افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024
کشف بیش از 3247 قبضه سلاح غیرمجاز در استان؛

بانک اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز در کرمان تشکیل شد

  • کد خبر : 13719
  • 29 بهمن 1402 - 11:23
بانک اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز در کرمان تشکیل شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: «از ابتدای سال‌جاری بیش از ۳ هزار و ۲۴۷ قبضه سلاح غیرمجاز  در استان کرمان کشف و ضبط شده است که ۷۳ درصد این سلاح‌ها جنگی و ۲۷ درصد شکاری بوده‌اند».

به گزارش طلوع ارگ، سیدمهدی قویدل در نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز استان کرمان اظهار کرد: «در مجموع در ده ماهۀ ابتدای سال‌جاری شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم».

وی با اشاره به اقدامات کارگروه تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز در استان افزود: «برگزاری همایش‌های نه به سلاح غیرمجاز در استان، استفاده از ظرفیت سران طوایف، برگزاری نمایشگاه نه به سلاح و تهیۀ بانک اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز ازجمله اقدامات این کارگروه بوده است».

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که وجود سلاح‌های غیرمجاز یک تهدید در استان کرمان محسوب می‌شود، گفت: «برخورد جدی و قاطع با باندهای قاچاق سلاح و مهمات در دستور کار دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی استان قرار دارد».

حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی اظهار کرد: «با انجام پویش مردمی نه به سلاح غیرمجاز عده‌ای از دارندگان سلاح‌های غیرمجاز با تحویل داوطلبانۀ سلاح از تخفیفات و ارفاقات قانونی برخوردار شدند که جا دارد از برگزارکنندگان این پویش که نشانگر مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه است تشکر و قدردانی کنیم».

وی ادامه داد: «پس از پایان پویش نه به سلاح غیرمجاز، برخورد جدی با دارندگان سلاح غیرمجاز در دستور کار دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است».

حمیدی خطاب به قضات گفت: «روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات بایستی درخصوص دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، احکام و آرای قضایی قاطع و بازدارنده صادر کنند».

وی بیان کرد: «در راستای کنترل و پیشگیری از ورود و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز به استان، باید بانک اطلاعات فروشندگان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز شکاری و جنگی تشکیل و این افراد مورد رصد قرار گیرند».

وی هشدار داد: «طبق قانون هر کس به‌طور غیرمجاز سلاح گرم جنگی یا شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آن‌ها را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس‌های بلند مدت تا ۵ سال محکوم خواهد شد و نگهداری بیش از سه قبضه نیز مجازات‌های سنگین ازجمله حبس تا ۱۵سال را در پی خواهد داشت و هیچ تخفیف قانونی برای فرد محکوم اعمال نخواهد شد و قانون تشدید برخورد با سلاح غیرمجاز در دستور کار قرار خواهد گرفت».

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن همواره بهدنبال ایجاد تنش و ناامنی در داخل ایران هستند، گفت: «مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و بر انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمینۀ عدم استفاده از سلاح‌های غیرمجاز تاکید داریم».

وی بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌ها در زمینۀ جلوگیری از ورود سلاح به داخل کشور تاکید کرد و افزود: «بایستی با همفکری در سطوح بالای امنیتی کشور تدابیری اندیشیده شود تا سلاح گرم بهراحتی در دسترس مردم قرار نگیرد».

حمیدی بر لزوم مقابله با باندهای قاچاق‌سلاح و مهمات نیز تاکید کرد و گفت: «بایستی تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی در ایست‌های بازرسی مبادی ورودی استان فراهم شود و کنترل و پیشگیری از ورود سلاح غیرمجاز بایستی در ایست‌های بازرسی با دقت انجام شود».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13719

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.