افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مدیر تعاون روستایی استان کرمان خبر داد :

ایجاد زنجیره خرما در شهرستان های جنوب شرقی کرمان

  • کد خبر : 1740
  • 12 آذر 1396 - 10:55
ایجاد زنجیره خرما در شهرستان های جنوب شرقی کرمان

در راستای بیانات مقام معظم رهبری در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و رعایت اهداف پدافند غیرعامل؛ اتحادیه تعاون روستایی استان کرمان تصمیم به ایجاد زنجیره خرما در شهرستان های جنوب شرقی استان(بم، فهرج، نرماشیر و ریگان) شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به ایجاد زنجیره خرما توسط اتحادیه تعاون روستایی استان کرمان گفت: اتحایه مذکور غیردولتی و سهامداران آن خود مردم و کشاورزان می باشند.

رضا محمد حسینی افزود: اتحادیه تعاون روستایی در تمام مراحل کشاورزی نخل داران را از نظر مالی، علمی و آموزشی و همچنین در نحوه نگهداری و مراقبت درخت خرما، نحوه آبیاری، کوددهی و سم پاشی، برداشت، خرید، بسته بندی و نگهداری و بازاریابی و فروش خرما در بازارهای داخلی و خارجی یاری و کمک می کند.

محمد حسینی با تأکید بر اهمیت بیولوژیکی و زیست محیطی این عمل، افزود: با هماهنگی و همکاری مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی با اتحادیه استان و انتقال تجربیات علمی و آموزشی به کشاورزان تلاش در مصرف صحیح درست و علمی و جلوگیری از مصرف بی رویه و غیرعلمی کودها و سموم شیمیایی جلوگیری بعمل می آید و اتحادیه تعاون روستایی با حذف واسطه ها از مراکز و منابع معتبر نهادهای کشاورزی را تأمین و در اختیار نخل داران قرار می دهد و محصول سالم با کمترین مشکل تولید می گردد و کشاورزیی، اقتصادی، علمی، تجاری و پایدار برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد: این پروژه در سال جاری شروع گردید و فعالیت آن در شهریور ماه با حضور برخی از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، استان و منطقه آغاز و سایت آن مشتمل بر سردخانه، سالن های بسته بندی و محل ارائه خدمات علمی، مالی، نهادهای کشاورزی و … در محل سه راهی رستم آباد شروع به فعالیت نمود. و در حال حاضر مسئولین اتحادیه و شبکه تعاون روستایی در تلاش به تکمیل و مجهز نمودن این سایت می باشند.

مدیر تعاون روستایی استان اظهار داشت: اجرای این زنجیره خرما مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین بلندپایه استان می باشد و اهداف آن اجرای پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال می باشد.

رضا محمد حسینی با تأکید بر اهمیت اجرای زنجیره خرما گفت: زنجیره خرما همچنین منافع زیادی برای کشاورزان، شبکه، اقتصاد منطقه و استان دارد.

وی افزود: اتحادیه مذکور قبلاً نیز در این خصوص اقدام مشابهی در منطقه ارزوئیه در رابطه محصولات زراعی از قبیل گندم و ذرت انجام داده که بسیار موفق بوده است و سایت فوق در سطح ملی مطرح می باشد./پایداری ملی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1740

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.