افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی شورای شهر خبر داد:

اولویت شورا و شهرداری بم در سال آینده آسفالت معابر و اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی است

  • کد خبر : 11742
  • 03 بهمن 1401 - 15:48
اولویت شورا و شهرداری بم در سال آینده آسفالت معابر و اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی است

به گزارش طلوع بم، سمانه سام‌نژاد رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری در جلسه این کمیسیون شنبه یکم بهمن ماه در خصوص بودجه پیشنهادی عمرانی شهرداری گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه عمرانی ۱۴۰ میلیارد بوده و با توجه به تخصیص قیر دولتی و طبق توافقی که بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده […]

به گزارش طلوع بم، سمانه سام‌نژاد رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری در جلسه این کمیسیون شنبه یکم بهمن ماه در خصوص بودجه پیشنهادی عمرانی شهرداری گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه عمرانی ۱۴۰ میلیارد بوده و با توجه به تخصیص قیر دولتی و طبق توافقی که بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده بود، شهرداری را موظف میکرد طی یکسال این قیر‌ها را در شهر بکار گیرد.
وی در ادامه افزود: میزان ۲۰ میلیارد تومان قیر دولتی نیاز به ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه و‌ توزیع آسفالت از جمله زیرسازی، پخت و حمل را شامل می شد که تامین این هزینه ها نیز برعهده شهرداری بوده است.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع باعث شد شهرداری در سال ۱۴۰۱ به سمت نهضت آسفالت برود و عملا سایر پروژه‌های عمرانی شهرداری مانند پیاده‌روسازی و جدول گذاری و… از دستور کار خارج و با توجه به نیاز و اولویت مردم آسفالت معابر و کوچه‌ها در اولویت کاری قرار گرفت.
سام نژاد افزود: آنچه باعث تاخیر در شروع پروژه نهضت آسفالت شهر شد روندهای اداری و عدم حضور پیمانکاران در مناقصه‌ها بود که البته چند نوبت آگهی صورت گرفت اما پیمانکاری به دلیل نوسانات قیمت ها شرکت نمیکرد تا اینکه اولین قرارداد مهرماه سال جاری برای آسفالت سطح شهر بسته شد و اکنون براساس ۲۷۰ میلیارد تومانی که برای آسفالت در نظر گرفته بودیم تمام قراردادها بسته شده و پیمانکاران در حال فعالیت هستند و حدود ۸۰۰ کوچه در بودجه سال جاری قرارداد بسته شده، پیشبینی شده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر از اولویت آسفالت و اتمام پروژه های نیمه تمام در بودجه جدید خبر داد و به بررسی این بودجه در صحن شورا اشاره کرد و‌ گفت: لیست اولیت‌بندی پروژه ها نیمه تمام را بعد از مطرح شدن در صحن علنی شورا، به مردم اعلام خواهیم کرد.
وی تاکید کرد که امسال دو سیاست شورا آسفالت و اتمام پروژه های نیمه تمام شهری است.
سام‌نژاد در پایان افزود: امیدواریم تا سال آینده حجم این کوچه های خاکی کمتر شده باشد و از صبوری مردم نیز تشکر کرده و عذرخواهی میکنیم و با توجه به اینکه حضور مسیولین شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی و بازدید به عمل آمده و نه منطقه بافت ناکارآمد معرفی شدند و شورای شهر تلاش دارد قسمت زیادی از شهر نیز قیر رایگان دریافت کند.
وی تاکید کرد: به دنبال کارهایی که در خیابان به صورت نمایشی انجام دهیم نیستم.
گفتنی است در کمیسیون عمران شورا مصوب شد در جهت توسعه همه جانبه شهر کمیته تخصیص اعتبارات شهرداری با حضور شهردار و اعضای کمیته بیست و نهم هر ماه تشکیل شود و همچنین در بحث تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری نیز خرید ماشین‌آلات سنگین، دو دستگاه غلتک و فنیشر از دیگر مصوبات کمیسیون عمران شورا بود.
لازم به ذکر در جلسه روز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه علیرضا ریاضی شهردار بم پیشنهاد بودجه ۴۹۵ میلیاردی شهرداری بم را جهت بررسی به صحن شورا ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11742

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.