افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024
بخشدار مرکزی در نشست خبری عنوان کرد:

ایجاد ۳ میدان جدید در مسیر جاده اصلی در محدوده بخش مرکزی/ آغاز فعالیت عمرانی آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از جاده های بین روستایی

  • کد خبر : 12760
  • 28 مرداد 1402 - 12:29
ایجاد ۳ میدان جدید در مسیر جاده اصلی در محدوده بخش مرکزی/ آغاز فعالیت عمرانی آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از جاده های بین روستایی

حسن پورباقری بخشدار مرکزی بم ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: شما علاوه بر اینکه سفیران هدایت و رهبری هستید فکرتان هم همیشه باز بوده است و این دلیلیست برای اینکه مطالب شما توسط مردم خوانده شود و ذوقی که شما در کارتان دارید باعث شده که مردم همیشه شما را دنبال کنند […]

حسن پورباقری بخشدار مرکزی بم ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: شما علاوه بر اینکه سفیران هدایت و رهبری هستید فکرتان هم همیشه باز بوده است و این دلیلیست برای اینکه مطالب شما توسط مردم خوانده شود و ذوقی که شما در کارتان دارید باعث شده که مردم همیشه شما را دنبال کنند و به شما اعتماد دارند چون علاوه بر مسئولین زبان گویای مردم هم هستید.

به گزارش طلوع ارگ بخشدار مرکزی گفت: در سال ۹۸ که من بخشدار دهبکری شدم به یک منطقه کمتر توسعه یافته و محروم رفتیم اما روزی که به بخش مرکزی آمدیم نگفتیم محروم یا کمتر توسعه یافته و در مورد بخش مرکزی گفتیم محروم نیست اما محرومیت‌هایی دارد. بخش مرکزی ورودی شرق استان و ورودی بم بزرگ است و باید نگاه ویژه‌ای به این بخش می‌شد که انصافاً همکاران در سنوات گذشته زحمات خود را در این زمینه کشیدند اما پراکندگی بخش مرکزی باعث شده تا خدمات مطلوب نباشد و بعضی از روستاهای ما هنوز از نعمت آب و برق محروم هستند و منظور ما از محرومیت همین بود.

وی در ادامه تشریح کرد: از لحاظ زیرساختی هم جاده‌های ما معیوب هستند و هم آب، برق و گاز درستی را نداریم خوشبختانه با همت فرماندار و معاونین ایشان در حوزه زیرساخت و راه قریب به ۱۵۰ کیلومتر را شروع کردیم و زیرسازی آن در حال انجام است و ان شاءا… میخواهیم اگر بتوانیم راه‌های بین روستایی را حتی به آسفالت هم برسانیم. پروژه، پروژه سنگینی است با توجه به اینکه قیمت آسفالت گران شده است و از طرفی هم پیمانکاران به دلیل اینکه قیمت‌ها نوسان دارد زیر بار مناقصات ما نمی‌روند اما برای زیرساخت آسفالت با چند شرکت رایزنی کرده‌ایم. کمک دولت برای قیر رایگان امسال خیلی خوب است. ما حداقل برای دو مسیرمان ۸۰۰ تن نیاز داریم. وی اظهار کرد: از سپاه برای آسفالت چند ناحیه از مناطق گردشگری قیر رایگان دریافت کنیم همچنین در بحث آب و برق هم به همین گونه، ما با توجه به ورود قرارگاه امام حسن مجتبی و تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری منعقد شده است قرار است اقدامات محرومیت زدایی انجام شود. وی خاطرنشان کرد:  قرارگاه امام حسن مجتبی پروژه‌های خیلی سنگین را مثل سال‌های قبل در حوزه آب مثل پروژه روستای باختک و روستای خواجه نظام و روستای دیگر را انجام دادند و این پروژه‌ها را سپاه پاسداران ادامه می‌دهد.

وی در ادامه خبر داد: همزمان با حضور ما در بخش مرکزی دغدغه اصلی مردم شرق استان امنیت راه و وجود نقاط حادثه خیز جاده اصلی بود و از آنجا که در جاده اصلی نقاط حادثه خیز بدی وجود دارد و این جاده قربانیان زیادی را تاکنون گرفته است این امر را در دستور کار قرار دادیم.

پورباقری افزود: متاسفانه به دلیل اینکه نقاط حادثه خیز در ورودی شرق استان از سمت روستای خواجه نظام تا حمزه‌ای زیاد است بنابراین ما ساماندهی بلوار و جاده را از خواجه نظام تا میدان ولایت در دستور کارمان قرار داده‌ایم و اولویت اصلی ما به دلیل اینکه جان مردم در خطر است، ساخت و ایجاد سه میدان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: ساخت میدان باغچمک را شروع کردیم‌و مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار شروع به کار کرده است و قرار است پایان امسال به بهره‌برداری برسد و از آنجا که در این نقطه حادثه خیز باعث شده تا چند نفر را از دست بدهیم معروف شده است به قتلگاه جوانان، در این مسیر به دلیل اینکه اهالی منطقه جدول‌ها را می‌شکنند و راه دسترسی برای خودشان باز می‌کنند در حالی که راه دسترسی دارند.

بخشدار مرکزی توضیح داد: در سه راه خواجه عسکر هم  ساخت میدان شروع شده است و پیمانکار زیرسازی آن را انجام داده هیچ معارضی هم ندارد اگر هم معارضی داشته است برطرف شده و پروژه به شدت در حال پیشرفت است.یکی دیگر  از نقاط حادثه خیز جاده، همین سه راهی خواجه عسکر بود که میدان آن طراحی شده و در حال برگزاری مناقصه است و نام این میدان را میدان غدیر گذاشته‌ایم. وی تاکید کرد: چون این نقطه حادثه خیزترین نقطه این جاده بود با موافقت کمیسیون فنی و پیگیری فرماندار و معاونین عمرانی ایشان در کمیسیون فنی و حتی شورای ترافیک شهرستان مصوبه این میدان را هم داشتند تا این میدان ایجاد شود.

وی بیان کرد: میدان بعدی ما سه راه باغچمک است که نام آن را میدان امام علی نام گذاری شده و میدان بعدی هم بالاتر از پیچ معروف بسم الله خواجه نظام  میدان اصلی ما است که به دلیل اینکه سرعت ماشین بیش از حد بالا است و با ایجاد این میادین راننده متوجه ورود خود به منطقه مسکونی شهری یا سکونتگاه می‌شود و خود به خود سرعتش را کم می‌کند.

بخشدار مرکزی گفت: ما تقریباً هر ده کیلو متر، یک میدان ایجاد کرده‌ایم تا سرعت کاهش پیدا کند و راه‌های دسترسی به جاده کمتر شود یعنی مسیر روستا به جاده ورود نمی‌کند، البته ما با توجه به اینکه هر طرحی را بخواهیم اجرا کنیم باید معارض آن را برطرف کنیمَ، ما نمی‌توانیم زیرگذر یا روگذر بزنیم چون معارض ما بالا است پس بنابراین تصمیم به ایجاد میدان گرفتیم.

وی در پایان بیان کرد: ما در این ۱۰۰ روز خدمتی که در بخش مرکزی بودیم پروژه‌های زیادی را شروع کردیم.علاوه بر بحث میدانها ما همچنین طراحی تعدادی پارک روستایی، اجرای موزاییک و  ایجاد پیاده رو در روستاها را در برنامه کارمان داشتیم و امیدواریم بتوانیم در بحث راه‌های بین روستایی که نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر آسفالت را به إتمام برسانیم.

گزارش: محمد جواد رحیم نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.