افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
در جلسه ساماندهی آبهای سطح شهر به پیشنهاد کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی عنوان شد:

با مدیریت آب بخش کشاورزی می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد

  • کد خبر : 4473
  • 22 مرداد 1398 - 12:07
با مدیریت آب بخش کشاورزی می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد

جلسه ساماندهی آبهای سطح شهر به پیشنهاد کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در دفتر شهردار با حضور علیرضا پشتیبان شهردار بم، سمانه سام نژاد رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بم و دیگر معاونین شهردار برگزار شد. در این جلسه سمانه سام نژاد رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بم با اشاره […]

جلسه ساماندهی آبهای سطح شهر به پیشنهاد کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در دفتر شهردار با حضور علیرضا پشتیبان شهردار بم، سمانه سام نژاد رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بم و دیگر معاونین شهردار برگزار شد.

در این جلسه سمانه سام نژاد رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بم با اشاره به  مشکلات آبهای سرگردان سطح خیابان ها که باعث  نارضایتی همشهریان شده است بیان کرد: شهرداری باید با استفاده از توان فکری و تجهیزات خود نسبت به رفع این مشکلات که به نوعی همیشگی است  اقدامات لازم را اعمال نماید .

وی  در خصوص علت ایجاد این نوع مشکلات بیان کرد: برخی از این مشکل مربوط به آب های کشاورزی است  که توسط میرآب ها و کشاورزان که در فصولی از سال که به آب نیاز ندارند به سطح خیابان ها رها می شوند.
وی ادامه داد: در شهریور ماه به بعد که فصل برداشت خرما است و کشاورزان ورودی آبهای اضافه باغات خود را بسته و آب مجبورا مسیری را برای خود پیدا می کند  که آن هم خیابان ها و سطح شهر است.

سمانه سام نژاد ادامه داد: دومین دلیل وجود این آبها در خیابان ها خرابی در مسیر کانال است، شاید در مسیر اب جدولی شکسته باشد که بازسازی و ترمیم آن بر عهده شهرداری است بر  اساس برنامه ریزی ها قرار است بزودی شهرداری تمام کانال های شکسته یا آسیب دیده را بازسازی و ترمیم نمایند.

سومین دلیل پل هایی است که در مسیر کانال های اب قرار دارند  که دهانه ای تنگ دارند که با ریختن  زباله ها دهانه آنها بسته و باعث دور ریز آبها می شوند.

این مشکل را میرآب دار، کشاورزان و مغازه دارها  با کمک شهرداری باید حل کنند تا مشکل اب در سطح شهر  برای همیشه حل شود

خانم سام نژاد با اشاره به اینکه  جزء برنامه ریزی شهرداری است  که نسبت به حل و فصل این  موضوعات اقدام لازم را انجام دهند  اما  کشاورزان و باغ داران نیز باید همکاری مناسب را انجام دهند افزود:ما میتوانیم با جلو گیری از هدر رفت آب مانند نیاکان و گذشتگان خود با ابتکار عمل در دل کویر آب و آبادانی ایجاد کنیم و تمدن چند هزارساله بسازیم.

علیرضا پشتیبان گفت: شهرداری به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست و شهروندان کشاورز هم باید دلسوزانه نهاد اجرا کننده را همراهی کنند.

وی ادامه داد:امروزه باید بر این بحران بی‌آبی همچون گذشتگان این میراث حفظ کنیم  و قطعا این اتفاق میسر نخواهد شد مگر با همکاری و مشارکت مردم با شهرداری
وی با تاکید بر اینکه صنوفی که زباله‌های خود را  در داخل کانال های آب جلوی مغازه می ریزند  باعث گندیده گی و بوی بد میراب ها  می شود که مسائل زیست محیطی را در بر دارد افزود:ایجاد این نوع مشکلات نخست برای شهروندان است بعد برای دستگاه های مجری.

شهروندان باید بدانند ایجاد مشکلات در جوی ها باعث افزایش حضور  موش ها وسگ های ولگرد خواهد شد که بهداشت زندگی آنان را تهدید میکند.

عبدی زاده مشاور شهردار نیز پیشنهادات اجرایی و اصلاحی را نیز در ادامه جلسه بیان کرد.

گفتنی است ، در اخر این جلسه تصمیماتی جهت رفع این نواقص ( مسیر های عبور اب ) کشاورزان گرفته و شهردار دستور رفع این موارد را به صورت ویژه خواستار شدند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4473

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.