افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت:

با معادن بزرگ استان کرمان سیاسی برخورد نشود

  • کد خبر : 10996
  • 03 شهریور 1401 - 11:02
با معادن بزرگ استان کرمان سیاسی برخورد نشود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخصوص معادن بزرگ استان سیاسی‌کاری نشود گفت: همه دولت‌ها با معادن بزرگ سیاسی برخورد کردند از این دولت درخواست می‌کنیم این کار را نکنند، اراده کنند و معدن را به کسی بدهند که زمین را بشناسد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمدمهدی زاهدی امروز سوم شهریورماه در هفتاد و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی مسائل حوزه معدن با حضور مدیران مرتبط با این حوزه، اظهار کرد: کارگروه بررسی قوانین، آیین‌نامه‌ها و … بسیار ضروری است.

وی افزود: موردی داشتیم در کویرلوت معدنی کشف شده اما میراث فرهنگی اجازه ادامه کار نمی‌دهد زیرا کویر ثبت است و ما درخواست داریم اگر در دل این معدن ذخایری است که به نفع کشور است میراث فرهنگی همکاری کند.

زاهدی با بیان اینکه درخصوص معادن بزرگ استان  سیاسی‌کاری نشود گفت: همه دولت‌ها با معادن بزرگ سیاسی برخورد کردند، اما از این دولت در خواست می‌کنیم این کار را نکنند، اراده کنند و معدن را به کسی بدهند که زمین را بشناسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما رسالت ملی داریم؛ در خصوص معادن بزرگ استان سیاسی شود ضربه سنگینی به استان کرمان و منافع ملی زده می‌شود.

نقش معدن در GDP کشور کمتر از یک درصد است

به گزارش ایسنا، در این جلسه نماینده‌ای از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: نقش معدن در GDP کشور کمتر از ۱ درصد است. استان کرمان به اکتشاف نیاز دارد که آن نیز نیاز به اصلاح چند ماده از قانون معادن دارد.

وی افزود: یکی از این ماده‌ها بند ب ماده ۷ به جهت صدور مجوز اکتشاف معادن برای افرادی که صلاحیت مالی دارند است؛ ماده دیگر ماده ۲۶ این آیین‌نامه است که در صورت اصلاح یک میلیون متر مربع از مساحت کشور آزاد شده و سرمایه‌گذار می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: ماده دیگر ماده ۶۴ این آیین‌نامه مبنی بر مسئولیت اجتماعی بهره‌برداران ذخایر معدنی است.

رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در کارگروه تعامل حداکثر ۳۰ درصد مراجعین معدنکار واقعی هستند که این دسته از افراد با ما هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مرکز مشاوران اتاق بازرگانی استان در رابطه با بهبود وضعیت فعالین اقتصادی استان و فضای کسب و کار پیشنهاداتی ارائه داد و ضمن بررسی آن‌ها به‌وسیله اعضای حاضر در جلسه استاندار کرمان پیشنهاد داد جلسه‌ای خارج از وقت اداری با محوریت معاونت اقتصادی و همکاری اتاق بازرگانی با حضور مدیران مربوطه گذاشته شود و پرونده سرمایه‌گذارانی که دچار مشکل هستند بررسی شوند.

در این رابطه همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد ضمن تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات این حوزه، اجلاس سالانه‌ای برگزار شده و در آن با دعوت از سرمایه‌گذاران چالش‌های این حوزه از زبان خودشان شنیده شود و گزارش عملکرد یک‌ساله در این حوزه بررسی شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10996

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.