افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان در جمع هیات‌های نظارت استان کرمان:

اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود مجددا مجلسی همانند مجلس کنونی تشکیل می شود/ باید دقت فراوانی در تائید صلاحیت افراد صورت گیرد

  • کد خبر : 5036
  • 28 آذر 1398 - 17:32
اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود مجددا مجلسی همانند مجلس کنونی تشکیل می شود/ باید دقت فراوانی در تائید صلاحیت افراد صورت گیرد

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد: یک نماینده باید ویژگی‌های متناسب با قوانین جمهوری اسلامی داشته باشد، یک نماینده در کنار همه الزامات، باید مجموعه ای از نبایدهای قابل رویت و غیرقابل رویت را نیز داشته باشد.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان گفت: ناظران بر انتخابات باید توجه داشته باشند که از ورود افراد فاسد به مجلس ممانعت کنند، از این رو برای جلوگیری از تشکیل مجلسی ناکارآمد باید از ابتدا اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش گفتارنو به نقل از راه آرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان گفت: یکی از مواردی که باید هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات به آن توجه کنند، انتخاب افراد اصلح است.

وی افزود: متاسفانه بعضا افرادی وجود دارند که بعد از ورود به مجلس، از مسیر منحرف شده و رسالت خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند از این رو مشکلات فردی، اجتماعی و طایفه‌ای متعددی را برای خود و کشور ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد: یک نماینده باید ویژگی‌های متناسب با قوانین جمهوری اسلامی داشته باشد، یک نماینده در کنار همه الزامات، باید مجموعه ای از نبایدهای قابل رویت و غیرقابل رویت را نیز داشته باشد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۳۵۰ داوطلب در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: بیشتر این افراد به توصیه گروه ها و احزاب سیاسی وارد میدان شده اند و ثبت نام آن ها با میل شخصی همراه نبوده که این مسئله خود مغایر قانون است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد و احزاب با واگذار کردن پول‌های نجومی نماینده‌ها را می‌خرند، ادامه داد: برخی افراد به واسطه حمایت اشخاص، صرف هزینه‌های سرسام آور و تبلیغات گسترده انتخاب می‌شوند از این رو بعد از ورود به مجلس، نماینده منتخب باید مطیع آن‌ها باشد و دریافت مجوزهای گوناگون برای آن ها را تسهیل کند.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه برخی با دادن وعده و وعید آزادی عمل را از افراد می گیرند، تصریح کرد: ناظران بر انتخابات باید به این موارد توجه داشته باشند و از ورود افراد فاسد به مجلس ممانعت کنند، از این رو برای جلوگیری از تشکیل مجلسی ناکارآمد باید از ابتدا اقدامات لازم صورت گیرد.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه برخی با دادن امکانات رأی آنان را جهت می دهند و بیان اینکه اشخاص از فردی برای حضور در مجلس حمایت می‌کنند تا در زمان نمایندگی مجلس در انتصابات دولتی آنها را به‌کارگیری کنند، یادآور شد: افرادی که از طریق وابستگی به یک حزب به مجلس می‌روند در دوران نمایندگی باید تمام قد از برنامه‌های حزبی خود، اقدامات خوب یا بد حمایت کنند و در مجلس به این طرح‌ها رای دهند.

وی افزود: فساد اخلاقی و فکری در تائید صلاحیت نامزدها بسیار اهمیت دارد چرا که این افراد شرایط لازم برای حضور در مجلس را ندارند، نماینده نباید به دنبال رفع مشکلات مادی خود باشد.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان اذعان داشت: اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود مجددا مجلسی همانند مجلس کنونی تشکیل می شود که قادر به حل مشکلات کشور نیست از این رو باید دقت فراوانی در تائید صلاحیت افراد صورت گیرد.

سردار ابوحمزه با تاکید بر عدم حضورافراد دخیل در فتنه، گفت: فردی که نظام را قبول ندارد و در تمام فتنه‌ها شرکت می‌کند چرا باید تایید شده و نفوذ آن بیشتر شود؟

وی ادامه داد: کار هیئت نظارت بر انتخابات بسیار سخت است، از این رو باید در تائید صلاحیت نمایندگان دقت لازم را داشته باشد تا امانت مجلس به دست افراد لایق سپرده شود.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات و نظارت بر آن باید خدا را در نظر بگیرید و به مصلحت حزب و گروهی خاص توجه نکنید، تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمود ما در کشور به نمایندگانی نیاز داریم که ادامه دهنده راه شهید مدرس باشند.

سردار ابوحمزه اظهار داشت: حال این سوال مطرح می شود که چند نماینده در مجلس کنونی مانند شهید مدرس در مقابل استکبار و در حمایت از ولایت موضع داشتند؟

وی ضمن بیان اینکه برخی افراد از روش‌های غیرمتعارف تبلیغاتی برای جذب رأی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: وابستگی جناحی در نظارت‌ها آسیب بزرگی است که همواره به امر انتخابات آسیب می‌رساند.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ نماینده از کرمان به مجلس می‌روند، گفت: باید همه افرادی که در ورود این نمایندگان به مجلس دخیل هستند در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند پس کار خود را برای رضای خدا خالص کنید.

سردار ابوحمزه در پایان با تأکید بر لزوم نظارت بر تبلیغات زود هنگام داوطلبین بیان کرد: شورای نگهبان یک رکن مهم از ارکان جمهوری اسلامی است و جایگاه عظیمی دارد از این رو دشمن در صدد است تا عملکرد خوب این شورا را زیر سئوال ببرد و همیشه هجمه‌هایی علیه این شورا توسط دشمنان و معاندین نظام به وجود آمده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5036

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.