افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

بازدید نماینده مردم شرق استان و فرماندار بم از مناطق تهرود، ابارق و دهبکری و قول رفع مشکلات مردم این منطقه + گزارش تصویری

  • کد خبر : 10595
  • 18 خرداد 1401 - 10:35
بازدید نماینده مردم شرق استان و فرماندار بم از مناطق تهرود، ابارق و دهبکری و قول رفع مشکلات مردم این منطقه + گزارش تصویری

بازدید از مناطق تهرود، ابارق و دهبکری با حضور حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، محمد برزنگ فرماندار بم، حسن پورباقری بخشدار دهبکری، برخی روسای ادارات و اعضای شوراهای روستا این مناطق سه‌شنبه هفدهم خرداد ماه در راستای حل مشکلات موجود صورت گرفت. به گزارش طلوع بم، این بازدیدها از منطقه تهرود آغاز شد […]

بازدید از مناطق تهرود، ابارق و دهبکری با حضور حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، محمد برزنگ فرماندار بم، حسن پورباقری بخشدار دهبکری، برخی روسای ادارات و اعضای شوراهای روستا این مناطق سه‌شنبه هفدهم خرداد ماه در راستای حل مشکلات موجود صورت گرفت.

به گزارش طلوع بم، این بازدیدها از منطقه تهرود آغاز شد و پس از گذر از جاده های خاکی و روستای نگور، مسئولین به چشمه خیج و چوچون رسیدند. اهالی این منطقه خواستار ساماندهی آبهای این چشمه ها بودند که مسئولین مربوطه قول پیگیری این مساله را دادند. اهالی این منطقه در این بازدید گفتند که پانزده سال برای طرح ساماندهی این آبها وقت گذاشته‌اند و برای جلوگیری از هدر رفت آب باید هر چه سریعتر این چشمه ساماندهی شود. گفتنی است آب چشمه چوچون به صورت پنجاه –پنجاه  به دو روستای تهرود و ابارق تعلق میگیرد و ساماندهی این آبهای سطحی میتواند بالای پانزده روستا را از نعمت آب برخوردار کند.

در ادامه مسئولین شهرستان از آبشار صحنیون بازدیدکردند؛ در این منطقه هم اهالی خواستار ساماندهی آبهای سطحی و این آبشار بودند. همچنین مردم روستای خانه خاتون هم از نماینده شرق استان خواستار توجه بیشتر به این روستا و رفع مشکلاتشان شدند.

علی ابارقی دهیار ابارق ضمن ارائه گزارش عملکرد این دهیاری گفت: متاسفانه مشکلاتی در ابارق حل نشده مانده که برای بقای این منطقه بسیار مهم هستند. وی افزود: کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی از مهمترین مشکلات این منطقه محسوب می شود. وی همچنین خواستار الحاق زمین به منطقه ابارق شد و تاکید کرد: در ابارق ۴۵۰ نفر متقاضی ساخت مسکن داریم اما هیچ زمینی برای این کار دیده نشده است. وی در ادامه خواستار تعیین حریم جاده و تامین یک ماشین آتش نشانی و همچنین تسریع در تدوین طرح هادی این منطقه شد.

در خصوص کمبود زمین ابارق اماندادی رئیس بنیاد مسکن شهرستان بم عنوان کرد که سازمان با الحاق زمین به این منطقه مخالفت کرده است.

برزنگ فرمانداربم در واکنش به این خبر گفت: این مسئله باید در دستور کار قرار گیرد و هر چه سریعتر و فوری این مشکل حل شود. وی افزود: ما باید پاسخگوی ۵۰۰۰  نفر مردم این منطقه باشیم، مساله را پیگیری کنید و اگر به کمک ما هم نیاز است اعلام کنید. نماینده مردم شرق استان نیز خواستار جلسه‌ای با حضور مسئولین حقوقی ادارات مربوطه برای حل این مشکل شد.

در ادامه مسئولین شهرستان و روسای ادارات از پروژه گردشگری منطقه دهبکری بازدید کردند و در ادامه حسین افشاری دهیار دهبکری ضمن ارائه مشکلات منطقه گفت: خرابی کانالهای گاز به مشکلی برای مردم تبدیل شده وی همچنین از نبود آب شرب برای ۵۰ خانواده در دهبکری خبر داد و گفت: روستاییان مورد تحقیر قرار گرفتند چون هزینه زندگی شهری را پرداخت میکنند اما امکانات کم است.

حسن پورباقری بخشدار دهبکری ضمن تقدیر از حضور مسئولین در این بخش گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، برای هر کاری باید ۲ برابر هزینه بیشتر پرداخت کنیم که کار ما را کمی سخت میکند. وی در ادامه گفت: کار انتقال آب به دلیل ادغام اداره آب روستایی و شهری به تاخیر خورد که مراحل تشریفات انجام شده و ۳۰۰ متر از این پروژه باقی مانده که تا ماه آینده مشکل این خانوارها حل می شود وی همچنین از احداث ۳ مخزن ذخیره آب ۵۰۰ مترمکعبی خبر داد و تاکید کرد با اجرایی شدن این مخازن مشکل کمبود آب در دهبکری به صورت کامل حل می شود. پورباقری در ادامه خاطر نشان کرد: شورای روستا دهبکری به شورای شهر ارتقا یافته و طی ۱ الی ۲ ماه آینده شهرداری دهبکری افتتاح می شود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در پایان بازدید از منطقه دهبکری گفت: کار انتقال گاز در حال انجام شده و توزیع در حال انجام است، مشکلات پیمانکاران همیشه وجود دارد و حل خواهد شد. وی افزود: این منطقه برای اشتغال ظرفیتهای خوبی دارد وی همچنین از پیگیری ایجاد منطقه صنعتی در دهبکری خبر داد وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در منطقه باید توسط مردم دنبال شود و ما هم برای جذب پیگیری میکنیم. وی تاکید کرد: در این منطقه گردشگری و اشتغال رابطه مستقیم دارند و باید اشتغال پایدار بیشتر ایجاد کرد. وی همچنین در خصوص پل دهبکری گفت: کار این پروژه در حال انجام است و ما پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10595

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.