افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
معاون استاندار کرمان خطاب به شهرداران سراسر استان:

اگر توان مدیریت شهری را با امکانات موجود ندارید، این سمت را نپذیرید

  • کد خبر : 6870
  • 26 شهریور 1399 - 10:48
اگر توان مدیریت شهری را با امکانات موجود ندارید، این سمت را نپذیرید

معاون امور عمرانی استاندار کرمان درباره تبدیل روستاها به شهرها گفت: یکی از مخالفان تبدیل روستا به شهر هستم. وقتی روستایی را به شهر تبدیل می‌کنیم باید متناسب با آن نیز خدمات شهری به آنها بدهیم این درحالی است که به شهرداری‌ها پول مناسبی برای خدمت‌رسانی داده نمی‌شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی ۲۵ شهریورماه در همایش شهرداران سراسر استان کرمان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند تاییدیه عدم خلافی ساختمان‌های خود را از شهرداری بگیرند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در خصوص بدهی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها از یکدیگر عنوان کرد: بدهی ادارات به شهرداری‌ها و برعکس باید طبق قانون از طریق تهاتر پرداخت شود.

وی از فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری‌ها سخن به میان آورد و بیان کرد: معاون عمرانی وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان کرمان پیشنهادی در راستای رفع کمبود ماشین آلات شهرداری‌ها مبنی بر اینکه اگر شهرداری‌ها یک سوم هزینه تامین ماشین آلات و تجهیزات را متقبل و یک سوم نیز از محل اعتبارات استانی تامین شود، یک سوم مابقی را وزارت کشور پرداخت خواهد کرد؛ انتظار می رود شهرداران سراسر استان از این پیشنهاد استفاده کرده و بحث فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات خود را حل کنند.

آیت اللهی موسوی با اشاره به بلاخیزی استان کرمان خطاب به شهرداران تصریح کرد: اگر مدیریت بحران در زمان حوادث مصوب کند که شهرداری‌ها تجهیزات و امکانات خود را در محل بحران بیاورند، حتما باید شهرداران همکاری کنند و اگر خلاف آن انجام دهید، تخلف محسوب می‌شود و ما نیز حتی‌الامکان در حد توان به شهرداری‌ها کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری طبق قانون باید حق تفکیک دریافت کند و در ادامه درباره مصوبات شوراها، گفت: هیات تطبیق حتی اگر سلیقه‌ای عمل کند بالادست آن هیات حل اختلاف است و در آن هیات جلوی سلیقه‌ای عمل کردن گرفته می‌شود و از این بابت شهرداران نگران نباشند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل بارندگی‌ها ، خطاب به شهرداران گفت: موظفید شهرها را از سیلاب حفظ کنید بنابراین ضعف‌های شهرهای خود را هم اکنون شناسایی و نسبت به رفع محل های جمع آوری سیلاب قبل از شروع بارندگی ها اقدام کنید و در جاهای که لازم است سازمان مدیریت بحران یا دستگاه های مربوط دیگری ورود پیدا کنند، مکاتبات و پیگیری های لازم را انجام دهید.

وی درمورد روشنایی شهرها عنوان کرد: طبق توافقی صورت گرفته با برق منطقه ای، مقرر شده است بخشی از هزینه برق شهرها توسط استانداری و بخش دیگر نیز توسط شهرداری‌ها تامین شود تا شهرها روشنایی مناسب داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان درباره تبدیل روستاها به شهرها گفت: یکی از مخالفان تبدیل روستا به شهر هستم. وقتی روستایی را به شهر تبدیل می‌کنیم باید متناسب با آن نیز خدمات شهری به آنها بدهیم این درحالی است که به شهرداری‌ها پول مناسبی برای خدمت‌رسانی داده نمی‌شود.

وی درباره برخی انتقادات نسبت به سختی کار شهرداران تاکید کرد: قبل از پذیرفتن منصب شهرداری بررسی کنید که آیا می‌توانید شهر را با امکانات و تجهیزات موجود مدیریت کنید یا خیر؟ اگر نمی‌توانید، این مسئولیت را نپذیرید زیرا کسی شما را مجبور به پذیرفتن این منصب نکرده است و به اختیار خود این مقام را پذیرفته‌اید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6870

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.