افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
مدیر عامل انجمن کودکان کار کشور در دیدار با اعضای شورای شهر بم عنوان کرد:

با ایجاد زیر ساخت در بم مرکز انجمن حمایت از کودکان کار را احداث می‌کنیم

  • کد خبر : 13268
  • 17 آبان 1402 - 19:01
با ایجاد زیر ساخت در بم مرکز انجمن حمایت از کودکان کار را احداث می‌کنیم

نجمن کار کودکان بم بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان کار را در زمینه های مددکاری، روانشناسی، بهداشت، تغذیه و درمان حمایت می‌کند و برای کودکان بازمانده از تحصیل محیط آموزشی دایر کرده و تمام هزینه های تحصیلی این کودکان با انجمن می باشد.

قاسم حسنی مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان کار کشور در خصوص فعالیت انجمن ها بعد از زلزله بم گفت: انجمن های زیادی در سال ۸۲ آمدند و رفتند اما چیزی که باعث ماندگاری ما شد این بود که نیروهای  بومی را انتخاب کردیم  و تجربه و نوع نگاهی که انجمن طی این سالها به موضوع  داشته است باعث ماهر شدن نیروها شده است و می‌تواند  کمک کند که شرایط برای بچه‌های بم بهتر باشد. از آنجا که موضوع کودکان یکی از بنیادی ترین موضوعات کشور است بخصوص امروز که در بحث جمعیت مسئله مهمی است. اگر قرار باشد جمعیت زیاد شود ولی آموزش نبیند و مدرسه نرود آن جمعیت آسیب دیده است. جمعیت آموزش دیده‌ امیدوار و شاد و سلامت است.
وی در خصوص نگاه انجمن به کودکان کار و چرخه کار افزود: انجمن و مسیر انجمن نشان می‌دهد باید در کنار کودکان کار قرار بگیریم و بی تردید به نیازهای آنها پاسخ دهیم و برای مبارزه با کارِ کودک باید بگونه‌ای عمل کرد که خانواده کودک را درگیر کنیم که کنار کودک باشد و کمک کنیم مادر کودک، مادری توانمند شود و سعی کنیم که کودکان بیشتری وارد چرخه کار نشوند.
وی با اشاره به هدف انجمن و فاصله انجمن از نگاه سیاسی و اینکه انجمن هیچگاه وارد هیچ جناحی نمی‌شود  خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری شورای شهر میتوان به کودکان کار خدمات دهی کرد.
حسنی در زمینه ممنوع بودن حمایت از افاغنه در شهرستان بم خاطر یادآور شد: از آنجا که در شهر بم ارائه خدمات به کودکان اتباع ممنوعیت دارد این امر هم باعث بروز مشکلاتی شده است و تا زمانی که به سمت پدیده ای نرویم نمی‌دانیم باید چه تصمیمی بگیریم. استدلال ما در تهران این بود کودکی که سر چهار راه می‌ایستد باعث آسیبِ جامعه است برای همین کودکان افاغنه در تهران به دستور رهبری به مدرسه می‌روند. چون زمانی که از کودک سوءاستفاده می‌شود ضمن اینکه کودک آسیب می‌بیند به ما هم آسیب وارد می شود اما اگر در کنار کودکان قرار بگیریم و به مسائل مددکاری و روانشناسی آنها بپردازیم می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام یک از آنها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد اما تا زمانی که به سمت آنها  نرفته ایم این مشکل ادامه دارد.
وی تأکید کرد: اگر در بم زیر ساختی ایجاد شود ما میتوانیم اینجا سرمایه گذاری کنیم و در صورت تهیه زمین در شهرستان بم انجمن کودکان کار احداث خواهد شد و با حمایت و هماهنگی شما میتوان مرکزی با خدمات آموزشی ‌و حرفه آموزی ایجاد کرد و با مهربانی به کودکان افاغنه تاثیرات تعیین کننده را دنبال کرد چرا که آنها می‌توانند سفیر ما باشند پس ما باید با این دیدگاه نگاه و حرکت کنیم.
حامد سلجوقیان عضو شورای شهر بم با اشاره به نرخ تورم و مشکلات معیشتی و کم شدن کمک‌های مردمی گفت: خانواده‌های کودکان کار خانواده‌هایی هستند که هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ سواد در سطح پایینی هستند بنابراین باید ضمن اینکه برای کودکان کار برنامه‌هایی داریم، برنامه‌ای هم برای خانواده‌های آنها داشته باشیم  و اقدامات اساسی در زمینه  رفع مشکل اعتیاد خانواده فراهم و بعد از رفتن مشکل اعتیاد در ادامه با توجه به ظرفیت‌های زیاد شغلی که بابت وجود کارخانه‌های ارگ ایجاد شده است می‌توانند آنجا شاغل شوند و استفاده کنند بنابراین باید کمک کنیم تا آسیب‌های اجتماعی آنها کم شود.
◽️کریم غضنفرآبادی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با اشاره به سابقه تمدن بم و اینکه بم بواسطه زلزله بیشتر به جهان معرفی شد گفت: در حادثه زلزله به خاطر داریم که همه کشورها خارج از مسائل سیاسی بم را حمایت کردند و کاری هم که امروز شما در حوزه شهر بم انجام می‌دهید فارغ از همه نگاه‌ها،  با نگاه بشردوستانه انجام می‌دهید و به جناحی وابسته نیستید و کار شما فقط وابسته به انسانیت است.
سمانه سام نژاد دیگر عضو شورا هم در خصوص تهیه زمین برای ساخت انجمن کودکان کار در بم گفت: با توجه به اینکه دولت اداره راه و شهرسازی را مکلف کرده است که زمین را در اختیار قرار دهد بنابراین در راستای تامین زمین برای جامعه هدف  مشکلی  وجود ندارد و باید انجام شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.