افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
سیدحسین مرعشی مطرح کرد:

با دعوا توسعه اتفاق نمی‌افتد/اگر در مولی‌الموحدین بخور بخور بود؛ الان چیزی از آن باقی نمانده بود

  • کد خبر : 4680
  • 11 آبان 1398 - 11:06
با دعوا توسعه اتفاق نمی‌افتد/اگر در مولی‌الموحدین بخور بخور بود؛ الان چیزی از آن باقی نمانده بود

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به علت عقب ماندگی جنوب کرمان و عدم توسعه متوازن، گفت: اینکه توسعه در جیرفت اتفاق نمی افتد باید گفت که با دعوا توسعه اتفاق نمی افتد. در بم که توسعه محقق شد به این دلیل بود که هیچ دعوایی وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از گفتار نو، عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در خصوص لاستیک‌سازی جیرفت اظهارداشت: در لاستیک جیرفت من فقط پشتیبانی می‌کنم و نقشی در این پروژه ندارم و طمعی هم نسبت به منافع جیرفت نداریم.

سیدحسین مرعشی در نشست بررسی مسائل توسعه استان کرمان در دفتر جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در پاسخ به سوالی درباره نقش خود در موسسه مولی‌الموحدین اظهارداشت: هیچ کس هیچ منفعتی از این پروژه‌‌ها نبرده است و من هم تنها با این مجموعه همراهی کردم.

او در ادامه افزود: اگر در موسسه‌ای از نوع مولی‌الموحدین بخور بخور بود؛ الان چیزی ازآن باقی نمانده بود و امروز ۲۰ هزار شغل ایجاد نکرده بود.

مرعشی گفت: در دولت آقای احمدی‌نژاد سر همین اختلافاتی که در استان بود بحث می‌کردیم؛ برخی اصرار داشتند که موسسه مولی الموحدین را بگیرند؛ من یک روز گفتم می‌شود فارسی بگویید که شما چی می‌خواهید ما همان را عمل می‌کنیم؛ گفتند تا دیروز شما بودید و این موسسه دست شما بود؛ امروز ماییم باید دست ما باشد.

استاندار اسبق کرمان گفت: به آنها گفتم گنجعلی‌خان که آمد مجموعه گنجعلی‌خان را ساخت بعد که ابراهیم‌خان و وکیل‌الملک که آمدند، نیامدند تابلوی مجموعه گنجعلی‌خان ر ا عوض کنند و بگویند تا دیروز شما بودی امروز مائیم. آنها هم در دوره خود هر کدام یک مجموعه جدید درست کردند.

وی در تشریح مذاکرات خود گفت: تا دیروز ما بودیم و دوستان ما این مجموعه را درست کردند امروز شمایید و ۴ تا کار را شما برای استان کرمان انجام بدهید.

مرعشی افزود: اگر این دست اقدامات به هم وصل شود کرمان پیشرفت می‌کند؛ تابلو عوض کردن که راه حل نیست.

استاندار افزود: من در مولی‌الموحدین یک عضو هیئت امنا هستم و به زودی مسئولان هیئت مدیره و هیئت امنای خیریه در خصوص اقدامات آن اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به علت عقب ماندگی جنوب کرمان و عدم توسعه متوازن، گفت: با دعوا توسعه اتفاق نمی‌افتد؛ در بم که توسعه محقق شد به این دلیل بود که هیچ دعوایی وجود نداشت.

مرعشی خاطرنشان کرد: ما در جیرفت پروژه تراکتورسازی را داشتیم اما در اثر اختلافات محلی این پروژه رنگ باخت.

او همچنین در خصوص راهکار توسعه جنوب کرمان گفت: راه حل کشاورزی جنوب مشخص است، سازماندهی می‌خواهد باید تولیدات کشاورزی براساس سفارشات انجام شود.

سخنگوی حزب کارگزاران در خصوص عدم همراهی فعالان سیاسی در مسائل اقتصادی گفت: نباید مسائل اقتصادی را فدای مسائل سیاسی کنیم؛ ما در مسائل اقتصادی در کرمان بیشترین همراهی را داریم و اتفاقا استان کرمان به این امر مشهور شده است.

در پاسخ به گلایه یکی از حضار نسبت به انتقاد از دولت گفت: من غصه انتقاد از دولت را ندارم؛ در عرصه سیاست قرار نیست مورد هجمه قرار نگیریم باید یاد بگیریم چطور مخالفت‌ها را به موافقت تبدیل کنیم.

او در ادامه افزود: در مجلس، شوراها و دولت یکپارچگی سیاسی نیست؛ دولت روحانی خود را اصلاح طلب نمی‌داند و اکثریت مجلس هم با دولت نیست؛ اصولاً جابه جایی قدرت با رأی مردم امر پسندیده‌ای است، حتماً ما نباید برنده شویم، مسلماً اگر ضعیف عمل کنیم رأی ما ریزش می‌کند.

سخنگوی حزب کارگزاران همچنین در پاسخ به سوال دیگری اظهارداشت: در بحث مدیریت منابع مالی کشور ما با کمبود منابع مواجهیم، نرخ پس انداز ملی ۱۵ درصد است و ما پس انداز کم داریم.

مرعشی افزود: ایران کشور فقیری است و تنها منبع بزرگ ما نفت و گاز است که اگر همین را هم به جمعیت کشور تقسیم کنیم عدد بزرگی نمی‌شود. ما اگر نفت و گاز خود را به بالاترین ظرفیت برسانیم، سرانه آن برای هر ایرانی تنها ۲ هزار دلار خواهد بود که نسبت به دیگر کشورها عدد بزرگی نیست.

او همچنین در خصوص پروژه‌های سدسازی گفت: سدسازی ما و ظرفیت ذخایر آب باید بر مبنای سال‌های ترسالی باشد، لذا آن کارها درست بود وتوقف آن اشتباه بود.

سخنگوی حزب کارگزاران در خصوص اجرای پروژه‌های پتروشیمی و فولاد در استان کم آبی همچون کرمان، اظهار داشت: آب آینده صنعت و شرب باید متکی به آب دریا باشد.

او با بیان این که برپایه محاسبات صورت گرفته آوردن آب کنار معدن مس از بردن مواد اولیه کنار دریا، اقتصادی‌تر است افزود: اولین پروژه آوردن آب به کرمان در حال آماده شدن است و با اجرای این پروژه و انتقال آب از دریا به کرمان ما دیگر هیچ محدودیتی نداریم.

مرعشی همچنین در خصوص گلایه صورت گرفته از مشکلات زیست محیطی پروژه فولاد بردسیر گفت: پروژه های فولاد در استان آلوده کننده نیستند، این پروژه‌ها جزو صنایع تمیز به شمار می‌آیند؛ با این حال عوارض احتمالی  که در بردسیر اتفاق افتاده است باید بررسی شود.

او در پاسخ به پرسشی دیگر درباره هفت باغ علوی گفت: قبول ندارم که هفت باغ سودی نداشت، البته می‌توانست که قوی‌تر انجام شود اما در کل کار درستی بود.

سخنگوی حزب کارگزاران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر توسعه دانشگاه‌ها و وجود ۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی، گفت: مردم علاقمند بودند که هزینه تحصیل فرزندانشان را پرداخت کنند؛ اما مشکل آن جاست که برنامه‌های توسعه محقق نشد و اقتصاد کشور با نرخ ۸ درصد رشد نکرد.

مرعشی خاطرنشان کرد: یک فرد ایرانی در سال ۶۷ نصف یک ایرانی در سال ۵۶ ثروت داشت؛ آن کسانی که در برنامه دوم ترمز دستی را کشیدند باید پاسخگو باشند.

او با بیان اینکه، توسعه دانشگاه‌ها درست بود اما رشد اقتصادی محقق نشد، افزود: اینکه این فارغ التحصیلان بیکار هستند به این دلیل است که رشد اقتصادی مطابق برنامه پیش نرفت. اگر ما از برنامه اول تاکنون مطابق برنامه رشد می‌کردیم امروز می بایست اقتصاد ما سه برابر ترکیه و عربستان باشد؛ اما امروزه اقتصاد ما نصف ترکیه و عربستان است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4680

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.