افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از چند پروژه عمرانی شهرستان بم

  • کد خبر : 6918
  • 02 مهر 1399 - 16:46
بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از چند پروژه عمرانی شهرستان بم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از چند پروژه عمرانی شهرستان بم بازدید کرده و در جریان روند اجرای این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر جعفر رودری پیش از ظهر امروز دوم مهرماه در سفر یک روزه به شهرستان بم در از روند اجرای عملیات احداث باند دوم “دهبکری – ابارق” بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای تکمیل این پروژه ۵۱ میلیار تومان اعتبار اختصاص داده شده است که پیگیر تخصیص کامل این اعتبار هستیم تا این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در راستای رفع نقاط حادثه خیز این منطقه اجرا شده است عنوان کرد: این پروژه در سه قطعه تعریف شده است که پیشرفت فیزیکی آن حدود ۷۰ درصد است گفتنی است که اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون حدود ۱۵۹۰ میلیون ریال بوده است.

باند دوم “دهبکری – ابارق” به  طول مسیر ۳۵ کیلومتر می باشد که شامل سه قطعه بوده که قطعه اول آن به طول ۱۱.۶ کیلومتر است و عملیات خاکی و ابنیه آن در حال انجام و در مجموع این قطعه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه دوم این باند نیز در حال انجام مطالعات است و قطعه سوم نیز به طول ۱۰.۲ کیلومتر بوده که تراشه های قسمتی از این مسیر انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان همچنین در ادامه سفر یکروزه به شهرستان بم، از روند اجرای عملیات احداث باند دوم محور “دارزین – دهبکری” بازدید کرد.

برپایه این گزارش طول کل این محور حدود ۲۵ کیلومتر می باشد که حدود ۲ کیلومتر از این پروژه از سمت دارزین، عملیات خاکریزی و خاکبرداری آن انجام شده و حدود ۹ کیلومتر از ادامه مسیر نیز بسترسازی شده است که اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ۷۰۰ هزار میلیون ریال است.

شایان ذکر است که این پروژه ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴ هزار و ۷۳۲ میلیون ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ظهر امروز دوم مهرماه در ادامه به شهرستان بم با هدف بازدید از روند اجرای پروژه های این شهرستان، از روند ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بم بازدید کرد.

کلنگ احداث این پروژه در سال ۹۰ به زمین خورد و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. گفتنی است اعتبار هزینه شده برای اجرای این بیمارستان تاکنون ۲۴۵۱۵۰ میلیون ریال بوده و امسال نیز حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده و برای تکمیل آن به حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا بتوان در سال ۱۴۰۰ آن را به بهره برداری برسانند.

بازدید از خط انتقال آب شرب سد نسا به بم و بروات بازدید بعدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بود، عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۵ آغاز و پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسد.

شایان ذکر است طول مسیر خط انتقال ۵۳.۷ کیلومتر و ظرفیت و فرآیند تصفیه خانه ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه به روش متعارف با پیش تصفیه فیزیکی، گندزدایی، انعقاد و زلال سازی و صاف سازی می باشد.

براساس این گزارش ارتفاع پمپاژ آن ۲۳۰ متر است و تصفیه خانه ۵۱ درصد، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عکس:طلوع بم – زهرا دهقان

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6918

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.