افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
در نشست فرمانداران شرق استان مطرح شد:

بحران ریزگرده های شرق استان نیازمند عزم ملی است

  • کد خبر : 1172
  • 27 شهریور 1396 - 17:28
بحران ریزگرده های شرق استان نیازمند عزم ملی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از روستاییان شرق استان براثر طوفان شن گفت: بحران ریزگرده های نیازمند عزم ملی است.

سید مصطفی موسوی در نشست فرمانداران شرق استان ، به مهاجرت تعداد زیادی از روستاییان شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج طی سال های گذشته در اثر طوفان های شدید شن و ریزگردها اشاره کرد و افزود: بحران ریزگرده های شرق استان نیازمند عزم ملی است.
وی از تخصیص ۷۰ درصد از اعتبارات ملی برای طرح بیابان زدایی در استان کرمان، یادآورشد: در ادامه طرح کمربند سبز، ۷۰۰ هکتار دیگر نهال کاری در دست اقدام است که تاکنون ۴۰ درصد باعث بهبود بحران ریزگردها شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تاکید براینکه دو هزار هکتار مالچ پاشی تا اواخر مهر ماه در شرق استان در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان کرد: پیش از آغاز فصل بارش، باید از بندهای آبخیز داری توسط کارشناسان منابع طبیعی بازدید و نواقص فنی احتمالی برطرف شود که دیگر شاهد بروز سیل در این مناطق نباشیم.
در ادامه این نشست سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان، وضعیت چهار شهرستان شرقی استان را بحرانی اعلام کرد و گفت: زندگی اهالی این شهرستان ها در صورت تداوم ریزگردها با اختلال مواجه خواهد شد.
مهرابی با اشاره به اینکه شهرستان های شرقی استان کرمان از کانون های بحرانی فرسایش بادی در شرق کشور هستند و با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کند، افزود: خشکسالی های چند سال اخیر در این شهرستان ها موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز پدیده ریزگردها شده است./yjc

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1172

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.