استقرار شورای جدید آغاز شده بود وقطعا علل آن را بررسی  و به آن ورود خواهیم کرد.

بهرامی افزود: خسارات وارده به خودروی شهروندان در صورتی که شهرداری مقصر باشد از سوی شهرداری پرداخت خواهد شد و در این زمینه شورا پیگیری ویژه خواهد داشت./مهر

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.